Host problemen wifi verbinding

Pagina: 1
Acties:

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-12 13:11
Altijd als ik verbinding maak met mijn Wifi netwerk werkt dit 30 seconden.
Daarna valt de verbinding weg en krijg ik de melding 'Host vaststellen' in chrome.
Op dat moment (in de meeste gevallen) ook niet mogelijk om te pingen.

Na 2 minuten heb ik weer verbinding, tot ik opnieuw conntectie maak met het netwerk. Zo nu en dan komt dit probleem na een tijdje ook weer voor.
Dit is alleen met mijn laptop, overige wifi apparatuur werkt naar behoren.

Wat ik vaak tegen kwam als oplossing is de DNS cash flushen, dit heb ik gedaan en heeft niet uitgehaald.

Wat kan het probleem zijn?

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Kan van alles zijn.

Advies, geef eens meer specificaties op, wat heb je allemaal en welk besturingssysteem.
Heeft 1 host het probleem of meerdere (liefst even testen om accesspoint problemen uit te sluiten)

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-12 13:11
Ik beschik over de Sisco router van Ziggo (2013 model).
Alleen mijn laptop heeft dit probleem (Windows 7).

IP adres verkrijgen heb ik op automatisch verkrijgen staan.
Windows geeft ook geen foutmeldingen betreffende de verbinding (geen geel driehoekje).

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat Windows geen geel driehoekje geeft (:+ ) zou in theorie willen zeggen dat de IP verbinding tussen je router(Cisco) en je laptop in orde is.

Maar: Zet voor de grap eens, op een moment dat je géén verbindig hebt, een ping op met de Gateway (je router dus) én gelijktijdig een ping met een DNS server van je provider terwijl er ook een pingetje loopt naar je localhost op 127.0.0.1 (de WLAN NIC).

alle drie middels "ping -t" zodat je pingetjes niet stoppen na 4 verzoeken.

Wat dingen die je sowieso (veilig) kunt uitvoeren zijn het resetten van de (Windows) IP Stack en het clearen van de ARP Cache als er geen/weinig drops voorkomen.

netsh int ip delete arpcache
netsh int ip reset reset.txt

edit:
En een reboot is "gewenst" ná dat laatste commando.

[ Voor 24% gewijzigd door Will_M op 10-09-2013 19:33 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
De ping zou inderdaad kunnen uitsluiten of de verbinding tussen de notebook de router aanwezig is.
Wat je nog meer zou kunnen testen als de verbinding er blijkt te zijn door de ping opdrachten een een ping naar google toe dus

ping -t www.google.com
ping -t 173.194.112.146

Ook het ip adres verwijst naar google.com, hiermee zou je kunnen zien of de dns goed werkt.