Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verhaeghe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 05:50
Ik heb net een systeem in elkaar gestoken. Maar ik merk dat de PSU (een BeQuiet system power 7 400W) constant piept. Zelfs als de pc niet aan is piept het.

Wat is de oorzaak hiervan? Is dit een DOA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet noodzakerwijs DOA, coilwhine zal het zijn.
Gevalletje RMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Wat voor een geluid maakt het precies: piep piep piep.. of piiiiiiiieeeeeppp?

Je zou altijd in de manual kunnen kijken, niet? Of neem contact op met de fabrikant. Of breng hem eventueel terug als je het storend vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Kan een spoel ofwel condensator zijn, en het hoort niet (maar hoeft niet schadelijk te zijn).
Je kunt hem terugsturen met goede beschrijving of snel even wat hotglue oid op het piepende onderdeel spuiten (maar dan is je garantie weg natuurlijk).

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verhaeghe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 05:50
Constante pieptoon. Is heel erg storend, dus een geval RMA?

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
lijkt me wel ja, beschrijf het probleem goed. Misschien krijg je gewoon een nieuwe maar het kan ook zijn dat ze eerst onderzoeken wat er mis is met deze. Als ze dat dan doen in een druk lab met muziek op de achtergrond etc. dan lijkt het straks net alsof er niks mis mee is.

Ctrl+k

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:16

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Nieuwe psu, direct terug mee naar de winkel dit mag niet is teken dat een spoel is losgekomen van het huis en dus vibreert.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:03
Mijn BeQuiet 650W heeft het ook al vanaf het begin, alleen dan de eerste minuut ofzo. Heb hem inmiddels 5,5 jaar zonder één probleem. Maar als je het constant hebt, kan het heel vervelend zijn inderdaad. Wel gek overigens dat hij het ook doet wanneer deze uit staat, meestal is er voor de stand-by een aparte voeding actief als ik me niet vergis. Desondanks zou ik hem gewoon terug sturen inderdaad.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:16

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

En in die +5Vstb zitten geen ontstoor spoelen enzo :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:03
Vroeger ging dit met een hoog ohmig weerstandje naar een IC, maar of dat nog zo is, weet ik eerlijk gezegd niet. Maar je verwacht het juist bij een flinke belasting, zoals 3D applicaties etc. Niet wanneer de PC uit zijn neus staat te bikken in stand-by.

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Voordat iedereen roept terugsturen blablabla etc zou ik nog 1 testje doen. Spoel loskomen is 1 verklaring, een andere verklaring zijn frequenties onder de 20KHz die door die spoel worden gejaagd. Die kunnen uit je stopcontact komen, geïnjecteerd door een andere voeding. Mag dit? Nee. CE-conformiteit verbiedt het terugleveren van frequenties aan het lichtnet, maar het zou niet de eerste keer zijn. Test daarom eerst de voeding op een andere plek, andere groep, ander pand eventueel als 't niet anders kan, om te kijken of de problemen ergens anders ook spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:42

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Eerste waar ik aan dacht: Coil Noise Wikipedia: Coil noise

Ben zelf geen expert qua electronica, Maar had er eens iets over gelezen en moest er gelijk aan denken.
Pagina: 1