Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-06 15:59
Hallo. ik zit al een lange tijd met een probleem dat ik niet gewoon lekker film van bove naar de tv beneden kan streamen,
ik heb al een LG mediaplayer geprobeerd. die er nooit echt mooi uit zag. goed werkte. en ook tijdens 2/3 van een film er mee stopte. ect ect.
toen maar een OUYA gekocht voor 100 euro omdat die mooi was. en iedreen het over XMBC had. blijkt nou, is ook met teveel bugs en lag.. (zelfs met LAN kabel streaming)
nu heb ik ook me samsung galaxy s4 met MHL kabel geprobeerd. maar ook die kan de stream niet hendelen, terwijl de slechste duel core (windows xp orgineel) windows 7 pc hier in huis het zonder moeite doet.

nu is mijn vraag. ik wil dus een goedkoop. simpel. klein. mini/micro atx? systeem bouwen waar GEWOON windows 8 op draait. en via hdmi / lan kabel aangesloten is zodat het zowiezo gaat lukken om alles te streamen.

nu is mijn vraag. wat is het minimun kwa hardware om dit goed werkend te krijgen / wat zouden jullie aanbevelen. ik dacht zelf aan deze behuizing : Cooler Master Elite 120 Advanced

bedankt voor jullie hulp. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
owja. ik had dit al. http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/482767

Welke hdd of zal ik een SSD nemen ? :9

[ Voor 23% gewijzigd door rayhvh op 10-09-2013 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:32

Thomg

Aww yiss

Ik zie het punt niet van zo'n snel geheugen. Dat is alleen maar aantrekkelijk voor gamen op budget, and jij streamt ;)

Zou gewoon een losse HDD nemen, een SSD is meer voor de snelheid waar jij probeert te streamen, daar is opslag vaak wat meer gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
alvast bedankt welke geheugen raad jij dan aan?
en een HDD it is.
so far :
zie bestellijst

[ Voor 186% gewijzigd door rayhvh op 11-09-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
oke bijgewerkt.
voor de rest is alles goed? de voeding enzo? kan die proccesor zonder probleem de grootste 17gb films streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Een van AMD's grootste fortes is dat ze zo ontezettend goed zijn voor het streamen kijkende naar de prijs. Ik kan mezelf niet voorstellen dat ook maar enig recent processor moeite heeft met streamen, laat staan een Quad-Core.

Edit: M-Atx past niet in een M-Itx kast 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Thomg op 10-09-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
Thomg schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 19:54:
Een van AMD's grootste fortes is dat ze zo ontezettend goed zijn voor het streamen kijkende naar de prijs. Ik kan mezelf niet voorstellen dat ook maar enig recent processor moeite heeft met streamen, laat staan een Quad-Core.

Edit: M-Atx past niet in een M-Itx kast 8)7
nouwja. met galaxy s4 heeft een quad core.
de Tegra 3 in de OUYA is een quad core...
die lieten me allebij toch flink teleur stellen. dus wou het even zeker weten :+
ow ik zal even een andere kast zoeken dan. of een ander moederbord?

[ Voor 5% gewijzigd door rayhvh op 10-09-2013 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

De OUYA draait op een veel lagere kloksnelheid en de igpu's mag je nieteens met elkaar vergelijken, de AMD is in all opzichten beter.

Kan lastig een telefoon vergelijken met een computerprocessor :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Misschien een van deze twee.

http://tweakers.net/categ...KVbICCgC5RZnJqb6ZeUpWBrUA

Edit: Dubbele post, verdomd 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Thomg op 10-09-2013 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
bedankt scheelt weer paar euros

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
Wat is het precies wat je wilt? Een grote kast of een zo klein mogelijk kastje die mooi naast je TV staat? Wat is verder je budget en heb je lokale opslag nodig (aangezien je een 3TB HDD in je build hebt zitten)?

Voor alleen streamen en het afspelen van HD video (1080p MKV's b.v.) is een AMD A4 al prima, een A6 kan ook 3D (bluray) afspelen. Zoek daarbij een moederbord, voor ITX bijvoorbeeld een pricewatch: ASRock FM2A85X-ITX (een goed mATX had je al gevonden, alternatief pricewatch: Gigabyte GA-F2A85XM-D3H)

Zet hierbij 4GB 1600MHz geheugen pricewatch: Corsair Vengeance LP CML4GX3M2A1600C9 en het lastigste waar je nog een keuze over moet maken is de behuizing (+voeding) en een HDD/SSD.

Om met de HDD/SSD te beginnen, als je echt alleen maar de HTPC gebruikt om te streamen is een SSD de beste keuze. Een SSD is veel sneller, zuiniger, maakt geen geluid en ivm een 3TB HDD goedkoper. Een goed exemplaar zal zijn: pricewatch: Samsung 840 series 120GB (of de evo variant) pricewatch: Plextor PX-128M5S 128GB pricewatch: Crucial 2.5" M500 120GB en volgens mij is zelfs de op de sandforce controller gebaseerde kingston tegenwoordig prima pricewatch: Kingston SSDNow V Series V300 120GB

Je kan zelfs nog gaan voor een 64GB drive, maar voor een kleine meerprijs heb je een 120GB drive, wat met het oog op de toekomst beter is. Wil je wel lokale opslag dan ontkom je niet aan een HDD. Echter heb je nu voor een 7200 rpm exemplaar gekozen. Dit is voor een desktop prima, maar bij een HTPC minder handig door de hogere warmte en geluidsproductie. Ga dan voor een "green schijf" zoals een WD green of vergelijkbaar.

Het andere punt is, wat voor behuizing wil je? Komt hij uit het zicht te staan? In dat geval is een goedkope tower al meer dan prima. Wil je een leuk klein kastje voor bij de tv? Dan kun je denken aan bijv: pricewatch: In Win BM639 Zilver zit al een degelijke voeding in en met een ITX moederbord + SSD heb je een snel, stil (voor echt stil zou ik nog een aftermarket CPU koeler toevoegen) compact systeem. Wil je wat HDD's gaan plaatsten, dan zou ik al snel gaan voor een wat grotere behuizing (mATX). Bijvoorbeeld de pricewatch: Epsilon EC-HTPC-1 met pricewatch: Seasonic SS-300SFD Active PFC (de kast heeft een ingebouwde Ir ontvanger + afstandsbediening).

Daarnaast kun je voor de bediening nog gaan voor een pricewatch: Logitech K400 Wireless Touch Keyboard

Voorbeeldje van de kleine variant:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-5400K Boxed€ 49,20€ 49,20
1ASRock FM2A85X-ITX€ 79,95€ 79,95
1In Win BM639 Zilver€ 56,49€ 56,49
1Scythe Shuriken Rev. B€ 24,90€ 24,90
1Logitech K400 Wireless Touch Keyboard€ 24,95€ 24,95
1Corsair Vengeance LP CML4GX3M2A1600C9€ 38,70€ 38,70
1Kingston SSDNow V Series V300 120GB€ 69,99€ 69,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 344,18

[ Voor 28% gewijzigd door jaapsander op 11-09-2013 10:34 ]

• rayhvh
Alvast bedankt voor de hulp.
keyboard en muizen heb ik zat :)
ik was eigenlijk van plan om 3TB hdd erin te zetten omdat ik dacht
1. daar kunnen dan gelijke alle films op. zodat mijn eigen pc niet perse aan hoeft.
2. je toch iets moest hebben, en een ssd leek mij overkill omdat je die snelheid toch niet gebruikt?

qua looks en geluid komt die gewoon naast de subwoofer of onder de tv in de kast zelf te staan. en lijkt me niet dat je het dan hord als je 3 meter veder op de bank zit? en al helemaal niet tijdens een film.

ik denk dat ik me kast hou want die lijkt meer ruimte te hebben.

alleen je raad (snellere?) Corsair Vengeance ram aan. maar een tragere processor?

• jaapsander
Een HDD in de HTPC is zeker niet zo raar. Zeker als je daarvoor je desktop uit kunt laten. Echter zou ik er wel een 5400 rpm exemplaar inzetten. De snelheid van een SSD heb je inderdaad niet nodig, maar je zal toch je W8 ergens op moeten installeren. Wanneer je geen HDD plaatst is een SSD de beste optie, plaats je wel een HDD dan is een SSD ook niet nodig.

Of je last hebt van geluidsproductie van een HTPC is persoonlijk. Je zal het inderdaad niet horen wanneer je een film aan het afspelen bent, maar het lijkt me logisch dat je de HTPC ook zal gebruiken voor het downloaden (aangezien je er een 3TB HDD in zet) en zonder al te veel omgevingsgeluid zal de HTPC hoorbaar zijn, of dat storend is, is aan jou.

Ga je voor stilte, dan kan dat relatief simpel, neem een stille voeding pricewatch: be quiet! System Power 7 300W (veel betere keuze voor een HTPC dan de voeding uit je wenslijstje) een stille CPU koeler (zie vorige wenslijstje) en zorg dat je HDD's goed bevestigd zijn zodat de behuizing niet gaat trillen (rubber helpt). Daarnaast is een behuizing met een beetje airflow ook gunstig.

Ik raad inderdaad een tragere APU aan omdat een A6 al alles af kan spelen wat je wil. HD video wordt tegenwoordig niet afgespeeld door het CPU gedeelte van de APU, maar gewoon door de GPU (hardware acceleratie genoemd). CPU belasting zal bij goede configuratie ook maar enkele procenten zijn bij het afspelen van een film. Investeren in een duurdere APU levert in de praktijk niks op. Overigens kun je ook het goedkopere geheugen pakken, sneller geheugen heeft alleen nut als je wat wilt gaan gamen op de HTPC.

Qua behuizing kun je alle kanten op, je kunt een compacte desktop nemen of een wat luxere HTPC behuizing. Waar je op moet letten naast de looks is wat je in de behuizing wilt plaatsen en of daar plaats voor is. Zoals ik je wenslijstje nu zie hoeft er alleen een moederbord (+CPU en geheugen) geplaatst worden met 1 HDD. Zo ongeveer iedere behuizing is hiervoor wel geschikt. Verwacht je nog meer te moeten bijplaatsen (meerdere HDD's b.v.) dan zul je inderdaad een grotere kast moeten nemen.

[ Voor 12% gewijzigd door jaapsander op 11-09-2013 14:55 ]

• rayhvh
jaapsander schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:30:
en zonder al te veel omgevingsgeluid zal de HTPC hoorbaar zijn, of dat storend is, is aan jou.
nouwja op 2 -3 meter afstand lijkt me niet dat ik hem dan nog kan horen?
maar een afther marked koeler vind ik zelf lastig er opzetten (vorige keer goed fout gegaan haha)
sneller geheugen heeft alleen nut als je wat wilt gaan gamen op de HTPC.
ach je weet het niet, zo veel duurder is het niet, dat geld ook voor de processor :9

• jaapsander
rayhvh schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:11:
[...]

nouwja op 2 -3 meter afstand lijkt me niet dat ik hem dan nog kan horen?
maar een afther marked koeler vind ik zelf lastig er opzetten (vorige keer goed fout gegaan haha)

[...]

ach je weet het niet, zo veel duurder is het niet, dat geld ook voor de processor :9
Een relatief luidruchtige pc ga je zeker horen op 2-3 meter met een beetje een normaal gehoor. Vooral in de situatie waar je bijvoorbeeld aan het downloaden bent en de pc belast wordt bij het parren/rarren (zowel CPU als i/o belasting). Met een stock koeler, en 7200rpm HDD zul je dit ongetwijfeld horen.

Met een goed bevestigde 5400rpm HDD (rubber helpt!) een stille voeding en een aftermarket CPU koeler heb je voor een zeer kleine meerprijs (voeding is zelfs goedkoper dan degene uit je wenslijst) een fluisterstil systeem. Het monteren van aftermarket CPU koelers kan lastig zijn, echter is dit koeler afhankelijk. De shuriken is een simpel te monteren koeler, zeker op FM2 socket. De bevestiging is namelijk precies hetzelfde als de stock koeler (koeler plaatsen, klipjes om het socket en schuifje omzetten) het enige waar je iets meer aandacht aan moet besteden is het zelf aanbrengen van de koelpasta (klein rijstkorreltje in het midden, zeker niet teveel aanbrengen!). Kind kan de was doen.

Aan de andere kant zeg je dat je het niet erg vindt om wat meer geld te besteden aan APU en geheugen. Realiseer je wel dat je hier in de praktijk 0,0 verschil gaat merken. De taken die een (goed geconfigureerde) HTPC doet (HD video afspelen, downloaden, eventueel surfen enz) worden in geen enkel geval beperkt door CPU en GPU (shader performance) kracht. Sterkere APU plaatsen heeft dus geen enkel effect omdat een bottleneck ergens anders ligt. Ik zou zeker niet besparen op de stilte van het systeem en het uiterlijk van de behuizing om maar een sterkere APU te plaatsen.

• rayhvh
jaapsander schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:43:
[...]

Een relatief luidruchtige pc ga je zeker horen op 2-3 meter met een beetje een normaal gehoor. Vooral in de situatie waar je bijvoorbeeld aan het downloaden bent en de pc belast wordt bij het parren/rarren (zowel CPU als i/o belasting). Met een stock koeler, en 7200rpm HDD zul je dit ongetwijfeld horen.

Met een goed bevestigde 5400rpm HDD (rubber helpt!) een stille voeding en een aftermarket CPU koeler heb je voor een zeer kleine meerprijs (voeding is zelfs goedkoper dan degene uit je wenslijst) een fluisterstil systeem. Het monteren van aftermarket CPU koelers kan lastig zijn, echter is dit koeler afhankelijk. De shuriken is een simpel te monteren koeler, zeker op FM2 socket. De bevestiging is namelijk precies hetzelfde als de stock koeler (koeler plaatsen, klipjes om het socket en schuifje omzetten) het enige waar je iets meer aandacht aan moet besteden is het zelf aanbrengen van de koelpasta (klein rijstkorreltje in het midden, zeker niet teveel aanbrengen!). Kind kan de was doen.

Aan de andere kant zeg je dat je het niet erg vindt om wat meer geld te besteden aan APU en geheugen. Realiseer je wel dat je hier in de praktijk 0,0 verschil gaat merken. De taken die een (goed geconfigureerde) HTPC doet (HD video afspelen, downloaden, eventueel surfen enz) worden in geen enkel geval beperkt door CPU en GPU (shader performance) kracht. Sterkere APU plaatsen heeft dus geen enkel effect omdat een bottleneck ergens anders ligt. Ik zou zeker niet besparen op de stilte van het systeem en het uiterlijk van de behuizing om maar een sterkere APU te plaatsen.
andere hdd er in gestopt. andere koeler zou ik eventueel wel kunnen doen als ik niet tevreden ben met het geluid achteraf :)
Pagina: 1