Geachte Tweakers.
Al bijna 10 jaar gebruik(te) ik Paypal naar tevredenheid. Vandaag zit ik met een probleem, iets waar jullie mij misschien mee kunnen helpen.
Enige tijd geleden heb ik meegedaan de Ubuntu Edge campagne via Indiegogo.
Deze campagne heeft uiteindelijk zijn doel niet behaald, dat weet iedereen volgens mij wel. Ik dacht eigenlijk dat Indiegogo hetzelfde zou zijn als Kickstarter, waar het bedrag van de bankrekening word afgeschreven zodra het doel daadwerkelijk behaald is.
Indiegogo werkt dus zo niet, en trekt direct het bedrag van de bankrekening af, via Paypal. Dit is iets waar ik niet op had gerekend (misschien had ik de voorwaarden beter moeten lezen op Indiegogo, afijn)
Ik stond dus ineens 540 euro in de min op mijn Paypal rekening. Iets waar ik mij niet prettig bij voelde. Nu wist ik dat het bedrag van 540 euro door Indiegogo binnen 3 dagen terug gestort zou worden, dus zou die 540 euro die ik in de min sta bij Paypal, weer positief moeten komen te staan.
Indiegogo echter, deed dat niet binnen 3 dagen, maar na een week - en pas toen ik er zelf achteraan ging - dus mijn rekening stond weer positief. Echter, in die week dat ik in de min stond, plaatste ik via eBay een bestelling op een product dat binnen een week betaald moest worden.
Blijf volhouden met lezen, dit is best een gecompliceerd verhaal dat uiteindelijk duidelijk word
Ik was vergeten dat ik in de min stond via Paypal, dus kon ik de verkoper van eBay niet betalen, maar had voldoende saldo op mijn bankrekening. De transactie werd via eBay opgeschaald naar 'transactie betwisten' door de verkoper van eBay en er werd een klacht ingediend over het bedrag van 18 USD.
Intussen stond mijn Paypal rekening weer positief, daar Indiegogo het bedrag had teruggestort. Mijn rekening stond positief, en ik dacht; mooi, ik kan weer betalingen uitvoeren. Ik heb dus direct een bedrag van 220 euro overgemaakt naar een familielid in Zweden, die probleemloos werd uitgevoerd en afgeschreven werd van mijn bankrekening.
Een paar dagen later werd het bedrag van 540 euro (voor Indiegogo) - uit het niets - geïnd van mijn bankrekening. Blijkbaar ging het hier om een administratieve fout, en heb het bedrag dat via automatische incasso werd geïncasseerd, weer terug laten boeken.
540 euro is natuurlijk een hoop geld. Dit geld kwam de volgende dag via de bank weer terug op mijn rekening. Alsnog was mijn Paypal rekening geblokkeerd.
Op 5 september moest ik een aantal documenten inleveren voor het geschil van 18 USD (de eBay verkoper) Het ging hierbij om onderstaande

Deze heb ik in de vroege ochtend van 5 september, allemaal aangeleverd. Vandaag, op 10 september, kreeg ik maar geen uitslag. Heb toen vanochtend gebeld met het 0900 nummer.
Daaruit kwam naar voren dat zij niks van mij hebben ontvangen
- Het staat toch echt al 5 dagen op 'bezig' - dat is wat ik hun ook heb verteld. Zij vertelde mij (onthoud dit) dat er op 2010 ook is gevraagd naar mijn identiteit i.v.m. fraude. En dat er nu weer naar mijn identiteit word gevraagd i.v.m. fraude.
Ik heb de dame aan de telefoon bovenstaand verhaal uitgelegd, dat er gewoon een hoop is misgegaan wat betreft het postief en negatief staan van mijn Paypal rekening. Ik heb samen, met de dame aan de telefoon alle documenten opnieuw geupload, die zij direct bekeek. Er zou vandaag iemand van Paypal er naar gaan kijken en er over oordelen.
Nu zijn wij 5 uur verder en krijg ik deze mail;
Gelijk de telefoon gepakt (mijn dag is al zwaar verpest) en gebeld met Paypal. Hieruit kwam als conclusie naar voren dat;
* Paypal mijn geld 180 dagen gaat vasthouden (WTF?)
* Zij om de 30 dagen gaan kijken of ik 'recht' heb op mijn geld terug te krijgen
* Zij vinden dat mijn naam, die op de documenten die ik heb ingeleverd, niet overeenkomt met mijn gebruikte naam op mijn Paypal account
Nu komt het (het stukje onthouden) in 2010 heb ik dus EXACT dezelfde documenten ingeleverd en werd er niet moeilijk gedaan over mijn bewuste verschil in naam. Nu dus wel.
Ik kon mijn woede maar moeilijk in toom houden aan de telefoon. Ik heb hun verteld dat ik GVD al bijna 10 jaar met Paypal betaal en nog nooit problemen heb ervaren van beide kanten en dat zij mij niet eens vragen waarom mijn naam verschilt met mijn documenten (voor diegene die het interesseert; vanwege privacy etc.)
De mannelijke telefoniste van Paypal bleeft het riedeltje maar herhalen en volhouden dat het toch echt mijn eigen schuld was - en het ging om die 18 USD van de eBay verkoper aanvankelijk -
Ik heb het maar even zo gelaten, telefonisch. Wat ik wel heb gedaan, is het bedrag van 220 euro die ik had overgemaakt via Paypal naar mijn familielid, automatisch laten terugtrekken via mijn bank.
Als het zo moet, dan fuck 'et.
Aan jullie de vraag; is dit de juiste beslissing? Wat kan ik hierna verwachten?
Al bijna 10 jaar gebruik(te) ik Paypal naar tevredenheid. Vandaag zit ik met een probleem, iets waar jullie mij misschien mee kunnen helpen.
Enige tijd geleden heb ik meegedaan de Ubuntu Edge campagne via Indiegogo.
Deze campagne heeft uiteindelijk zijn doel niet behaald, dat weet iedereen volgens mij wel. Ik dacht eigenlijk dat Indiegogo hetzelfde zou zijn als Kickstarter, waar het bedrag van de bankrekening word afgeschreven zodra het doel daadwerkelijk behaald is.
Indiegogo werkt dus zo niet, en trekt direct het bedrag van de bankrekening af, via Paypal. Dit is iets waar ik niet op had gerekend (misschien had ik de voorwaarden beter moeten lezen op Indiegogo, afijn)
Ik stond dus ineens 540 euro in de min op mijn Paypal rekening. Iets waar ik mij niet prettig bij voelde. Nu wist ik dat het bedrag van 540 euro door Indiegogo binnen 3 dagen terug gestort zou worden, dus zou die 540 euro die ik in de min sta bij Paypal, weer positief moeten komen te staan.
Indiegogo echter, deed dat niet binnen 3 dagen, maar na een week - en pas toen ik er zelf achteraan ging - dus mijn rekening stond weer positief. Echter, in die week dat ik in de min stond, plaatste ik via eBay een bestelling op een product dat binnen een week betaald moest worden.
Blijf volhouden met lezen, dit is best een gecompliceerd verhaal dat uiteindelijk duidelijk word
Ik was vergeten dat ik in de min stond via Paypal, dus kon ik de verkoper van eBay niet betalen, maar had voldoende saldo op mijn bankrekening. De transactie werd via eBay opgeschaald naar 'transactie betwisten' door de verkoper van eBay en er werd een klacht ingediend over het bedrag van 18 USD.
Intussen stond mijn Paypal rekening weer positief, daar Indiegogo het bedrag had teruggestort. Mijn rekening stond positief, en ik dacht; mooi, ik kan weer betalingen uitvoeren. Ik heb dus direct een bedrag van 220 euro overgemaakt naar een familielid in Zweden, die probleemloos werd uitgevoerd en afgeschreven werd van mijn bankrekening.
Een paar dagen later werd het bedrag van 540 euro (voor Indiegogo) - uit het niets - geïnd van mijn bankrekening. Blijkbaar ging het hier om een administratieve fout, en heb het bedrag dat via automatische incasso werd geïncasseerd, weer terug laten boeken.
540 euro is natuurlijk een hoop geld. Dit geld kwam de volgende dag via de bank weer terug op mijn rekening. Alsnog was mijn Paypal rekening geblokkeerd.
Op 5 september moest ik een aantal documenten inleveren voor het geschil van 18 USD (de eBay verkoper) Het ging hierbij om onderstaande

Deze heb ik in de vroege ochtend van 5 september, allemaal aangeleverd. Vandaag, op 10 september, kreeg ik maar geen uitslag. Heb toen vanochtend gebeld met het 0900 nummer.
Daaruit kwam naar voren dat zij niks van mij hebben ontvangen

- Het staat toch echt al 5 dagen op 'bezig' - dat is wat ik hun ook heb verteld. Zij vertelde mij (onthoud dit) dat er op 2010 ook is gevraagd naar mijn identiteit i.v.m. fraude. En dat er nu weer naar mijn identiteit word gevraagd i.v.m. fraude.
Ik heb de dame aan de telefoon bovenstaand verhaal uitgelegd, dat er gewoon een hoop is misgegaan wat betreft het postief en negatief staan van mijn Paypal rekening. Ik heb samen, met de dame aan de telefoon alle documenten opnieuw geupload, die zij direct bekeek. Er zou vandaag iemand van Paypal er naar gaan kijken en er over oordelen.
Nu zijn wij 5 uur verder en krijg ik deze mail;
Ik natuurlijk zwaar pissed off; mijn geld heeft Paypal nog in bezit, mijn familielid wacht al meer als een week op zijn geld en er word niet uitgelegd waarom Paypal mijn rekening sluit!Beste xxxx,
We moeten helaas stappen ondernemen om uw rekening te sluiten. We hebben
reden om te geloven dat bepaalde activiteiten op uw rekening hebben
plaatsgevonden. Deze maatregel is noodzakelijk om ons tegen financiële
verliezen te beschermen.
Uw recht om bezwaar aan te tekenen:
Voordat een rekening wordt gesloten, verricht PayPal een grondig onderzoek.
Het kan echter voorkomen dat een misverstand ontstaat. U kunt belangrijke
informatie over deze kwestie verstrekken of bezwaar aantekenen tegen deze
beslissing. U kunt dit doen door op uw PayPal-rekening in te loggen op
https://www.paypal.nl en onder de pagina op 'Contact met ons opnemen' te
klikken.
Toegang tot uw geld tijdens het sluiten van uw rekening:
Het sluiten van uw rekening houdt in dat het saldo op uw PayPal-rekening op
een correcte manier verwerkt moet worden. Door het geleidelijk sluiten van
uw rekening kan de samenwerking tussen u en PayPal worden stopgezet terwijl
er rekening wordt gehouden met eventuele aansprakelijkheden die zich kunnen
voordoen. Ons doel is om alle claims te controleren die door
PayPal-gebruikers zijn ingediend vanwege ontevredenheid over de goederen of
diensten waarvoor is betaald. We moeten voldoende tijd beschikbaar stellen
omdat het enige tijd kan duren voordat een claim gemeld en opgelost is:
Hoe werkt dit proces?
Wij proberen dit proces zo eerlijk mogelijk te maken voor alle partijen:
1. PayPal houdt eerst geld vast op uw saldo in overeenstemming met sectie 2
(onderstaand). Dit geeft genoeg tijd aan derde partijen om eventueel een
claim, zoals een terugboeking, in te dienen. Als uw rekeningsaldo negatief
is, dient u eerst geld dat op uw rekening verschuldigt bent, inclusief
terugboekingen of claims, op te lossen om te voorkomen dat juridische
stappen tegen u worden ingediend.
2. Ons eerste onderzoek is na 30 dagen (geteld vanaf de dag van deze
e-mail). We berekenen onze blootstelling en geven geld vrij zodat u dit
naar uw bankrekening kunt opnemen. Wij stellen u hiervan op de hoogte. Het
onderzoek kan 3 verschillende uitkomsten hebben zoals omschreven in de
onderstaande subgedeelte 2 (1) - (3). Wij zullen u altijd op de hoogte
stellen van de uitkomst van een onderzoek:
• Wij geven uw volledig saldo vrij voor opname naar uw bankrekening. Houdt
u er rekening mee dat, als u het geld niet opneemt, wij het bij een volgend
onderzoek opnieuw kunnen blokkeren, of
• Wij geven een gedeelte van uw saldo vrij. We informeren u over het bedrag
dat u kunt opnemen. Na 30 dagen starten we opnieuw een onderzoek en
herhaalt de procedure zich zoals omschreven in sectie 2, of
• Wij stellen uw geld niet beschikbaar als we het risico groter of gelijk
aan uw beschikbare saldo achten.
•
Uw rekening kan tot 5 keer iedere 30 dagen bekeken worden tot 180 dagen na
deze e-mail. Als na 180 dagen geld op uw saldo staat, dan wordt dit
beschikbaar gemaakt voor opname.
Uw geld kan niet beschikbaar worden gesteld als claims of
aansprakelijkheden op uw rekening worden gemeld, terwijl uw saldo nog is
geblokkeerd.
Het is alleen mogelijk om geld op te nemen als u 'Beschikbaar saldo' ziet
staan. Het geld kunt u opnemen naar uw bankrekening.
Rekeningen met een negatief saldo:
Als uw PayPal-rekening een negatief saldo heeft, dient u geld aan uw
rekening toe te voegen om het saldo aan te vullen. Houdt u er rekening mee
dat, als u dit niet doet, PayPal zich het recht voorbehoudt om via
juridische stappen het geld terug te vorderen.
Een kopie van de algemene voorwaarden die u bij het openen van uw
PayPal-rekening heeft geaccepteerd, kunt u onder aan iedere PayPal-pagina
vinden. Klik op 'Juridische overeenkomsten' en vervolgens op
'Gebruikersovereenkomst voor PayPal-service'. Overige voorwaarden kunt u
hier ook vinden.
Ons recht om uw PayPal-rekening te sluiten en geld te blokkeren worden in
onze gebruikersovereenkomst behandeld in secties 10.2 en 10.3.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
PayPal
Gelijk de telefoon gepakt (mijn dag is al zwaar verpest) en gebeld met Paypal. Hieruit kwam als conclusie naar voren dat;
* Paypal mijn geld 180 dagen gaat vasthouden (WTF?)
* Zij om de 30 dagen gaan kijken of ik 'recht' heb op mijn geld terug te krijgen
* Zij vinden dat mijn naam, die op de documenten die ik heb ingeleverd, niet overeenkomt met mijn gebruikte naam op mijn Paypal account
Nu komt het (het stukje onthouden) in 2010 heb ik dus EXACT dezelfde documenten ingeleverd en werd er niet moeilijk gedaan over mijn bewuste verschil in naam. Nu dus wel.
Ik kon mijn woede maar moeilijk in toom houden aan de telefoon. Ik heb hun verteld dat ik GVD al bijna 10 jaar met Paypal betaal en nog nooit problemen heb ervaren van beide kanten en dat zij mij niet eens vragen waarom mijn naam verschilt met mijn documenten (voor diegene die het interesseert; vanwege privacy etc.)
De mannelijke telefoniste van Paypal bleeft het riedeltje maar herhalen en volhouden dat het toch echt mijn eigen schuld was - en het ging om die 18 USD van de eBay verkoper aanvankelijk -
Ik heb het maar even zo gelaten, telefonisch. Wat ik wel heb gedaan, is het bedrag van 220 euro die ik had overgemaakt via Paypal naar mijn familielid, automatisch laten terugtrekken via mijn bank.
Als het zo moet, dan fuck 'et.
Aan jullie de vraag; is dit de juiste beslissing? Wat kan ik hierna verwachten?
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com