Toon posts:

Windows 8 heeft na hardware upgrade problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb een nieuwe processor gekocht (Intel core i7 4930k)

Na het plaatsen van deze processor heb ik in win8 en win7 device manager een uitroepteken met de tekst
Base System Device Er kan geen driver gevonden worden voor dit device de enige informatie die windows geeft is PCI\VEN_8086&DEV_0EB6&SUBSYS_84EF1043&REV_04\3&4f11e61&0&86

Googelen hierop geeft geen resultaten helaas .

Dit probleem deed zich niet voor met mijn oude processor(Intel core i7 3820k)

Ik draai met de laatste bios update en bijde windows waren vers geinstalleerd.
Het moederbord is een ASUS RAMPAGE IV EXTREME

Ik kan helaas op google helemaal niks vinden heeft er iemand een idee wat ik nog kan doen of wat dit kan zijn ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet 100% zeker dat het met de processor te maken heeft het geeft immers ook in het beging aan 8086

Ik zal eens proberen of ik een mail adres van intel kan vinden.

Gelukt :)

Thank You

Thank you for contacting Intel.

Your e-mail has been submitted and we will respond to your inquiry shortly. Please feel free to continue browsing our site by going to www.intel.com.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2013 01:53 ]

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
Je zou er op tweakers toch vanuit gaan dat iemand die zo'n processor koopt toch wel weet hoe hij/zij dit moet fixen??!?!?!?! :P

For real:

Heb je Windows "vers" geinstalleerd NA dat je je nieuwe CPU er in hebt gedrukt?? -that's what she said

If so: dat vind Windows niet leuk namelijk, als je ineens je harde schijf met OS op andere hardware zet.
Als dat het geval is: HDD/SSD leeggooien, Windows opnieuw installeren, en genieten van brute rekenkracht :)

Verwijderd

Topicstarter
TecHHeaD schreef op woensdag 11 september 2013 @ 01:42:
Je zou er op tweakers toch vanuit gaan dat iemand die zo'n processor koopt toch wel weet hoe hij/zij dit moet fixen??!?!?!?! :P

For real:

Heb je Windows "vers" geinstalleerd NA dat je je nieuwe CPU er in hebt gedrukt?? -that's what she said

If so: dat vind Windows niet leuk namelijk, als je ineens je harde schijf met OS op andere hardware zet.
Als dat het geval is: HDD/SSD leeggooien, Windows opnieuw installeren, en genieten van brute rekenkracht :)
Ja ik had al gezegd dat bijde windows waren vers geinstalleerd.

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:51
Je hebt ook al de Intel Chipset drivers geïnstalleerd? Voor de rest heeft je processor kennelijk geen interne graphics controller dus die valt af. Er valt voor de rest alleen op te maken uit die device-id dat het iets van Intel is, mogelijk iets van de chipset van je mobo? Die processor brengt als het goed is niet zoveel nieuws ten opzichte van behalve dat het een Ivy Bridge is in plaats van een Sandy Bridge-E. En de device id mogelijk te maken heeft met de IvyTown Intergrated Memory Controller.

[ Voor 8% gewijzigd door Starke op 11-09-2013 07:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Starke schreef op woensdag 11 september 2013 @ 07:35:
Je hebt ook al de Intel Chipset drivers geïnstalleerd? Voor de rest heeft je processor kennelijk geen interne graphics controller dus die valt af. Er valt voor de rest alleen op te maken uit die device-id dat het iets van Intel is, mogelijk iets van de chipset van je mobo? Die processor brengt als het goed is niet zoveel nieuws ten opzichte van behalve dat het een Ivy Bridge is in plaats van een Sandy Bridge-E. En de device id mogelijk te maken heeft met de IvyTown Intergrated Memory Controller.
Ja inderdaad tot die conclusie was ik ook gekomen Interne geheugen controller .
Ja de chipset drivers zijn geinstalleerd .
interne graphics controller dacht ik vannacht ook nog aan . Niet dus dankje.
Ik heb nu het Nederlandse intel support tel nummer dus die ga ik vanmorgen bellen eens zien wat intel er van vind .

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 14:13
BIOS Upgrade? Misschien ondersteund ie je CPU niet voldoende? (<-- pure speculatie).

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Verwijderd

Topicstarter
Starke schreef op woensdag 11 september 2013 @ 07:35:
>:) das cool jou chipset drivers waren blijkbaar alweer nieuwer dan die van mij en het probleem is in zijn geheel opgelost hartstikke bedankt voor de link naar de drivers en de tip .

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 01:38:
Ik weet 100% zeker dat het met de processor te maken heeft het geeft immers ook in het beging aan 8086
n.b. Dat wil alleen maar aangeven dat het device intel branded is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1