Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Programma PDF pixel formaat bewerken

Pagina: 1
Acties:

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:24
Hoi,

Ik heb een 2d logo gemaakt wat in Open Office Draw gemaakt is, wat kan exporeren naar PDF.

Het probleem is dat ik in draw niet het formaat in pixels kan bewerken, in Reader ook niet.

Ik moet dus een progje hebben waarmee ik PDF kan inladen, en het formaat in pixels/dpi kan bewerken.

Mijn broer kwam direct met Adobe Illustrator op de proppen, maar zo'n professioneel programma heb ik helemaal niet nodig, het gaat gewoon om het formaat van de PDF's.

Ik heb op eigen initiatief uiteraard al wat leuke freeware gevonden, maar wil ook graag advies van tweakers!

[ Voor 9% gewijzigd door Jovas op 10-09-2013 16:32 ]

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
Gewoon GIMP gebruiken anders wel Adobe Ps of Ai gebruiken, die kan je gewoon *knip* gewoon is niet het goede woord GIMP is shareware en zit op het zelfde "niveau" als dat Adobe Ps zit.

[ Voor 17% gewijzigd door Lustucru op 11-09-2013 00:52 ]

• Jovas
Bedankt voor je inzet, maar ik las direct al dat GIMP geen PDF ondersteunt. Ook zoek ik wat eenvoudigs, dus geen Adobe Ps of Ai.. EDIT ik zag net al een youtube filmpje waarmee je wel pdf's kan openen en formaat kunt bewerken in GIMP. Thanks!

[ Voor 32% gewijzigd door Jovas op 10-09-2013 16:46 ]

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-11 15:08

Koenvh

Hier tekenen: ______

TecHHeaD schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:32:
Gewoon GIMP gebruiken anders wel Adobe Ps of Ai gebruiken, die kan je gewoon even piraten en daarna van je computer donderen.
GIMP is shareware en zit op het zelfde "niveau" als dat Adobe Ps zit.
Correctie: GIMP is freeware en open-source.

"GIMP is the GNU Image Manipulation Program. It is a freely distributed piece of software for such tasks as photo retouching, image composition and image authoring. It works on many operating systems, in many languages. (more...)" (http://gimp.org)

🠕 This side up

• Jovas
Inkscape ziet er ook top uit.. Dat wordt dus kiezen tussen GIMP of Inkscape..

Bedankt voor de respons!

[ Voor 55% gewijzigd door Jovas op 10-09-2013 16:50 ]

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
Kan je niet beter rechtsreeks exporteren naar een pixelformaat vanuit Draw, zoals TIFF of PNG? PDF is in principe een vector-georiënteerd formaat. Je hebt bij PDF wel een pagina-formaat, maar de resolutie wordt bepaald door het uitvoerapparaat zoals een printer of fotozetter.
Als je met een pakket als GIMP een PDF gaat bewerken, render je de vectoren naar pixels en zal je altijd iets aan kwaliteitsverlies oplopen.
Inkscape kan wél vectorbestanden bewerken (heb daar geen ervaring mee).

[ Voor 27% gewijzigd door Witte op 10-09-2013 17:02 ]

Houdoe

• Jovas
Witte schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:58:
Kan je niet beter rechtsreeks exporteren naar een pixelformaat vanuit Draw, zoals TIFF of PNG? PDF is in principe een vector-georiënteerd formaat. Je hebt bij PDF wel een pagina-formaat, maar de resolutie wordt bepaald door het uitvoerapparaat zoals een printer of fotozetter.
Als je met een pakket als GIMP een PDF gaat bewerken, render je de vectoren naar pixels en zal je altijd iets aan kwaliteitsverlies oplopen.
Inkscape kan wél vectorbestanden bewerken (heb daar geen ervaring mee).
Helaas niet, Draw is best wel beperkt. Logo is wel cool geworden daarentegen..

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Open je logo gewoon in Inkscape en exporteer naar een .png met de gewenste resolutie?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Jovas
MaximusTG schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 17:08:
Open je logo gewoon in Inkscape en exporteer naar een .png met de gewenste resolutie?
Precies dat ga ik ook doen, even kijken welke ik ga gebruiken, GIMP of Inkscape

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-11 15:08

Koenvh

Hier tekenen: ______

Jovas schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 17:20:
[...]
Precies dat ga ik ook doen, even kijken welke ik ga gebruiken, GIMP of Inkscape
InkScape is voor vectors, net zoals Open Office Draw als ik het goed heb. Ik zou dus voor InkScape kiezen

🠕 This side up

• Jovas
Dit is zo vermoeiend.. Als ik een pdf met mijn logo importeer, kan ik niet 1400x1400 exporteren, omat hij de verhoudingen van het rechthoekige pdf document schaalt.. Hoe kan ik in godsnaam gewoon het logo vanuit de pdf naar 1400x1400 exporteren?

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Openen met inkscape, pagina schalen naar tekening. Vervolgens verhouding vierkant maken. Exporteren als .png 1400x1400..

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• TweakPino
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 08:26
Jovas schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:03:
Dit is zo vermoeiend.. Als ik een pdf met mijn logo importeer, kan ik niet 1400x1400 exporteren, omat hij de verhoudingen van het rechthoekige pdf document schaalt.. Hoe kan ik in godsnaam gewoon het logo vanuit de pdf naar 1400x1400 exporteren?
PDF openen met Adobe reader --> print screen (eventueel in twee delen, en weer aan elkaar plakken in MS Paint) lijkt mij de gemakkelijkste optie.

• Jovas
TweakPino schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:28:
[...]

PDF openen met Adobe reader --> print screen (eventueel in twee delen, en weer aan elkaar plakken in MS Paint) lijkt mij de gemakkelijkste optie.
Het probleem is dat de verhoudingen aangepast woren. Ik moet uitzoeken hoe ik van het pdf een rechthoekig en symmetrisch document kan maken met het logo gecentreerd in het midden..

Ik had nooit gedacht dat dit zo idioot moeilijk is

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Stuur em maar FF door, wil het wel even doen hoor.

• Jovas
Nou ik wil het zelf leren ik haat het om afhankelijk te zijn. Kijk die handelingen die jij in Inkscape beschrijft zijn voor mij Chinees, omdat je niet per stap beschrijft hoe ik kan schalen. Snapje? Hoe kan ik in Inkscape schalen naar tekening? Hoe kan ik de verhouding vierkant maken?

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Nou, dat is anders vrij simpel zelf onafhankelijk uit te vinden.
Maar vooruit; allemaal klikbaar:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1974016/inkscape/inkscape1kl.pngAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1974016/inkscape/inkscape2kl.pngAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1974016/inkscape/inkscape3kl.pngAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1974016/inkscape/inkscape4kl.pngAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1974016/inkscape/inkscape5kl.pngAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1974016/inkscape/inkscape6kl.png

• Jovas
MaximusTG schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:12:
Nou, dat is anders vrij simpel zelf onafhankelijk uit te vinden.
Maar vooruit; allemaal klikbaar:

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Het is een geïmporteerd PDF document. ;) Zo werkt het dus niet haha, het is niet zo dat ik zoals jou met een nieuwe document begin en een logo toevoeg, of in jou geval een circel. als je een pdf importeerd zijn de regels anders, omdat dat al een rechthoekig document is met een logo erop in het midden gecentreerd

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Stuur em dan eens op dan kan ik er wat zinnigs over zeggen. Als je een pdf hebt met vectortekening erin, moet je misschien de delen van het logo selecteren en dan kiezen voor schalen naar tekening of selectie

• Jovas
Ik heb uiteindelijk in Open Office draw de pagina vierkant en symmetrisch op maat gemaakt en het logo mooi in het midden gecentreerd. Het is nu een mooi groot logo, ik heb het naar pdf geëxporteerd en als ik dat pdf nu open is het inderdaad een mooi vierkant document. Ik heb dat in Inkscape geopend en daar kan ik de pixels mooi op maat maken naar 1400x1400. De bitdiepte gaat zelfs tot 32bit, waar mijn broers Illustrator bewerkingen maar 24bit waren!

In elk geval bedankt voor de hulp!
Pagina: 1