SuBBaSS schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:23:
Het is natuurlijk wel heel makkelijk "schieten" op een spel als dit, waar je al droogneukbewegingen als groet in kunt stellen. Vind de ethische discussie niet zo interessant, die is er sowieso al sinds gta I. We leggen allemaal andere characters op de meest bizarre manieren om niets om, maar nu lijkt het op verkrachting en dan is het ineens immoreel?

Er moet in ieder geval flink gemod worden om dit resultaat te krijgen, laat rockstar daar eerst maar eens wat aan doen. Op het moment dat zo'n modder bijv. iedereen in de sessie naar zich toe haalt zouden toch al alle alarmbellen moeten rinkelen? Bij "Alle spelers ineens dood" bijv. ook, maar dat zou in theorie ook zonder mod moeten kunnen. Daar was ik onlangs een mooi voorbeeld van toen ik m'n stickie liet ontploffen terwijl een aantal crewgenoten om me heen stonden.
Ben zo'n zelf overigens nog niet tegengekomen, maar goed, filmpjes spreken boekdelen.... Daar is de lol wel snel vanaf (behalve voor de modder natuurlijk).
Laten we hopen dat het met de komende update opgelost wordt.
Het oplossen van deze mods is een stuk lastiger dan je denkt.
Veel dingen in GTA (missies, bepaalde handelinge etc) werken met scripts.
Deze scripts zitten in de Title updates, zo worden bijvoorbeeld met updates nieuwe bewegingen en nieuwe missies etc toegevoegd.
Vanuit deze scripts worden native functies aangeroepen om bepaalde dingen mee te doen. Zo zijn er functies om mensen ergens te plaatsen (naar het beginpunt van een missie bijvoorbeeld), auto's te spawnen, mensen een beweging te laten doen (zo'n leuk actie als bijv "the bird") etc...
Wat mensen doen is zelf scripts toevoegen aan deze title updates en bepaalde andere scripts manipuleren zodat deze hun eigen script aanroepen. (Verder nog wat truuks om checks van rockstar te omzeilen, maar daar zal ik je niet mee vermoeien). Uiteraard kan dit niet met een standaard PS3 of XBOX.
Dit geldt overigens niet alleen voor GTA maar voor alle spellen op de RAGE engine van R*.
Verder zijn er nog wat dingen die gedaan worden door Realtime in het geheugen aanpassingen te doen. Bij een omgebouwde XBOX/PS3 is er de mogelijkheid om naar je console te verbinden (door geïnstalleerde software op je console) en dus allerlei dingen uit te lezen/aan te passen.
Toevoeging: reken er maar op dat dit met de PC versie nog vele male erger gaat worden.. je hebt immers geen "omgebouwde" PC nodig voor dergelijke zaken.
[
Voor 3% gewijzigd door
proditaki op 13-08-2014 15:01
. Reden: toevoeging ]