Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop met 64 GB geheugen

Pagina: 1
Acties:

• Dennish1981
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-11 15:03
Dames en Heren,

Een collega (pre sales) heeft een laptop nodig met 64 GB geheugen en een (tenminste) 256GB ssd.
Daarnaast een i7 etc etc. High end dus.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Virtuall machines met daarop sql, Dynamics ax , sharepoint

Wat mag je laptop gaan kosten?
NVT

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
NVT

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee ben uberhaubt benieuwd of er een reseller is die iets dergelijks verkoopt :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik ben bang dat 't lastig wordt. De laaste Intel i7s kunnen met 'slechts' 32GB overweg.

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-11 08:16
En er zijn denk ik geen SODIMM's van 16 GB en ook geen laptops met meer dan 4 geheugensloten. Dus het maximum is 4x8 :)

[ Voor 12% gewijzigd door Thmz159 op 10-09-2013 16:05 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik weet dat BOXX ze heeft met max 32GB, en een precision, w530 van lenovo of een HP variant zal ook wel met max 32GB kunnen.(?) Volgens mij zijn er geen 64GB laptops.

http://config.boxxtech.co...x=46&cmdBaseSelected.y=14

Kun je ook wat SSD's in raid in laten zetten.. Hmm die configureer je wel over de 10K heen, Nice..

[ Voor 39% gewijzigd door maratropa op 10-09-2013 16:12 ]

specs

• Dennish1981
Dank allen voor de reacties, dat gaat hem dus niet worden :)
Even een alternatief bedenken dan maar

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:44

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Workstation met RDC?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Dennish1981
Hij wil niet alles meeslepen en we hebben klanten die nogal zwaar beveiligings beleid hebben en je dus niet altijd wifi hebt dus rdp over internet kan niet altijd. Misschien gewoon een 4G dongel als er landelijke dekking is

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-11 20:27

Ravefiend

Carpe diem!

Ik denk dat je dan beter af bent met 2 high end laptops voor dit soort doeleinden.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Is een klein mITX systeempje voor de VM's geen optie? Misschien dat je dan wel een oplossing met 64GB kunt kopen. Al zit je dan wel met scherm enzo. Kun je een ESXi servertje maken, heeft geen scherm nodig, en die dan met een laptop beheren.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

TERW_DAN schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:00:
Ik ben bang dat 't lastig wordt. De laaste Intel i7s kunnen met 'slechts' 32GB overweg.
Daar is enige discussie over. Op ark.intel.con staat inderdaad dat hij met 32GB overweg kan, de i7-2630QM kan met 16GB overweg.

Echter: in een laptop met i7-2630QM kan je gewoon 32GB plaatsen. Ik meen dat een engineer van intel daar ooit uitspraak over had gedaan en had gemeld dat je dat getal niet moest opvatten als een maximum, maar een maximum per kanaal. In een laptop met 4 DIMM slots zou je dus 64GB kwijt kunnen.

Alleen gaat dat je niet verder helpen, want er zijn nog geen 16GB DIMM's beschikbaar in de pricewatch. Misschien dat je ze bij dell of HP kan krijgen, maar vast niet goedkoper dan €1000 per stuk.
(dell was de eerste fabrikant die 8GB DIMM's aanbood, nog voordat ze in de pricewatch stonden).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2013 15:14 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ok, dat is een interessante opvatting, en zou op zich wel eens kunnen kloppen natuurlijk.
Ik zou het zelf alleen niet aandurven zonder het eerst ergens gezien te hebben dat het echt werkt (want de notebooks met deze specs zijn natuurlijk niet zo goedkoop dat je ze effe koopt om te proberen).

• v0LrAtH
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-12-2024
Korte zoektocht op het interweb leverde mij dit op: http://web.eurocom.com/EC/ec_model_config1%281,224,0%29. Hoe je hem hier krijgt, is een andere vraag, maar als budget geen bezwaar is, lijkt me dat niet onhaalbaar.

Edit: Zie in de specs max 64GB staan, echter in de configurator staat max 32GB. Ik begin ook te vrezen door het feit dat de dims nog niet bestaan met 16GB.

Edit 2: In een review op notebookcheck lees ik dit:
and 32GB of DDR3 1600MHz RAM (up to 64GB supported - will be available when memory vendors launch a 16GB single SODIMM module design).

[ Voor 45% gewijzigd door v0LrAtH op 11-09-2013 15:20 ]

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11 12:57
De Clevo P570WM is volgens mij een van de weinig laptops waar je zoveel ram in kwijt kan, maar dat ding is wel superlomp.
http://www.notebookreview...vo+p570wm+gaming+notebook

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

v0LrAtH schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:08:
Korte zoektocht op het interweb leverde mij dit op: http://web.eurocom.com/EC/ec_model_config1%281,224,0%29. Hoe je hem hier krijgt, is een andere vraag, maar als budget geen bezwaar is, lijkt me dat niet onhaalbaar.

Edit: Zie in de specs max 64GB staan, echter in de configurator staat max 32GB. Ik begin ook te vrezen door het feit dat de dims nog niet bestaan met 16GB.
Je link geeft een file not found ;)

En 16GB modules bestaan wel zo te zien: http://tweakers.net/categ...YwUarVUTK1RFIClzZUqq2tBQA

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Je bent vergeten het SODIMM vinkje aan te zetten: http://tweakers.net/categ...8vHIpOQdbbDepgBheYaY0rpAQ
Biersteker schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:16:
De Clevo P570WM is volgens mij een van de weinig laptops waar je zoveel ram in kwijt kan, maar dat ding is wel superlomp.
http://www.notebookreview...vo+p570wm+gaming+notebook
Ze zeggen in die review meerdere keren dat er maximaal 32GB in kan?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2013 15:21 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah, dan is het een ander verhaal, maar hoe moet ik weten dat het over SODIMM gaat? ;)

Oscar Wilde

• v0LrAtH
Raven schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:22:
Ah, dan is het een ander verhaal, maar hoe moet ik weten dat het over SODIMM gaat? ;)
Het woordje "laptop" in de topic title? 8)7

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 12:52
Ik heb wel eens een laptop gezien waar gewone DIMMs in gingen, geen idee of die nog steeds bestaan want dat zou de mogelijkheden toch wel uitbreiden.

Ik weet niet hoeveel het systeem verplaatst wordt.

Maar de meest voor de hand liggende oplossing is denk ik een mITX/mATX kastje met 64 GB en een laptopje ernaast met een routertje/switch.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

v0LrAtH schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:23:
[...]

Het woordje "laptop" in de topic title? 8)7
Right :+ , ik dacht dat het over die gequote niet werkende link in mijn vorige (die daarvoor) bericht ging. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 11-09-2013 15:24 ]

Oscar Wilde

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:43
Tenzij je AX in productie gaat draaien heb je daar helemaal niet zoveel ram voor nodig.
32gb ram zou op een virtuele omgeving al genoeg moeten zijn voor een paar honderd gebruikers!

Als je hyper-v met dynamics geheugen draait is 1gb al genoeg voor een AX instance met een portaal. Als je je DB op een SSD hebt draait dat met 3GB voor een testomgeving incl. reporting al vrij rap hoor. Meer ram is ook niet echt nuttig aangezien alle caches eerst opgebouwd moeten worden.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• v0LrAtH
De Dell M6700 heeft ook 4 SODIMM bankjes beschikbaar. Maar zelfs bij hen kan je geen 16GB modules selecteren (max 4x8GB momenteel). De dag dat ze beschikbaar komen, lijkt het mij wel dat je ze kan vervangen.

Verschillende threads op internationale fora komen trouwens tot het besluit dat de 64GB laptop niet bestaat tot die 16GB modules uit komen.

• Yoma666
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-07-2022
Ik draai op mijn Medion X7821 met 16GB RAM dagelijks een tweetal VMS met SQL Server instances en full VS dev studio zonder enige problemen, in VMWare workstation, bovenop windows 8. Waarschijnlijk kan je wat je wil effectief wel met 32GB Ram denk ik?
Je bent toch niet van plan om laptop hardware te gaan inzetten als tijdelijke server of zo hoop ik?

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11 18:13

boner

misantropisch altruïst

en we hebben klanten die nogal zwaar beveiligings beleid
Dus is dat de reden om juist niet zo een laptop mee te nemen. De kans op verlies, met alle gevolgen van dien, is dan gewoonweg te groot. op 4G dekking wachten is vele malen handiger.
Pagina: 1