Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[LBBG] mainstreamnotebook Oktober 2013

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter

[LBBG] mainstreamnotebook Oktober 2013

Het is tijd voor de mainstreamnotebook. Een mainstreamnotebook is een notebook met een budget van €900 waar zekere eisen aan het scherm en prestaties worden gesteld. Anno 2013 mag men verwachten dat een goede mainstreamnotebook een 1080p scherm, courante processor en grafische kaart bevat. Andere features zoals blu-ray zijn een nice to have.

Een mainstreamnotebook is geschikt om mee te nemen, daarom kijken wij voornamelijk naar 15.6" exemplaren.

kandidaten

Goedkoop, maar daarom niet minder: de inspiron 15R SE is al enige tijd een populaire notebook. De basis bevat een mat 1080p scherm, HD 7730m en goed touchpad. http://www.dell.com/nl/p/...=nlepp1&l=nl&s=dhs&~ck=mn

Verder wordt het lastig. We hebben de immer populaire asus N56. Daarvan is alleen pricewatch: Asus N56VJ-S4149H (i5, 4GB, GT 635m) goed leverbaar. De opvolger N550 is alleen met ULV CPU (ja, echt |:( ) leverbaar in dit budget.
De lenovo tegenhanger is slecht leverbaar: pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500 (MBG2AMH)

Zijn er nog meer opties?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2013 12:18 ]

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-11 14:01

RyuuPro

That Damn Fly

Volgens mij niet. De Toshiba's zijn niet aan te raden. HP's Touchsmart 15 valt ook erg tegen.
Heel misschien de pricewatch: Acer Aspire V3-772G-747a8G50Makk (Maar die heeft wel weer een ULV).
Blijven inderdaad alleen de N56 en de Y500 over.

Maar vandaag was de laatste dag van de IFA beurs. Dus misschien komt er nog wat goeds in de komende weken uit.

Kaze Ni Nare

Verwijderd

Topicstarter
Nee die heeft een 'gewone' 37W quadcore. Al zijn de rest van de quadcores 47w. De koeling van dit apparaat is dramatisch en de laptop zelf is vermoedelijk (niet op reviews gebaseerd) kwalitatief slechter dan de N76.

• woutjeeh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-07-2018
RyuuPro schreef op woensdag 11 september 2013 @ 00:20:
Volgens mij niet. De Toshiba's zijn niet aan te raden. HP's Touchsmart 15 valt ook erg tegen.
Heel misschien de pricewatch: Acer Aspire V3-772G-747a8G50Makk (Maar die heeft wel weer een ULV).
Blijven inderdaad alleen de N56 en de Y500 over.

Maar vandaag was de laatste dag van de IFA beurs. Dus misschien komt er nog wat goeds in de komende weken uit.
De Lenovo IdeaPad Y500 (MBG2AMH) is ook niet meer te verkrijgen.

De Asus N56VB-S4016H daarentegen is weer vol op in voorraad bij verscheidene winkels.

Waarom zijn Toshiba's niet aan te raden? Als ik google naar het merk vind ik weinig kritiek op gebied van hun laptops. Wat zijn de grote minpunten van dit merk?

Voor 750,- heb je een Toshiba Satellite P50-A-12PNL met een i7-4700QM, 8GB, 750GB en een GT 740m. Het enigste nadeel is dat deze laptop geen Full HD scherm heeft, maar de prijs lijkt me zeer scherp.

Voor 950 (inderdaad wel 50 euro over het budget) heb je een Lenovo IdeaPad Y510p (00303NL): i7 4700MQ, Full HD display en 8GB ram en een GT 755m. Heb gelezen dat de bouwkwaliteit en input wel wat minder is maar de hardware is dik in orde lijkt me.

[ Voor 4% gewijzigd door woutjeeh op 11-09-2013 02:08 ]

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Als hij al geen Full-HD heeft en ook nog eens €750 kost, dan is het sowieso al geen goede koop. En de Y510p blijkt slechter te zijn dsn de Y500, dus dan kun je beter de Y500 kopen.

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
pricewatch: Asus N56VB-S4016H
Is terug perfect leverbaar, dus zolang er niks nieuw komt is dit je kandidaat imho.

Al fatsoenlijke reviews bekend van Toshiba p50 en Hp Envy 15?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand kwam deze nog tegen:
pricewatch: Asus N56VB-S4016H
i7, 8GB, GT 740m, goed leverbaar.
woutjeeh schreef op woensdag 11 september 2013 @ 02:08:
Waarom zijn Toshiba's niet aan te raden? Als ik google naar het merk vind ik weinig kritiek op gebied van hun laptops. Wat zijn de grote minpunten van dit merk?

Voor 750,- heb je een Toshiba Satellite P50-A-12PNL met een i7-4700QM, 8GB, 750GB en een GT 740m. Het enigste nadeel is dat deze laptop geen Full HD scherm heeft, maar de prijs lijkt me zeer scherp.
Als hij geen 1080p scherm heeft en meer kost dan €600, dan is het wat mij betreft een miskoop.

De enige review die ik kan vinden is http://www.hardwarezone.c...0-lean-multimedia-machine. Daar zijn ze niet enorm positief over de kwaliteit. Wat erger is is dat deze laptop het voor elkaar krijgt een lagere accuduur te krijgen dan de lenovo Y510p. En de Y510p heeft een heel erg slechte accuduur.

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:44
Binnekort wordt de Lenovo U430p gelanceerd, voldoet helemaal aan de eisen maar weet niet wanneer deze beschikbaar is in NL. http://shop.lenovo.com/us...430p/index.html#techspecs

• lucash
Voor mij zijn de kanshebbers:

Verwijderd

Topicstarter
De sony S15 kan er ook nog wel bij ja. De lenovo Y500 is met de huidige prijsstelling volgens mij direct inferieur aan de N56.

Wat de E531 betreft, dat ding is al enige tijd op de markt, maar er zijn nog geen reviews van. Ik zou zelf eerder de inspiron 15R SE aanraden.

Sinds kort heeft dell overigens een nieuwe laptop, de latitude 15. Deze kost ongeveer €800 zonder kortingsacties, weegt 2.3kg, i5 ulv, 1080p scherm, HD 8850m GPU. De body is hetzelfde als die van de inspiron 15R, die haalt een accuduur van 7¾ bij notebookcheck. http://www.notebookcheck....537-Notebook.98850.0.html

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:32
Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 12:23:
De sony S15 kan er ook nog wel bij ja. De lenovo Y500 is met de huidige prijsstelling volgens mij direct inferieur aan de N56.

Wat de E531 betreft, dat ding is al enige tijd op de markt, maar er zijn nog geen reviews van. Ik zou zelf eerder de inspiron 15R SE aanraden.

Sinds kort heeft dell overigens een nieuwe laptop, de latitude 15. Deze kost ongeveer €800 zonder kortingsacties, weegt 2.3kg, i5 ulv, 1080p scherm, HD 8850m GPU. De body is hetzelfde als die van de inspiron 15R, die haalt een accuduur van 7¾ bij notebookcheck. http://www.notebookcheck....537-Notebook.98850.0.html
Die notebookcheck review gaat echter wel over een Dell Inspiron 15R met 1366x768 scherm, ik denk dat je met de Latitude 15 dus iets lager zit. Ik vraag me af hoe de reviews zijn want het apparaat lijkt me een mooie aanrader voor iedereen met een lager budget die toch een lichte game wil kunnen spelen naast werken.

Verwijderd

Topicstarter
De inspiron 15R heeft wel een goedkopere body dan de inspiron 15R SE. Het ontwerp van de laptops is hetzelfde, maar de normale heeft plastic waar de SE metalen onderdelen heeft.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:32
Ben voornamelijk bang voor de warmteproductie van de 8850m. Hij schijnt te moeten concurreren met de GTX 660M als hij met GDDR5 uitgevoerd word, maar dat maakt dat het een best stevige chip is voor een behuizing waar normaalgesproken een videokaart met DDR3 op 28 watt in zit...
Ben benieuwd!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:43:

Als hij geen 1080p scherm heeft en meer kost dan €600, dan is het wat mij betreft een miskoop.
Ik vind 300 euro meerprijs alleen voor een 1080p scherm wel erg hoog.

Verder zou het wel prettig zijn dat deze klasse notebooks zijn uitgerust met een touchscreen, zelf zit ik onbewust vaak met mijn vingers aan allerlei schermen, gewoon een tabletgewoonte, ik mis het wel op een laptop tegenwoordig.

[ Voor 28% gewijzigd door sorcees op 16-09-2013 12:27 ]

Cititzen of Ladonia

• lucash
sorcees schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:12:
[...]

Ik vind 300 euro meerprijs alleen voor een 1080p scherm wel erg hoog.

Verder zou het wel prettig zijn dat deze klasse notebooks zijn uitgerust met een touchscreen, zelf zit ik onbewust vaak met mijn vingers aan allerlei schermen, gewoon een tabletgewoonte, ik mis het wel op een laptop tegenwoordig.
Wat is dan €300 duurder?

En touchscreen vind ik juist totale zooi. Scherm wordt smerig en je hebt altijd een stom glanzend scherm. Ik zou juist meer betalen als er geen touchscreen of zou zitten (wat ook onzin zou zijn natuurlijk).

• mrcbk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 12:23:
Volgens mij heeft die latitude behalve een vga uit geen andere video uit poort in tegenstelling tot de inspiron 15r die een hdmi heeft. Vind ik wel een minpuntje voor de latitude.

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt. Er zijn ook nog wat andere kleine verschillen, zoals WiGig ondersteuning.

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

AMD Venus Pro 2GB GDDR5...?

Ik google mij een ongeluk, maar ik word er geen wijs wat de exacte specificaties van de GPU uit de Latitude zijn. Hoeveel Shaders? Geheugenbus? Cores? Kloksnelheden?

Wie weet er meer?

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

Verwijderd

Topicstarter
In de specificaties staat HD 8850m. Zie http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/latitude-3540-laptop/pd.

Van de HD 8870m staan geen benchmarks online, wel van de HD 8870m, dat is ongeveer GTX 660m klasse.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2013 16:06 ]

• Omni
  • Niet online

Omni

Kun je op basis daarvan dan zeggen dat:

AMD Venus Pro 2GB GDDR5 == HD 8850m?

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan van wel. Op Wikipedia: Radeon HD 8000 Series staat het ook

• Omni
  • Niet online

Omni

Ik denk dat het dan knap lastig wordt voor andere laptops om deze te verslaan. Met weer wat trucjes krijg je hem geloof ik nog beneden de 600, niet?

Vraag mij alleen nog af of je specifiek deze Latitude kunt voorzien van een Sheet/Slice Batterij en/of een grotere batterij. Weet jij dat toevallig als Latitude-bezitter?

Verwijderd

Topicstarter
Het is ondanks de latitude naam meer te vergelijken met inspiron 15R niet-SE, ze hadden hem beter onder de vostro lijn kunnen plaatsen. Dit ding is in geen enkel opzicht te vergelijken met de 6000 serie latitude.

Er is ook nog niets bekend over de koeling en dergelijke, met kortingsacties komt bij op €710-720.

• Omni
  • Niet online

Omni

Ah, ik zag even over het hoofd dat de BTW er nog bij moest komen. Meteen niet zo'n goede deal meer, haha!

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-08-2024
Kan deze toevallig?

pricewatch: HP TouchSmart 15-j003ed

Wel inferieur aan de Asus trouwens...

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

Verwijderd

Topicstarter
1366x768 (WXGA Wide)
Dat noemen we hier een miskoop.

• niektb
O ja, ik had de res niet bekeken.

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:12

EektheMan

DPC

Gaat met een paar tientjes over de 900Euro grens, maar brengt weer een extra merk in het beperkte lijstje bij: MSI GP60

Voor het extra geld krijg je: Intel Core i7 4700MQ, SSD (24GB) en 1TB (HDD), 8GB RAM, BD Drive
Nadeel ivm de ASUS N56: Geen verlicht TB, minder en lagere spec interfaces

@hieronder...Ouch! Maar dank voor de info.

[ Voor 7% gewijzigd door EektheMan op 17-09-2013 17:05 ]

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een soort van rebrand van de MSI GE60. Dat is een van de laptops met de slechtste bouwkwaliteit die je kan vinden. Notebookcheck heeft ook kritiek op het touchpad en toetsenbord en accuduur.

• EektheMan

EektheMan

DPC

Poging 2: Toshiba Satellite P50-A-12P

Full HD (Glanzend), HW i7-4700MQ, GT 745M, 8GB, Verlicht TB

Vergelijkbare specs met de Asus N56, maar net allemaal iets beter......specs dan he /fear bouwkwailteit etc
Nu ja, glanzende scherm ben ik niet zo kapot van.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Jammer dat de 15r-se niet meer te bestellen is via de mkb site van dell, je zit nu gelijk vast aan specs en NL win8. Ben zakelijk opzoek naar een drietal machines in dit segment en aanbod valt me toch erg tegen. Met name van scherp geprijsde machines die ook nog echt leverbaar zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Jawel hoor. De links uit de sheet gebruiken: [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2.
EektheMan schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 17:45:
Poging 2: Toshiba Satellite P50-A-12P

Full HD (Glanzend), HW i7-4700MQ, GT 745M, 8GB, Verlicht TB

Vergelijkbare specs met de Asus N56, maar net allemaal iets beter......specs dan he /fear bouwkwailteit etc
Nu ja, glanzende scherm ben ik niet zo kapot van.
Volgens http://www.hardwarezone.c...0-lean-multimedia-machine waardeloze accuduur, slecht touchpadtoetsenbord. Geen informatie over de koeling en andere kenmerken.

• EektheMan

EektheMan

DPC

Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 22:38:
Volgens http://www.hardwarezone.c...0-lean-multimedia-machine waardeloze accuduur, slecht touchpad. Geen informatie over de koeling en andere kenmerken.
Je kent je hardware Darkstone. Top!

De waardeloze accuduur. Tsja, het is bijna zoals de maker het bedoeld heeft (bijna, want de drivers schijnen volgens het artikel niet echt geoptimaliseerd te zijn). De accu is gewoon een flink stuk kleiner dan die van zijn concurrenten. Dat lijkt een bewuste afweging te zijn, want daardoor is de laptop 300 gram lichter. Het is maar wat je belangrijk vindt. Mobiliteit is dus een stuk minder, maar als je om wat voor reden dan ook echt een Haswell i7 wilt hebben ipv een Ivy Bridge, dan is dit een aardig alternatief indien je het ziet als desktop vervanger.

Ik ben bang dat er geen concurrentie te vinden is voor het lijstje wat je nu hebt zonder dat er concessies gedaan worden. De ASUS is een echt mooie allrounder.

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:55
Iemand eigenlijk enig idee wanneer de S440 en S540 leverbaar worden? die S540 leek me best een aardige laptop, Alleen heb ik geen idee wat ze moeten kosten xD

nieuws: Lenovo introduceert nieuwe Thinkpad-ultrabooks met hot swappable accu's

Ben al een tijdje aan het twijfelen om mijn 5 jaar oude laptop te vervangen maar wil iets waar ik weer jaren mee door kan..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Die latitude heeft wel nog een minpuntje (buiten de 4200U) .... alleen een vga uit geen displaypoort of hdmi of dvi.
Waarom waarom waarom..... .... was al genoemd hierboven

Anyway ik zat ook nog even te kijken of er een msata of m2 slot inzit maar dat staat nergens vermeld.

Is deze niet wat? pricewatch: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii ... zit niet op te letten .... €900 is het budget niet €1000

[ Voor 55% gewijzigd door Mafketel op 20-09-2013 21:33 ]

• Mafketel
Wat betreft de voorraad svs1512.
Bij correct in rotterdam is er nog 1 op voorraad en een demo model, verder kreeg ik te horen dat dit over is uit de laatste bestelling die ze konden maken bij sony en dat ze eigenlijk liever de prijs van €899 hadden verhoogd omdat ze te snel gingen en niet meer konden bijbestellen.
Ik ben vergeten te vragen hoeveel svs1513(€999) ze nog hadden, maar dat is niet zo voor belang voor deze lbbg

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
lucash schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:34:
Als hij al geen Full-HD heeft en ook nog eens €750 kost, dan is het sowieso al geen goede koop. En de Y510p blijkt slechter te zijn dsn de Y500, dus dan kun je beter de Y500 kopen.
In wat voor opzicht blijkt de Y510 slechter te zijn dan de Y500? Zoals ik het nu zie:

Y500Y510
CPUHaswell 4700mq++ivy bridge 3630
GPUGT 750m GDDR5++GT 650m
GPUGT 750m GDDR5++GT 650m
SSDJa++Nee
Prijs999950++

Voor de rest zijn beide notebooks identiek. Dus waar haal je het vandaan dat de Y510 Minder zou zijn?

[ Voor 33% gewijzigd door ObiTewodros op 24-09-2013 19:55 ]

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Voor de rest zijn beide notebooks identiek. Dus waar haal je het vandaan dat de Y510 Minder zou zijn?
Ze zijn niet identiek, de koeling&batterijduur zijn verslechterd. Verder is het bestaande probleem van slecht touchpad er nog steeds.

http://www.notebookcheck....10p-Notebook.97470.0.html

• ObiTewodros
  • Laatst online: 05-04 22:22
bertp1 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 20:35:
[...]

Ze zijn niet identiek, de koeling&batterijduur zijn verslechterd. Verder is het bestaande probleem van slecht touchpad er nog steeds.

http://www.notebookcheck....10p-Notebook.97470.0.html
Dat gaat over de sli versie. Hoe zit het met de non sli versie? Heeft die ook problemen met koeling?

Edit:
Een post die ik tegen gekomen ben op forum.notebookreview.com

SLI versus non SLI:

Pros of SLI:
- More GPU performance (up to 80% more depending on the game), gives you basically a 770M.

Pros of non-SLI:
- More battery life (4:30 vs 2:30)
- Lighter weight (by 0.5lbs)
- Lower Price
- Runs much cooler
- DVD drive/HDD caddy

Major issues with computer:
- Poor out-of-the-box wifi drivers (easily fixed)
- Poor out-of-the-box trackpad drivers (easily fixed)
- Runs hot (usually laptops with specs like these are bigger and heavier with better cooling, Y510p is small for the specs it has), though is better without SLI
- The BIOS is locked in a way you can't just put in any wifi card you want, there is a whitelist
- No Msata slot (but there is the speedier M.2)
- Not an IPS display (not really a con, since it adds to the cost+TN panels are better for gaming)
- Poor battery life on SLI models

Basically: Alle punten die jij als negatief beschouwt ziet niet in de non sli versie.

[ Voor 53% gewijzigd door ObiTewodros op 24-09-2013 21:09 ]

• Michael Scott
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-11 21:03
Ik wil een laptop kopen voor ongeveer 650 euro. Kunnen jullie mij een aanraden die niet uit de voorraad is?

• EektheMan

EektheMan

DPC

NeutraleGast schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 20:44:
[...]

Dat gaat over de sli versie. Hoe zit het met de non sli versie? Heeft die ook problemen met koeling?

Major issues with computer:
- Poor battery life on SLI models
Wat ik zo op verschillende fora lees is ook dit probleem op te lossen. Standaard is in de SLI versie de Nvidia Optimus technology uitgeschakeld. Dit kun je oplossen door de Intel VGA drivers te instaleren (nadat je 1 GPU verwijdert hebt). Meteen ook de Nvidia drivers updaten en zowel de performance als de batterijduur gaan er flink op vooruit. Batterijduur komt dan op 4 uur zonder andere besparende maatregelen.

• Octavian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-11 13:35
Ik heb voor een nieuwe laptop gekeken naar de Asus n56 en de bovengenoemde laptops. Ik heb ongeveer een budget van 1000 euro. Maar aangezien ik aan de TU Delft studeer kan ik ook de Elitebook 8570 W kopen voor 999 met Intel 3630QM 24GB ssd en 500 GB HDD en 8 gb ddr ram. Wat is er beter?

• Tomtomgogo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Heb sinds gister een Y510P ontvangen, Prestatie ? TOP! Heat en underclock problemen TOP!

Ik zit hier met een laptop die onder stress naar 90 graden schiet en zich vervolgens underclocked om te kunnen coolen, als je dan in een game zit wordt je daar niet vrolijk van. de SLI kan het allemaal mooi draaien ( wordt ook wel warm maar dat vind ik met sli normaal) de CPU ben ik wel erg slecht over te spreken. maar ben ten einde raad wat ik dan moet nemen. wil wel een redelijke GPU kracht

P.S Dit was de Lenovo Y510P Hasswel i7 4700MQ En 2x een GT755 SLI

ik weet niet of ik nu lekker het maandag morgen model heb, maar wordt hier wel bang van !

mvg Tomtomgo

Verwijderd

Topicstarter
Kijk eens naar de alienware 14, dat is de enige laptop met deze klasse GPU waar ik geen erge kanttekeningen bij zet. De Y510p zou ik zo snel mogelijk terugsturen.

Overigens had iedereen hier je kunnen vertellen dat de koeling van de Y510p absoluut zuigt..

• Nixo
  • Laatst online: 12:23
Zijn jullie er al uit welke het gaat worden voor oktober?
Ik vind namelijk tijdje dat geen fatsoenlijke mainstream laptop meer beschikbaar is en de meeste nieuw uitgebrachte laptops vallen ook erg tegen. Niets wat in de buurt komt van de Y500 of de oudere dell xps L502

• lucash
Ik denk dat deze N56 pricewatch: Asus N56VB-S4016H op dit moment de meeste kans maakt. Je krijgt veel voor een mooie prijs. Er is niet veel dat in de buurt komt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou in elk geval voor de N56 gaan, het model wat jij al aangeeft. Verder is mijn voorkeur voor de alternatieven:

Y500, model met i5. Omdat hij goedkoper is dan de N56 en een net iets snellere GPU heeft. Hij is wel op veel punten iets slechter.
pricewatch: Sony Vaio SVS1512V1E oude bekende, maar nog steeds uniek.

Als laatste heb je de keuze uit de lenovo E531, inspiron 15R SE, of latitude 15. De y510p en toshiba zou ik niet noemen.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

En zijn er nog fatsoenlijke 17" (of grotere) alternatieven?
Dat is echt wat ik nog mis.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• niektb
De N7-serie oa.

• Tomtomgogo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Inmiddels een N56VB S4016H Bemachtigd en er 8 GB geheugen in gedaan met een Samsung 840 Pro 120 GB SSD, loopt gesmeert nu :)

• Mafketel
Ik wist dat het mogelijk was.
https://www.system76.com/laptops/model/galu1
4th Generation Intel Core i7-4750HQ Processor ( 2.0GHz 6MB L3 Cache - 4 Cores plus Hyperthreading )
14.1" 1080p Full High Definition LED Backlit IPS Display with Matte Finish (1920 x 1080)
Intel Iris Pro Graphics 5200 with 128 MB eDRAM
Up to 16 GB 204 pin Dual Channel DDR3 @ 1600 MHz
1 x mSATA, 1 x 2.5" 9mm Removable SATA II/III
Multitouch Clickpad with two finger scrolling
Gigabit LAN (10/100/1000), WiFi
Intel Centrino, or optional Killer™ Atheros 802.11n
HDMI, Mini Display Port, Ethernet, 3 x USB 3.0, Headphone Jack, Microphone Jack, SD Reader
Built-In 1.0 MP High Definition Webcam
Kensington® Lock
Suspend and Resume
53.28 Wh 6 Cell Smart Lithium-Ion
Full Range AC-in 100~240V, 50~60Hz, 90W AC Adapter, DC output 19V, 4.74A
13.26" x 9.90" x 0.75" (WxDxH)
3.80 lbs. (1.72 kg.)
Is ook nog niet een zo duur ... $1000
zou deze week weer leverbaar moeten zijn.
leveren ook in Nederland maar ik kon niet zo snel de prijs daarvoor vinden
https://www.system76.com/home/shippinginformation/
Komt natuurlijk wel nog 21% BTW bij.
€735 basis 4gb 500gb(5400rpm)
shipping???? $100 ongeveer €70
€168 btw
zeg €1000 als je pech hebt.
En voor de er zit geen windows op neezeggers, koop 8 pro oem voor €55 upgrade gratis naar volledig 8.1 ....

de 15 inch is minder interessant, daar zit ook geen extra gpu in en "maar" een hdgraphics 4600

ook in duitsland te verkrijgen voor €1000
http://www.mysn.de/detail...Order=010;030;060;020;010

wel een review waarbij gezegd wordt zeer slecht keyboard

[ Voor 19% gewijzigd door Mafketel op 01-10-2013 09:06 . Reden: ps het is op basis van een clevo w740su ]

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:44
Ook bij BTO te koop ;)
Pagina: 1