Hallo allemaal.
Ik loop tegen wat problemen aan met het overclocken van mijn X6 1090t van AMD.
Zodra ik ga overclocken gaat dit ten koste van de stabiliteit van het systeem.
Vast en zeker doe ik iets verkeerd, maar ik ben hier om uit te vogelen wat ik verkeerd doe.
Hiervoor heb ik een x4 (type weet ik even niet meer) standaard was 2,8ghz en die kreeg ik op lucht (stabiel) naar 3,7ghz.
Ook met games en in windows (toen nog windows 7 en een asus mobo van 50 euro.
Nu probeer ik dus mijn watergekoelde X6 te overklokken maar dit krijg ik niet stabiel.
Met niet stabiel bedoel ik niet dat ik de pc zelf niet stabiel krijg, maar meer de games die ik speel niet. (crashen om de havenklap) op 3,2 (stock) werkt alles prima dus het ligt wel degelijk aan de oc.
mijn systeem:
Asrock Fatal1ty 990FX Professional
AMD X6 1090t (watercooled)
16 gb Corsair Vengeance ddr3 1600mhz
Gigabyte GV-N670OC-2GD (watercooled)
samsung 830 256 ssd
win8 pro 64bit
OCZ ModXStream Pro 700W
case: corsair 800d
oc settings:
200*19 = 3800mhz (turbo off)
nb speed = stock 2000mh
cpu volt: 1.45
cpu nb: 1.1625
dram stock: 1.5 (draait ook gewoon 1600mhz timings kloppen)
nb volt: 1.145
ht volt: 1.210
Prime draait gewoon een nacht door (max 50 graden) alle andere temps blijven onder de 40.
Fifa 13 crashed na even spelen, black ops 2 crashed na even spelen en tijdens het surfen met chrome duurt het soms 1min voor een pagina geladen is (gewoon random) en dan staat er wachten op cache linksonder in me browser waarna alles vast hangt en m'n proc op alle 6 cores 100% staat na die minuut is er ook ineens niks meer aan de hand en is alles "hersteld" de games crashen zonder melding en zonder aanleiding random maar lang spelen (langer dan 30 min) zit er niet in.
iemand een idee wat hier mis gaat?
Alle drivers zijn trouwens up2date zo ook windows8..
alvast bedankt voor de reacties!
mvg,
Jeroen
Ik loop tegen wat problemen aan met het overclocken van mijn X6 1090t van AMD.
Zodra ik ga overclocken gaat dit ten koste van de stabiliteit van het systeem.
Vast en zeker doe ik iets verkeerd, maar ik ben hier om uit te vogelen wat ik verkeerd doe.
Hiervoor heb ik een x4 (type weet ik even niet meer) standaard was 2,8ghz en die kreeg ik op lucht (stabiel) naar 3,7ghz.
Ook met games en in windows (toen nog windows 7 en een asus mobo van 50 euro.
Nu probeer ik dus mijn watergekoelde X6 te overklokken maar dit krijg ik niet stabiel.
Met niet stabiel bedoel ik niet dat ik de pc zelf niet stabiel krijg, maar meer de games die ik speel niet. (crashen om de havenklap) op 3,2 (stock) werkt alles prima dus het ligt wel degelijk aan de oc.
mijn systeem:
Asrock Fatal1ty 990FX Professional
AMD X6 1090t (watercooled)
16 gb Corsair Vengeance ddr3 1600mhz
Gigabyte GV-N670OC-2GD (watercooled)
samsung 830 256 ssd
win8 pro 64bit
OCZ ModXStream Pro 700W
case: corsair 800d
oc settings:
200*19 = 3800mhz (turbo off)
nb speed = stock 2000mh
cpu volt: 1.45
cpu nb: 1.1625
dram stock: 1.5 (draait ook gewoon 1600mhz timings kloppen)
nb volt: 1.145
ht volt: 1.210
Prime draait gewoon een nacht door (max 50 graden) alle andere temps blijven onder de 40.
Fifa 13 crashed na even spelen, black ops 2 crashed na even spelen en tijdens het surfen met chrome duurt het soms 1min voor een pagina geladen is (gewoon random) en dan staat er wachten op cache linksonder in me browser waarna alles vast hangt en m'n proc op alle 6 cores 100% staat na die minuut is er ook ineens niks meer aan de hand en is alles "hersteld" de games crashen zonder melding en zonder aanleiding random maar lang spelen (langer dan 30 min) zit er niet in.
iemand een idee wat hier mis gaat?
Alle drivers zijn trouwens up2date zo ook windows8..
alvast bedankt voor de reacties!
mvg,
Jeroen
[ Voor 3% gewijzigd door erg op 10-09-2013 19:33 ]