[Probleem] Paypal

Pagina: 1
Acties:
  • 3.680 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-10 21:32
Geachte Tweakers.

Al bijna 10 jaar gebruik(te) ik Paypal naar tevredenheid. Vandaag zit ik met een probleem, iets waar jullie mij misschien mee kunnen helpen.

Enige tijd geleden heb ik meegedaan de Ubuntu Edge campagne via Indiegogo.

Deze campagne heeft uiteindelijk zijn doel niet behaald, dat weet iedereen volgens mij wel. Ik dacht eigenlijk dat Indiegogo hetzelfde zou zijn als Kickstarter, waar het bedrag van de bankrekening word afgeschreven zodra het doel daadwerkelijk behaald is.

Indiegogo werkt dus zo niet, en trekt direct het bedrag van de bankrekening af, via Paypal. Dit is iets waar ik niet op had gerekend (misschien had ik de voorwaarden beter moeten lezen op Indiegogo, afijn)

Ik stond dus ineens 540 euro in de min op mijn Paypal rekening. Iets waar ik mij niet prettig bij voelde. Nu wist ik dat het bedrag van 540 euro door Indiegogo binnen 3 dagen terug gestort zou worden, dus zou die 540 euro die ik in de min sta bij Paypal, weer positief moeten komen te staan.

Indiegogo echter, deed dat niet binnen 3 dagen, maar na een week - en pas toen ik er zelf achteraan ging - dus mijn rekening stond weer positief. Echter, in die week dat ik in de min stond, plaatste ik via eBay een bestelling op een product dat binnen een week betaald moest worden.

Blijf volhouden met lezen, dit is best een gecompliceerd verhaal dat uiteindelijk duidelijk word :)

Ik was vergeten dat ik in de min stond via Paypal, dus kon ik de verkoper van eBay niet betalen, maar had voldoende saldo op mijn bankrekening. De transactie werd via eBay opgeschaald naar 'transactie betwisten' door de verkoper van eBay en er werd een klacht ingediend over het bedrag van 18 USD.

Intussen stond mijn Paypal rekening weer positief, daar Indiegogo het bedrag had teruggestort. Mijn rekening stond positief, en ik dacht; mooi, ik kan weer betalingen uitvoeren. Ik heb dus direct een bedrag van 220 euro overgemaakt naar een familielid in Zweden, die probleemloos werd uitgevoerd en afgeschreven werd van mijn bankrekening.

Een paar dagen later werd het bedrag van 540 euro (voor Indiegogo) - uit het niets - geïnd van mijn bankrekening. Blijkbaar ging het hier om een administratieve fout, en heb het bedrag dat via automatische incasso werd geïncasseerd, weer terug laten boeken.

540 euro is natuurlijk een hoop geld. Dit geld kwam de volgende dag via de bank weer terug op mijn rekening. Alsnog was mijn Paypal rekening geblokkeerd.

Op 5 september moest ik een aantal documenten inleveren voor het geschil van 18 USD (de eBay verkoper) Het ging hierbij om onderstaande

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Onzin/1_zps6d2f0902.jpg

Deze heb ik in de vroege ochtend van 5 september, allemaal aangeleverd. Vandaag, op 10 september, kreeg ik maar geen uitslag. Heb toen vanochtend gebeld met het 0900 nummer.

Daaruit kwam naar voren dat zij niks van mij hebben ontvangen 8)7

- Het staat toch echt al 5 dagen op 'bezig' - dat is wat ik hun ook heb verteld. Zij vertelde mij (onthoud dit) dat er op 2010 ook is gevraagd naar mijn identiteit i.v.m. fraude. En dat er nu weer naar mijn identiteit word gevraagd i.v.m. fraude.

Ik heb de dame aan de telefoon bovenstaand verhaal uitgelegd, dat er gewoon een hoop is misgegaan wat betreft het postief en negatief staan van mijn Paypal rekening. Ik heb samen, met de dame aan de telefoon alle documenten opnieuw geupload, die zij direct bekeek. Er zou vandaag iemand van Paypal er naar gaan kijken en er over oordelen.

Nu zijn wij 5 uur verder en krijg ik deze mail;
Beste xxxx,

We moeten helaas stappen ondernemen om uw rekening te sluiten. We hebben
reden om te geloven dat bepaalde activiteiten op uw rekening hebben
plaatsgevonden. Deze maatregel is noodzakelijk om ons tegen financiële
verliezen te beschermen.

Uw recht om bezwaar aan te tekenen:
Voordat een rekening wordt gesloten, verricht PayPal een grondig onderzoek.
Het kan echter voorkomen dat een misverstand ontstaat. U kunt belangrijke
informatie over deze kwestie verstrekken of bezwaar aantekenen tegen deze
beslissing. U kunt dit doen door op uw PayPal-rekening in te loggen op
https://www.paypal.nl en onder de pagina op 'Contact met ons opnemen' te
klikken.

Toegang tot uw geld tijdens het sluiten van uw rekening:
Het sluiten van uw rekening houdt in dat het saldo op uw PayPal-rekening op
een correcte manier verwerkt moet worden. Door het geleidelijk sluiten van
uw rekening kan de samenwerking tussen u en PayPal worden stopgezet terwijl
er rekening wordt gehouden met eventuele aansprakelijkheden die zich kunnen
voordoen. Ons doel is om alle claims te controleren die door
PayPal-gebruikers zijn ingediend vanwege ontevredenheid over de goederen of
diensten waarvoor is betaald. We moeten voldoende tijd beschikbaar stellen
omdat het enige tijd kan duren voordat een claim gemeld en opgelost is:

Hoe werkt dit proces?
Wij proberen dit proces zo eerlijk mogelijk te maken voor alle partijen:
1. PayPal houdt eerst geld vast op uw saldo in overeenstemming met sectie 2
(onderstaand). Dit geeft genoeg tijd aan derde partijen om eventueel een
claim, zoals een terugboeking, in te dienen. Als uw rekeningsaldo negatief
is, dient u eerst geld dat op uw rekening verschuldigt bent, inclusief
terugboekingen of claims, op te lossen om te voorkomen dat juridische
stappen tegen u worden ingediend.
2. Ons eerste onderzoek is na 30 dagen (geteld vanaf de dag van deze
e-mail). We berekenen onze blootstelling en geven geld vrij zodat u dit
naar uw bankrekening kunt opnemen. Wij stellen u hiervan op de hoogte. Het
onderzoek kan 3 verschillende uitkomsten hebben zoals omschreven in de
onderstaande subgedeelte 2 (1) - (3). Wij zullen u altijd op de hoogte
stellen van de uitkomst van een onderzoek:
• Wij geven uw volledig saldo vrij voor opname naar uw bankrekening. Houdt
u er rekening mee dat, als u het geld niet opneemt, wij het bij een volgend
onderzoek opnieuw kunnen blokkeren, of
• Wij geven een gedeelte van uw saldo vrij. We informeren u over het bedrag
dat u kunt opnemen. Na 30 dagen starten we opnieuw een onderzoek en
herhaalt de procedure zich zoals omschreven in sectie 2, of
• Wij stellen uw geld niet beschikbaar als we het risico groter of gelijk
aan uw beschikbare saldo achten.

Uw rekening kan tot 5 keer iedere 30 dagen bekeken worden tot 180 dagen na
deze e-mail. Als na 180 dagen geld op uw saldo staat, dan wordt dit
beschikbaar gemaakt voor opname.

Uw geld kan niet beschikbaar worden gesteld als claims of
aansprakelijkheden op uw rekening worden gemeld, terwijl uw saldo nog is
geblokkeerd.
Het is alleen mogelijk om geld op te nemen als u 'Beschikbaar saldo' ziet
staan. Het geld kunt u opnemen naar uw bankrekening.

Rekeningen met een negatief saldo:
Als uw PayPal-rekening een negatief saldo heeft, dient u geld aan uw
rekening toe te voegen om het saldo aan te vullen. Houdt u er rekening mee
dat, als u dit niet doet, PayPal zich het recht voorbehoudt om via
juridische stappen het geld terug te vorderen.

Een kopie van de algemene voorwaarden die u bij het openen van uw
PayPal-rekening heeft geaccepteerd, kunt u onder aan iedere PayPal-pagina
vinden. Klik op 'Juridische overeenkomsten' en vervolgens op
'Gebruikersovereenkomst voor PayPal-service'. Overige voorwaarden kunt u
hier ook vinden.

Ons recht om uw PayPal-rekening te sluiten en geld te blokkeren worden in
onze gebruikersovereenkomst behandeld in secties 10.2 en 10.3.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

PayPal
Ik natuurlijk zwaar pissed off; mijn geld heeft Paypal nog in bezit, mijn familielid wacht al meer als een week op zijn geld en er word niet uitgelegd waarom Paypal mijn rekening sluit!

Gelijk de telefoon gepakt (mijn dag is al zwaar verpest) en gebeld met Paypal. Hieruit kwam als conclusie naar voren dat;

* Paypal mijn geld 180 dagen gaat vasthouden (WTF?)
* Zij om de 30 dagen gaan kijken of ik 'recht' heb op mijn geld terug te krijgen
* Zij vinden dat mijn naam, die op de documenten die ik heb ingeleverd, niet overeenkomt met mijn gebruikte naam op mijn Paypal account

Nu komt het (het stukje onthouden) in 2010 heb ik dus EXACT dezelfde documenten ingeleverd en werd er niet moeilijk gedaan over mijn bewuste verschil in naam. Nu dus wel.

Ik kon mijn woede maar moeilijk in toom houden aan de telefoon. Ik heb hun verteld dat ik GVD al bijna 10 jaar met Paypal betaal en nog nooit problemen heb ervaren van beide kanten en dat zij mij niet eens vragen waarom mijn naam verschilt met mijn documenten (voor diegene die het interesseert; vanwege privacy etc.)

De mannelijke telefoniste van Paypal bleeft het riedeltje maar herhalen en volhouden dat het toch echt mijn eigen schuld was - en het ging om die 18 USD van de eBay verkoper aanvankelijk -

Ik heb het maar even zo gelaten, telefonisch. Wat ik wel heb gedaan, is het bedrag van 220 euro die ik had overgemaakt via Paypal naar mijn familielid, automatisch laten terugtrekken via mijn bank.

Als het zo moet, dan fuck 'et.

Aan jullie de vraag; is dit de juiste beslissing? Wat kan ik hierna verwachten?

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:44
Mogen we weten wat precies 2010 aan de hand was?
Toen was blijkbaar ook een fraude onderzoek naar je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
cornfed99111 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 17:40:
Mogen we weten wat precies 2010 aan de hand was?
Toen was blijkbaar ook een fraude onderzoek naar je.
Dat is het grappige; dat weet ik niet en dat is ook nooit verteld. Maar die werd binnen 1 dag opgelost. Toen ik vroeg waar het om ging, kreeg ik een standaard mail met 'fraude onderzoek'.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niks te verbergen hebt zou ik gewoon bezwaar aantekenen. Volgens mij als je rekeningnummer eenmaal geblokkeerd is kun je nooit meer een nieuwe PayPal account koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 17:51:
Als je niks te verbergen hebt zou ik gewoon bezwaar aantekenen. Volgens mij als je rekeningnummer eenmaal geblokkeerd is kun je nooit meer een nieuwe PayPal account koppelen.
Bezwaar? Bij Paypal?

Is het niet verstandiger om gewoon het bedrag van 220 via mijn bank terug te krijgen en dan het account te laten sterven?

Of krijg ik dan alsnog de boze menigte van Paypal met hooivorken achter mij aan?

Overigens; ik heb mijn aankopen via eBay in het vervolg allemaal via creditcard ingesteld. Good riddance Paypal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nou gewoon de procedure volgt i.p.v. boze telefoontjes pleegt kom je misschien wat verder.
Uw recht om bezwaar aan te tekenen:
Voordat een rekening wordt gesloten, verricht PayPal een grondig onderzoek.
Het kan echter voorkomen dat een misverstand ontstaat. U kunt belangrijke
informatie over deze kwestie verstrekken of bezwaar aantekenen tegen deze
beslissing. U kunt dit doen door op uw PayPal-rekening in te loggen op
https://www.paypal.nl en onder de pagina op 'Contact met ons opnemen' te
klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Ik vermoed dat je last hebt van een opeenstapeling van 'red flags'.
Dan gebeuren of gebeurde er teveel 'verdachte' dingen op je account.
Als er dan een 'fraude verdacht' binnenkomt van een partij, kom je onder het vergrootglas te liggen.

Het grootste probleem lijkt mij dat je oorspronkelijk loog over je identiteit.
Dat moet ik bij mijn bank ook niet proberen. Zit ik gelijk met geblokkeerde rekeningen.
Dus neem contact op met Paypal en probeer hier toch uit te komen.
Paypal is geen simpele firma, maar eigenlijk een bank.
En ik kan me voorstellen dat je later problemen krijgt met hypotheken, leningen en dergelijke als je eenmaal bekend staat als fraudeur.
Banken hebben de neiging om met zwarte lijsten te werken.
Je moet nu verder kijken dan dit actuele probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Ik heb wel degelijk meerdere malen contact gelegd met Paypal, waarbij ik alleen standaard, onpersoonlijke mails heb terug gekregen. Ik ben in het begin van de blokkering op 5 september in bezwaar gegaan tegen mijn blokkering, maar dit werd ook afgewezen met een standaard mail.

En over toekomstige stappen met andere ondernemingen maak ik mij al helemaal geen zorgen, aangezien mijn bank los staat (en onafhankelijk oordeelt) over mijn transacties.

Pas wanneer ik - nooit dus - over de schreef ga met mijn bank, krijg ik dat etiket.

Paypal toont in mijn ogen totaal geen vriendelijke instelling naar mij toe en vraagt mij ook niet eens 'waarom dit, waarom dat'.

Nee, gewoon PATS, BOEM, je naam komt niet compleet overeen na bijna 10 jaar, sluiten die handel. En ik overdrijf niet; zo ging het echt.

De andere naam die ik gebruik heeft maar een paar letter wijzigingen en komt bijna overeen met mijn echte naam.

En zoals ik al aangaf; in 2010 werd het goedgekeurd in een andere kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk dat je jezelf te weinig gerealiseerd hebt dat Paypal een echte bank is. Een verkeerde naam opgeven is fraude, ook als het maar een paar letters zijn.

Nu zijn ze dat uit gaan zoeken omdat je wat alarmbellen hebt laten afgaan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ricepuppet schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 18:32:
De andere naam die ik gebruik heeft maar een paar letter wijzigingen en komt bijna overeen met mijn echte naam.

En zoals ik al aangaf; in 2010 werd het goedgekeurd in een andere kwestie.
Daar heb je echter niets aan, het is geen 2010 meer. Waarom laat je die naam niet corrigeren? Dat zal inderdaad heel veel alarmbellen doen afgaan, en het privacy-argument gaat niet op als het gaat om controle op financiele handel en wandel.

Je gaat niets bereiken door je als boze consument te gedragen, beter is zorgen dat alles aan jouw kant in orde is :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Mijn account word al gesloten, dus daar over discussiëren gaat het niet worden. Tevens, toen ik bezwaar maakte kreeg ik de mogelijkheid om in bezwaar te gaan; ik moest een brief (!) sturen met mijn bezwaar naar een adres in Amerika, Californië.

Tuurlijk. Twee maanden verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 18:39:
Ik denk dat je jezelf te weinig gerealiseerd hebt dat Paypal een echte bank is. Een verkeerde naam opgeven is fraude, ook als het maar een paar letters zijn.
Paypal is geen bank. Paypal is een private instantie welke zich gedraagt als een bank, maar niet de plichten van een bank heeft. Daarom kunnen ze jouw geld vasthouden zo lang ze willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ricepuppet schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:49:
Mijn account word al gesloten, dus daar over discussiëren gaat het niet worden. Tevens, toen ik bezwaar maakte kreeg ik de mogelijkheid om in bezwaar te gaan; ik moest een brief (!) sturen met mijn bezwaar naar een adres in Amerika, Californië.

Tuurlijk. Twee maanden verder.
Met die houding ga je dus niets voor elkaar krijgen. Stuur die brief, leg uit waarom je de naam aangepast hebt, en toon je bereid dit te herstellen. Zoals je hier reageert ga je tegen een muur oplopen, en om eerlijk te zijn heb ik begrip voor de actie van Paypal. In de tegenwoordige wereld waar veel internetoplichting plaatsvind, zijn mensen die proberen hun identiteit te verhullen verdacht en onwelkom in betalingssystemen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:04:
[...]

Paypal is geen bank. Paypal is een private instantie welke zich gedraagt als een bank, maar niet de plichten van een bank heeft. Daarom kunnen ze jouw geld vasthouden zo lang ze willen.
Dit dacht ik dus ook.

Ah, quote van Wikipedia;
Peter Thiel, the founder of PayPal, has stated that PayPal is not a bank because it does not engage in fractional-reserve banking.[48] Rather, PayPal's funds that have not been disbursed are kept in commercial interest-bearing checking accounts
gambieter schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:06:
[...]

Met die houding ga je dus niets voor elkaar krijgen. Stuur die brief, leg uit waarom je de naam aangepast hebt, en toon je bereid dit te herstellen. Zoals je hier reageert ga je tegen een muur oplopen, en om eerlijk te zijn heb ik begrip voor de actie van Paypal. In de tegenwoordige wereld waar veel internetoplichting plaatsvind, zijn mensen die proberen hun identiteit te verhullen verdacht en onwelkom in betalingssystemen :)
Ik denk persoonlijk, dat het een prima houding is. Waar het mij om gaat is het geld, niet om het account. Paypal ga ik toch niet meer gebruik van maken sinds ik mijn creditcard van de week heb binnengekregen.

Ik vraag mij alleen af wat er hierna gaat gebeuren? Ik ben namelijk geen partijen geld schuldig en mijn PP account staat met 1,50 euro in de plus.

[ Voor 10% gewijzigd door Ricepuppet op 10-09-2013 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:39
[...]

Paypal is wel degelijk een bank. Ze opereren in Europa onder een Luxemburgse banklicentie. Zie ook deze lijst van de CSSF (de Luxemburgse bankentoezichthouder): http://www.cssf.lu/filead.../liste_banques_030913.pdf

Staat gewoon netjes:
PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., 22-24, boulevard Royal, L-2449 Luxembourg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
EDIT schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:11:
[...]

Paypal is wel degelijk een bank. Ze opereren in Europa onder een Luxemburgse banklicentie. Zie ook deze lijst van de CSSF (de Luxemburgse bankentoezichthouder): http://www.cssf.lu/filead.../liste_banques_030913.pdf

Staat gewoon netjes:

[...]
^^
Peter Thiel, the founder of PayPal, has stated that PayPal is not a bank because it does not engage in fractional-reserve banking.[48] Rather, PayPal's funds that have not been disbursed are kept in commercial interest-bearing checking accounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Paypal is geen klassieke bank. Het is een intermediair. Meer in de hoek van Mastercard en Visa.
Om die licentie te kunnen krijgen moet je wel voldoen aan de eisen en de controle ondergaan van de
Luxemburgse centrale bank.
Paypal is dus geen los instituut dat niets te maken heeft met banken.
Ze werken wel degelijk samen met banken en kredietmaatschappijen.

[ Voor 10% gewijzigd door cornfed99111 op 10-09-2013 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Oh hij zegt 't, dan zal het wel waar zijn, hé...

Advies: laat de boel maar sterven. Je bent Paypal geen geld schuldig en ze zijn je liever kwijt dan rijk.

[ Voor 32% gewijzigd door Sefyu op 10-09-2013 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:11:
[...]

Staat gewoon netjes:

[...]
Dat ze een banklicentie hebben wil niet zeggen dat ze ook opereren onder die licentie. Want dat doen ze niet. Op internet staan genoeg horrorverhalen waar paypal dingen doet die een bank niet mag. Een bank mag niet voor de lol jouw rekening sluiten en jouw geld onbereikbaar maken.
Sefyu schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:16:
Oh hij zegt 't, dan zal het wel waar zijn, hé...

Advies: laat de boel maar sterven. Je bent Paypal geen geld schuldig en ze zijn je liever kwijt dan rijk.
Ik weet niet of ik het verhaal goed heb begrepen, maar er staat nog steeds een som geld op zijn paypal account, waar hij niet bij kan? Ik neem aan dat hij dat geld terug wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:40

Tys

Ik krijg zelf eens in de zoveel tijd een hele vragenlijst voorgeschoteld als ik inlog bij PayPal; 'kloppen je adresgegevens', 'klopt je telefoonummer', 'klopt je e-mail adres', etc. Ik kan mij er enigszins iets bij voorstellen dat PayPal je account blokkeert omdat je blijkbaar een totaal andere naam op hebt gegeven en dit over de loop van de jaren nooit hebt gewijzigd.
Als u niet handelt namens het bedrijf waarbij u in dienst bent, mag de nieuwe rekening uitsluitend op uw eigen naam staan.
Bovenstaande quote komt uit de juridische voorwaarden. Dus ja, geen overeenkomstige naam = weg account (= gratis geld voor PayPal, weinig mensen maken hier bezwaar tegen). Als je account 'bevroren' is dan is er nog wel kans om het geld terug te krijgen. Maar als ik het zo lees is PayPal er al helemaal klaar mee.

In dit geval is het terugboeken van de incasso voldoende. Volledige machtiging intrekken. Hetzelfde geldt namelijk ook de andere kant op, PayPal komt echt niet langs voor x00 euro, zeker niet als die nog niet eens zijn uitgegeven aan je familie.

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

Paypal is sinds 2007 een bank.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:39
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:19:
[...]

Dat ze een banklicentie hebben wil niet zeggen dat ze ook opereren onder die licentie. Want dat doen ze niet. Op internet staan genoeg horrorverhalen waar paypal dingen doet die een bank niet mag. Een bank mag niet voor de lol jouw rekening sluiten en jouw geld onbereikbaar maken.

[...]
In Amerika hebben ze inderdaad geen bankstatus. In Europa is de regelgeving iets anders en hebben ze dus wel een bankstatus.
Ik heb al gelinkt naar de lijst van de Luxemburgse toezichthouder, maar ik zal citeren uit een paar regels van Wikipedia.
In 2007, PayPal Europe was granted a Luxembourg banking license, which, under European Union law, allows it to conduct banking business throughout the EU. It is therefore regulated as a bank by Luxembourg's banking supervisory authority, the Commission de Surveillance du Secteur Financier (CSSF).
Tip: de uitspraken van de topman gaan over de status van PayPal in Amerika. Daar is het, als eerder gezegd, inderdaad geen bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Sefyu schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:16:
[...]

Hier heb ik wat aan, hahaha.

Duidelijk, dat was denk ik ook grotendeels mijn bedoeling. Ik lig ook niet wakker om Paypal meer te gebruiken.

Overigens zie ik voor de rest wel heel interessante stof voorbij komen over Paypal.
Tyson schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:21:In dit geval is het terugboeken van de incasso voldoende. Volledige machtiging intrekken. Hetzelfde geldt namelijk ook de andere kant op, PayPal komt echt niet langs voor x00 euro, zeker niet als die nog niet eens zijn uitgegeven aan je familie.
Done.

[ Voor 28% gewijzigd door Ricepuppet op 10-09-2013 23:12 ]

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Ricepuppet schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 17:55:
Overigens; ik heb mijn aankopen via eBay in het vervolg allemaal via creditcard ingesteld. Good riddance Paypal :)
PayPal (Europe) S.à.r.l. is een dochteronderneming van PayPal Inc. Drie keer raden wat de moedermaatschappij is van PayPal Inc.
Ricepuppet schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 18:32:
En over toekomstige stappen met andere ondernemingen maak ik mij al helemaal geen zorgen, aangezien mijn bank los staat (en onafhankelijk oordeelt) over mijn transacties.
Aangezien je nogal lijkt te vissen naar meningen en beweringen die je aanstaan, vermoed ik dat dit je weinig interesseert, maar: je bank staat er mogelijk los van, een hoop andere instanties die registers van kredietbeoordelaars met PayPal delen echter niet. Zie het privacybeleid.
Tyson schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:21:
PayPal komt echt niet langs voor x00 euro
Dat doet PayPal (soms?) wel. Zoek maar op 'PayPal EOS.'

[ Voor 36% gewijzigd door 8088 op 11-09-2013 03:32 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Ricepuppet
8088 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 03:17:
[...]

PayPal (Europe) S.à.r.l. is een dochteronderneming van PayPal Inc. Drie keer raden wat de moedermaatschappij is van PayPal Inc.

[...]

Aangezien je nogal lijkt te vissen naar meningen en beweringen die je aanstaan, vermoed ik dat dit je weinig interesseert, maar: je bank staat er mogelijk los van, een hoop andere instanties die registers van kredietbeoordelaars met PayPal delen echter niet. Zie het privacybeleid.

[...]

Dat doet PayPal (soms?) wel. Zoek maar op 'PayPal EOS.'
Ik weet dat Paypal + eBay hand in hand lopen.

Mijn eigenlijk, ENIGE vraag was of ik daadwerkelijk nog wat van Paypal kan terug verwachten, ik vis niet naar meningen of positieve uitspraken in mijn voordeel (ik heb het zelfs al meerdere keren gevraagd in mijn reacties)

Overigens heb ik mijn 220 euro vannacht teruggestort gekregen via de bank. Ik ben Paypal of een verkoper niks schuldig, dus er valt ook niks voor hun te incasseren. Zoals ik eerder aangaf, zijn hun mij nog 1,50 euro schuldig die ik nog op de PP rekening heb staan.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Ok, gelukkig is die enige vraag inmiddels ruimschoots beantwoord :) Ik had alleen de indruk dat dat je ontgaan was omdat je veel reacties en je eigen bron selectief leek te negeren en je jezelf bleef herhalen (inclusief onjuiste aannames).
Ricepuppet schreef op woensdag 11 september 2013 @ 03:37:
Ik ben Paypal of een verkoper niks schuldig
Niks, behalve naleving van de voorwaarden. Ik durf in ieder geval geen uitkomst te voorspellen en in het slechtste geval wordt de uitkomst pas na lange tijd duidelijk. Ik hoop voor je dat ze het hierbij laten.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Ricepuppet
De voorwaarden zijn volgens hun geschonden. Ik kan daar niets meer aan bijdragen of veranderen. Dus dat hoofdstuk is afgesloten.

Ben in elk geval blij dat ik mijn geld terug heb. Die automatisch geincasseerde 540 euro heb ik ook gewoon terug laten boeken. Daar werd ook niks over gezegd omdat ik al positief stond.

Vond het gewoon belachelijk dat de telefonische medewerker ook stellig vertelde dat ik naar mijn geld voor 180 dagen kon fluiten.

Hij wist blijkbaar niet dat ik mijn geld via automatische incasso gewoon terug kon draaien. Je zou het maar als argeloze klant niet weten, wat dan?

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Ricepuppet schreef op woensdag 11 september 2013 @ 05:18:
De voorwaarden zijn volgens hun geschonden. Ik kan daar niets meer aan bijdragen of veranderen. Dus dat hoofdstuk is afgesloten.

Ben in elk geval blij dat ik mijn geld terug heb. Die automatisch geincasseerde 540 euro heb ik ook gewoon terug laten boeken. Daar werd ook niks over gezegd omdat ik al positief stond.

Vond het gewoon belachelijk dat de telefonische medewerker ook stellig vertelde dat ik naar mijn geld voor 180 dagen kon fluiten.

Hij wist blijkbaar niet dat ik mijn geld via automatische incasso gewoon terug kon draaien. Je zou het maar als argeloze klant niet weten, wat dan?
Dat je het hebt laten storneren wil niet zeggen dat je er daadwerkelijk van af bent.
Het kan zijn dat Paypal in bezwaar gaat tegen een stornering omdat je een betalingsverplichting hebt.
Geen idee of dat in dit geval zo is maar het is een mogelijkheid.
Het feit dat je kan storneren wil niet zeggen dat je mag storneren om er van af te zijn.

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-08 18:28
Paypal is ook gewoon een rot instelling/bank. Ik gebruik het ook alleen als ik iets vanaf ebay koop, of iets uit china haal.
Aangezien Paypal alleen geld terug doet storten als je iets over ebay koopt, en niet via een andere particulier.

Wat naar mijn beleving ook raar is, is dat je binnen 7 dagen moet betalen. ik weet niet waar dit is, maar doorgaands is dit altijd 14 dagen.

Persoonlijk zou ik naar paypal toe gaan dreigen tot het hinderen in prive-leven. Heb hier geen ervaring mee, maar wel genoeg succesverhalen, juridisch zijn ze wel snel heel bang.

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Noenie schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:27:
Paypal is ook gewoon een rot instelling/bank. Ik gebruik het ook alleen als ik iets vanaf ebay koop, of iets uit china haal.
Aangezien Paypal alleen geld terug doet storten als je iets over ebay koopt, en niet via een andere particulier.

Wat naar mijn beleving ook raar is, is dat je binnen 7 dagen moet betalen. ik weet niet waar dit is, maar doorgaands is dit altijd 14 dagen.

Persoonlijk zou ik naar paypal toe gaan dreigen tot het hinderen in prive-leven. Heb hier geen ervaring mee, maar wel genoeg succesverhalen, juridisch zijn ze wel snel heel bang.
Doorgaands waar? 7 dagen, 14, 3 of 8, het zijn gewoon gebruikte betaaltermijnen.

Op internet lees je vooral de succes verhalen, de 'verloren' zaken nooit.

Ik doe al jaren zaken, heb oplichters, fraudeurs en 'hijacked' accounts meegemaakt, en genoeg van zulke zaken waar de klant aan het korte eind trok, mede door gebruik andere naam, twijfelachtige transacties (verkoop virtueel).

Zeker als je dan ook nog eens een automatische incasso terug draait, sta je behoorlijk zwak.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Noenie schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:27:

waarom zou Paypal juridisch snel bang zijn? Kan je me een voorbeeld geven?
Dreigen kan enorm counter productief werken, zeker als je eigen positie niet zo stevig.

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Kenzi schreef op woensdag 11 september 2013 @ 07:10:
[...]

Het kan zijn dat Paypal in bezwaar gaat tegen een stornering omdat je een betalingsverplichting hebt.
Geen idee of dat in dit geval zo is maar het is een mogelijkheid.
Het feit dat je kan storneren wil niet zeggen dat je mag storneren om er van af te zijn.
Je mag altijd storneren en Paypal kan dat niet via de bank terugdraaien. Dat je dat terecht hebt gedaan is een zaak tussen jouw en Paypal. De bank staat daar buiten.
Er zijn maar een paar soorten transacties (heeft met de overheid te maken) die niet zijn te storneren.

• Ricepuppet
Ik heb al een paar keer aangegeven dat ik niets aan Paypal of andere verkopers schuldig ben. Ik heb de stornering gedaan omdat het mijn ingelegd geld was.

Dat wilden zij 180 dagen vasthouden. Daar werd ik dus kwaad om. Heb dus de stornering gedaan, ik ben niemand wat schuldig; dat geld is gewoon van mij.

Overigens, in mijn Paypal account staat nu dat zij mijn ID nog een keer willen controleren. Ze zeggen duidelijk twee keer in een mail dat zij mijn account gaan sluiten, en nu staat er dus in mijn account dit.

Ze zoeken het maar lekker zelf uit, ik ben er klaar mee.

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:57
Ik geef je groot gelijk, jij hebt je eigen geld terug en Paypal zoekt het maar lekker uit.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ricepuppet schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:46:
Ze zoeken het maar lekker zelf uit, ik ben er klaar mee.
Mocht het toch niet klaar zijn, dan horen we het wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.