Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

4G-vergelijking

Pagina: 1
Acties:

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 19:28

nXXt

Carpe omnia

Topicstarter
Goede 's avonds redacteuren,

Over circa een maand kan ik mijn abonnement verlengen, waarna ik dus weer de nodige tijd aan mijn provider vastzit. Het alternatief is dat ik nog even mijn abonnement uitzit, waarna ik weer vrije keuze heb tussen alle providers.

Gegeven de ontwikkelingen op het gebied van 4G bedacht ik mij vervolgens dat het wel handig zou zijn om een vergelijkingsmiddel te hebben voor 4G. Nu weet ik dat praktijktesten lastig zijn in verband met de verschillen tussen locaties, maar wellicht is er iets algemeens met testen uit te drukken over de ontvangst en de snelheid op verschillende locaties in het land. Er valt dan bijvoorbeeld te denken aan de vraag of de afwezigheid van een 800MHz-band bij T-Mobile tot uiting komt tot een slechtere verbinding binnenshuis.

Niet dat ik van Tweakers verlang mij overal met raad en daad bij te staan, maar wellicht is het ook voor anderen een interessant onderwerp.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Dat denk ik ook - en dit verhaal zal al in mijn gedachten - maar voorlopig is T-Mobile nog niet live. Bovendien - en dat is nog belangrijker - wijzigt de dekking voortdurend. Voordat ik een verhaal online heb, is mijn data alweer verouderd, omdat alle providers de hele tijd masten ombouwen. Dat maakt het verhaal lastig om te maken.

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 19:28

nXXt

Carpe omnia

Topicstarter
Die continu wisselende dekking is inderdaad een lastige, plus inderdaad de verschillen van lokatie tot lokatie. Maar wellicht is er in de algemeenheid iets te zeggen over de ontvangst, al loopt de relevantie en interessefactor van een dergelijk artikel dan wel vrij snel terug.