Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Laptop Boot niet: PXE-E61, PXE-M0F Error

Pagina: 1
Acties:

• bouwput
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10 23:42
Hallo Tweakers,

Mijn moeder zit met een probleem met haar laptop, deze wilt van het ene op het andere moment niet meer opstarten.
Eerst krijg je het Medion scherm te zien en daarna een aantal foutmeldingen, PXE-E61 en PXE-M0F.(zie afbeelding)
Ik heb wat zitten Googlen en dit zo komen omdat de laptop probeert op te starten via de netwerkkaart.
Wat kan komen omdat de HDD bijvoorbeeld niet gevonden kan worden, deze dus aangesloten op de pc, waar de HDD het prima lijkt te doen.
Ik wil nu dus proberen om de bios instellingen te wijzigen, zodat er niet meer via de netwerkkaart wordt opgestart.
Ik kan alleen niet in de BIOS komen...Volgens de handleiding zou dat met de F2 toets moeten maar dat werkt dus niet(ik heb alle andere toets mogelijkheden ook geprobeerd).
Opstarten via een bootable USB werkt ook niet.

Heeft iemand een idee hoe nu verder te gaan? Is het BIOS/mobo defect?

De laptop is een Medion Erazor X7815 van nog geen jaar oud.

Afbeeldingslocatie: http://img600.imageshack.us/img600/7558/sqrb.jpg

Alvast bedankt voor de hulp!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:00
Nog geen jaar oud => garantie?

Maar je moet idd in het bios proberen te komen.

Opstarten met een CD/DVD werkt ook niet (indien aanwezig natuurlijk)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• bouwput
Dit is al een vervangende laptop nadat de vorige kapot was gegaan(het zit niet mee), de garantie is 4 maanden terug verlopen :(

ik krijg de cd/dvd drive niet open omdat dat met touch keys gaat...

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:54

ResuCigam

BOFH

bouwput schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:35:
ik krijg de cd/dvd drive niet open omdat dat met touch keys gaat...
Vaak zit er in de dvd drive zelf ook nog een klein gaatje waar je bv met een paperclip in kan duwen om zo de dvd open te maken.

We do what we must because we can.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-11 14:15
Dat je met F2 niet in het bios kan komen is ook heel apart want dat zou gewoon moeten werken.
Blijf direct na het opstarten de F2 toets herhaaldelijk indrukken. Mocht dat niet helpen, sluit dan een usb toetsenbord aan en probeer daar de F2 toets.

Wat je ook nog kan overwegen is een bios reset. Een biosreset reset vaak ook de bootvolgorde. Hierdoor kom je niet in het bios maar bestaat de kans dat hij weer boot vanaf schijf.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• bouwput
ResuCigam schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:39:
[...]
Vaak zit er in de dvd drive zelf ook nog een klein gaatje waar je bv met een paperclip in kan duwen om zo de dvd open te maken.
Ga ik proberen :)
ChojinZ schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:50:
Dat je met F2 niet in het bios kan komen is ook heel apart want dat zou gewoon moeten werken.
Blijf direct na het opstarten de F2 toets herhaaldelijk indrukken. Mocht dat niet helpen, sluit dan een usb toetsenbord aan en probeer daar de F2 toets.

Wat je ook nog kan overwegen is een bios reset. Een biosreset reset vaak ook de bootvolgorde. Hierdoor kom je niet in het bios maar bestaat de kans dat hij weer boot vanaf schijf.
heb het ook al met een usb toetsenbord geprobeerd lukt ook niet :)

een bios reset ga ik vanavond ook proberen.

bedankt voor de reacties zover!

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-11 20:02
F11 recovery toets?

• bouwput
Ik heb F2, F8 t/m F12, del, ins, home allemaal geprobeerd niks werkt.

het is wel gelukt om de dvd drive met een paperclip open te krijgen.
Als ik met hirens boot disk probeer op te starten duurt het wat langer voor het Medion scherm verschijnt(het klinkt alsof de laptop de dvd probeerd te lezen), waarna alsnog het bekende error scherm verschijnt..
Een nieuwe bios flashen wordt dus erg lastig :(

Zou het in het mobo kunnen zitten?

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-11 14:56
Wanneer is de laptop vervangen? Je hebt waarschijnlijk nog garantie! (Zoek: garantie op reparatie / bij vervanging)

PVO

• bouwput
De klantenservice vertelde me dat ik geen garantie meer had.

De laptop is in 5-2010 gekocht en in 10-2012 vervangen door een ander model omdat die kapot was.
de 3 jaar garantie is dus al verlopen.

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-11 20:02
Wt je ook kan proberen,
doe de hd in een andere pc, haal je data eraf wat je wil bewaren.
Formateer daarna de hd ,
Doe hem terug in laptop.
Dan gaat die waarschijnlijk wel booten van cd,of usb stick, of externe dvd drive

• bouwput
Ook dat heeft niet gewerkt.
Ik heb ook nog zitten zoeken naar een reset pin/bios-batterij maar ik krijg de laptop niet goed open dus die ook niet gevonden.

Dat wordt dus terug sturen naar Medion.
Bedankt voor de suggesties allemaal :)
Pagina: 1