Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopsheerlen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-10-2020
Hallo allemaal!

Ik weet niet zeker of dit topic hier goed staat maar vooruit.

Hier staat een samsung r520 laptop met een kapot scherm. Hier zou ik graag de boot volgorde van veranderen. Maar ik kan vrijwel niet zien waar ik me precies in het bios menu bevind.
Nu heb ik al een paar pogingen gehad dat ik er redelijk dichtbij was, maar tot nu toe geen succes.

Nu is mijn vraag: Zijn er hier mensen die een vergelijkbare laptop hebben en me een beschrijving kunnen geven hoe ik dit kan veranderen. Bijvoorbeeld x keer naar rechts en y keer naar beneden etc.

Als iemand een beter idee heeft om hieruit te komen hoor ik dat natuurlijk ook graag!

In ieder geval alvast bedankt voor mogelijke reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

Hang hem aan een extern scherm? Evt. bij buren ofzo

Configuratie kan verschillen, dus zo veel naar rechts of onder wordt erg lastig gokken..

[ Voor 47% gewijzigd door Nulnulnix op 10-09-2013 15:56 ]

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopsheerlen
@nulnulnix,

Moet ik de laptop dan via een vga kabel aansluiten op een monitor? Ik heb dit wel al geprobeerd via hdmikabel naar tv, maar dan krijg ik pas beeld als de os opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

Best via VGA...

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopsheerlen
Oke bedankt ik zal eens gaan kijken of iemand nog een monitor heeft met vga kabel.
In ieder geval bedankt voor het snelle reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-09 22:13
Zoals nulnulnix al zegt ,beste via VGA,
Als je dan nog geen beeld krijgt.
Even kapotte scherm eruit halen.
Dan zal je wel beeld krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 09:37
Zet je PC aan en druk op windowsvlag + P, ga 1 stap naar rechts via de pijltjes en druk op enter. Zo heb je wel beeld via je externe monitor via HDMI. Als je nu je PC opnieuw opstart krijg je het bios scherm te zien in op je externe monitor,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopsheerlen
@Skoefel,

Werkt dit ook bij Ubuntu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:44

TommieW

Numa numa.

Dat werkt zoiezo alleen in Windows. Als je dat doet verandert het alleen een instelling in Windows, die wijziging is niet van kracht in de BIOS. En nee, die toetsencombinatie werkt niet in Ubuntu.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 09:37
Werkt niet in Ubuntu, ging er even vanuit dat je een Window OS gebruiken aangezien het in Windows Clients stond..

• laptopsheerlen
Probleem is verholpen. Aangezien ik niemand kon vinden met een vga en monitor heb ik de harde schijf eruit gehaald zodat hij wel van usb moet booten.

Ik heb echter nog een probleem met deze laptop en dat is dat hij op een gegeven moment gewoon uitvalt. Ik dacht eerst dat dit aan de harde schijf lag, maar dit blijkt niet zo te zijn.
Zijn er mensen die hier misschien een oorzaak van kunnen geven?

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Blaast de fan dan hard? Voelt ie warm aan, de onderkant van de laptop? Heb laatst ook gehad met laptop van mijn nichtje, koelpasta van koeler bleek niet goed te zijn (leek wel alsof ie eruit was gelopen). Heb er toen nieuwe koelpasta op gedaan, probleem was opgelost!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Inderdaad wat Ruubster zegt, maar kijk eerst of de laptop misschien op je schoot/bed/bank etc stond, of op enige andere manier de onderkant/zijkant was geblokkeerd. Dan heeft koelpasta, goed of slecht, ook weinig zin meer :)

• laptopsheerlen
Nee ik merk niet dat de laptop echt meer moeite doet. Klinkt rustig verder doet hij het ook gewoon. Alleen valt hij op een willekeurig moment gewoon uit.
Nu verbaast me dat niet zoveel aangezien de laptop toch wel wat tikken heeft gehad. Maar ben toch nieuwsgierig naar wat het probleem eigenlijk is.

• laptopsheerlen
@rikpro,

Ik heb de laptop op de grond staan -> /\.
Op deze manier zijn alle ventilatie openingen gewoon vrij.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Heeft niets met Windows te maken aangezien het over hardware en Ubuntu gaat...?!

>> MOVE >> CSL
Pagina: 1