Hey tweakers,
Ik heb een HP Proliant microserver N36L waarvan de PSU van sinds een tijdje veel herrie maakt. Soms begint dat 15 minuten na het booten en soms ook vrijwel direct. Het is verschrikkelijk irritant, gezien het apparaat op mijn slaap + werkkamer staat.
Een officiele HP replacement PSU is eigenlijk geen optie, want die is bijna even duur als de hele server.
Uiteraard ben ik op zoek naar een goedkope oplossing. Ik zie twee mogelijkheden:
Thanks!!
Ik heb een HP Proliant microserver N36L waarvan de PSU van sinds een tijdje veel herrie maakt. Soms begint dat 15 minuten na het booten en soms ook vrijwel direct. Het is verschrikkelijk irritant, gezien het apparaat op mijn slaap + werkkamer staat.
Een officiele HP replacement PSU is eigenlijk geen optie, want die is bijna even duur als de hele server.
Uiteraard ben ik op zoek naar een goedkope oplossing. Ik zie twee mogelijkheden:
- Een nieuwe PSU kopen. Ik moet dan op zoek naar een flexATX PSU van 150W tot 200W. Wellicht is minder ook voldoende om 4 SATA schijven en een mobo + CPU aan te sturen? Er is heel weinig aanbod in nederlandse shops, dus ik ben benieuwd naar jullie aanbevelingen.
- De PSU openschroeven en de fan vervangen. Er zit een 12V 40x40x20mm fan in, die je waarschijnlijk voor < 10 euro kunt kopen. Weet iemand misschien waar ik die kan halen?
Thanks!!