Windows snelle symbolen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politiepet
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-04 17:34
Beste mensen,

Sinds vandaag werken mijn sneltoetsen voor het invoeren van bijvoorbeeld e's met trema's niet meer.
Normaal druk ik dus eerst op de toets: ` en daarna op e en dan verschijnt het goede teken.
Verder komen al mijn tekens nu ineens dubbel staan zoals het een keer drukken op ` geeft ``
en sommige tekens worden niet goed ingetypt. Mijn keyboard interpretatie van Windows is dus helemaal gek geworden.

Weet iemand toevallig waar ik instellingen hierover kan vinden, of waar ik het kan resetten?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:31

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kloppen je speciale tekens nog wel? Dus ! = ! en @ = @, enz?
Zo niet, druk dan eens de linker Shift en CTRL tegelijkertijd in (en laat ze weer los) en probeer daarna je tekens en letters opnieuw te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 10-09-2013 22:59 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-10 16:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

Je toetstenbord invoer van engels naar NL geflipt op de een of andere manier ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Geef eerst even je huidige toetsenbordindeling en wat het hoort te zijn. Daarnaast is dit een vraag voor in WOS, dus tik ik 'm daarheen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Politiepet
Jorgen ik heb inderdaad gedaan wat jij me vertelde. En ineens werkte mijn é teken weer op de goede manier. Maar nu is hij geswitched van toetsenbord taal indeling Dutch. Alleen heeft mijn toetsenbord een us international layout. Dus als ik nu bijvoorbeeld ` wil hebben dan krijg ik een @. Is er niet een manier om het gewoon weer goed te krijgen. Ik heb al geprobeerd te googlen maar ik krijg gewoon geen goede resultaten en kan ook eigenlijk geen goede zoektermen bedenken.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ga naar Configuratiescherm > Land en Taal > Toetsenbord taal en indeling. Alles weg behalve NL - VS Int.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Politiepet
Hero of Time ik heb het gefixt. De instellingen die je hier voorstelt had ik inderdaad al de hele tijd zo ingesteld. Alleen nu ben ik via dezelfde route gegaan en heb ik English - US int. gekozen. Deze later als standaard gezet en toen NL - US int. verwijderd uit de lijst. Nu schijnt alles weer te werken. In ieder geval bedankt voor de hulp!
Pagina: 1