Verschil tussen deze SSHD schijven (alleen oem status?)

Pagina: 1
Acties:

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-01 12:03
Beste Tweakers,

Ik wil na goede berichten een Thin SSHD schijf gaan aanschaffen voor in een laptop en wel de uitvoering van 1 TB deze staat er echter 2x keer met een prijsverschil van 10 euro. En nagenoeg dezelfde eerste prijsdatum enz.

Wat is nou het verschil is dat alleen de OEM status? Hoop dat jullie mij duidelijkheid kunnen verschaffen via pricewatch, korte google actie en de site van de fabrikant kwam ik er niet met zekerheid achter http://tweakers.net/produ...omentus-laptop-thin-sshd/

Voor de geïnteresseerden in real life presteert de schijf ruwweg op de helft van de snelheid van een SSD. Ook zijn de schijven er nu voor desktops ben benieuwd Seagate Desktop SSHD

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11-2025
Retail wil zeggen dat je een mooi verpakte doos krijgt, met alle nodige extra's zoals sata kabel, handleiding, driver dvd,...
OEM producten worden meestal worden verkocht aan systeembouwers die de schijven in grote hoeveelheden aankopen en al de extra's niet nodig hebben.
Bij OEM krijg je dus gewoon een pakketje met de harde schijf verpakt in bubbelplastiek.
In sommige gevallen is er ook een vershil in garantie, dit staat meestal ook op de website en bij twijfel vraag je het via mail.

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-01 12:03
Thibai bedankt voor de reactie ik begrijp het verschil tussen Retail en OEM dat was mijn vraag ook niet. Mijn vraag is of de 2 schijven "identiek" zijn. Met dus 10 euro prijsverschil maar een ander typenummer hebben vanwege de OEM / Retail status.

Ik heb na onderzoek de gok genomen en de goedkoopste 1 TB schijf Besteld.