Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutervOorschot
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 09:38
Ik heb thuis een modem/router van de provider hangen, en een router van mezelf. De router van mezelf is een sitecom wlr-3000 en die had ik eerst als tweede router achter mijn modemrouter gezet, en vanaf daar twee pc's(via lan). Ik kon wel internetten maar multiplayer games met die twee pc's ging fout. Toen heb ik de tweede router als switch ingesteld(dns-server uit, en het ip in het subnet van het modem/router gezet). Nu kan er weer met die twee pc's multiplayer worden gespeelt, maar de ping is nu plots 80-100ms(via speedtest.net gemeten). Toen de tweede router nog als router stond ingesteld had ik een ping van ongeveer 12ms.
Heeft iemand een idee waar dit aan ligt en hoe ik het kan oplossen?
Bij voorbaat dank.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 21:01
Is het niet beter om voor een tientje gewoon even een "echte" switch op de kop te tikken? Er kan zoveel fout gaan bij het configureren van een router als switch dat het eigenlijk de moeite niet waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutervOorschot
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 09:38
Het is al gelukt, het bleek een achtergrondprogje te zijn op een andere pc thuis... Nu heb ik weer gewoon een ping van ong. 10ms.
Bedankt voor de moeite, en sorry voor het ongemak.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:06

lier

MikroTik nerd

Slurpgeit schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 17:34:
Is het niet beter om voor een tientje gewoon even een "echte" switch op de kop te tikken? Er kan zoveel fout gaan bij het configureren van een router als switch dat het eigenlijk de moeite niet waard is.
Wat kan er daadwerkelijk fout gaan aan de DHCP server uit zetten? Want dat is het enige dat noodzakelijk is om van een router een switch te maken (ik laat het draadloze netwerk even buiten beschouwing)...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:11
lier schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 16:12:
[...]

Wat kan er daadwerkelijk fout gaan aan de DHCP server uit zetten? Want dat is het enige dat noodzakelijk is om van een router een switch te maken (ik laat het draadloze netwerk even buiten beschouwing)...
Je kunt van een router dan ook geen switch maken. Je kunt hoogstens de router functionaliteit niet gebruiken door alles op de ingebouwde switch aan te sluiten (en DHCP uit te zetten, maar dat staat er eigenlijk los van). Maar daarmee bouw je een router niet om tot switch.

Wat de meeste mensen een router noemen is feitenlijk een router+switch+wireless access-point ineen en daar komt vaak verwarring van.

Niet om jou te (willen) corrigeren trouwens, maar het zou wel prettig zijn als iedereen hier rekening mee zou houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt er van af.

Als de router een echte switch (chip) heeft, en zelf de router erbij zet, dan werkt het heel goed. De switch (chip) onthoudt welk subnet hij zit, en alles wat in dat subnet ronddwarrelt, blijft IN de switch, en gaat NIET de router in.

In ieder geval, zo werkt een Mikrotik RB2011. Misschien dat andere routers zo niet werken, en toch alles door één router chip laten lopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:11
Ik begrijp je niet helemaal geloof ik.

Het hele idee van een router is dat deze verkeer tussen verschillende subnets route. Verkeer binnen eenzelfde subnet zal logischerwijs dus nooit ge-route wordt, omdat dat dat niet hoeft. Dus zolang je alles op de switchpoorten aansluit zal de router buitenspel staan en ook geen invloed hebben, afgezien van een eventuele DHCP server dus.
Pagina: 1