Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-03 08:49
Hallo Mede Tweakers!

Wonderbaarlijk genoeg is er nog geen topic gestart over de vierde editie van Saint's Row. Dus aan mij de eer! Zie onderstaande bron: IGN voor meer informatie met mooie video's van de gameplay.

Let wel op! het kan spoilers bevatten. Vóór elke video zal ik waarschuwen voor spoilers!

Ik hoop dat jullie dit waarderen, laten we er weer een mooi topic van maken:)

Deze video bevat wellicht spoilers.
[YouTube: http://youtu.be/cPNeCY_4utc]

Customization is King
A staple of the Saints Row franchise has always been its deeply customizable game worlds and character creation systems. Players can craft perfect replicas of themselves, or go full-on Dr. Frankenstein and create a hideous abomination with which to terrorize the citizens of Steelport.

The customization features in Saints Row IV are no different, and introduce new options to truly let your imagination run wild. Want to wreak havoc with Han Solo’s signature blaster? Go ahead. Or maybe you’d prefer dual-wielding nail guns as you escape the cops – the choice is yours. While the weapons you can equip all have the same basic classifications (Heavy Pistol, Light SMG, etc) and upgradable stats, each weapon category comes with several different skins and variations for you to choose from (So far our favorites around the office have been Mal Reynolds’ sci-fi revolver and the Colonial Marine pulse rifle).

Unfortunately, the nature of the game demands that certain aspects of the previous customization systems be removed (we can't say too much without spoiling anything, but know that it does make sense within the game), and so players are no longer able to customize their hideouts, cribs and safe houses - which is a shame, considering it would be great fun to put stripper poles all over The White House.

More Challenging Gameplay
Many of the activities from Saints Row: The Third return for this sequel, including fan-favorites like Tank Mayhem and Insurance Fraud, but in this iteration players will find that the activities are far more challenging. For example, when ragdolling around in SR3’s Insurance Fraud minigame, the average score needed to pass the activity on its hardest difficulty was $450,000. Now, with the addition of superpowers that allow you to hurl yourself into buildings at super-sonic speeds, the lowest score needed to pass the challenge on easy is a whopping $300,000 – which means you’ll need to practice flinging yourself across Steelport for a while before completing all three tiers (bronze, sliver and gold - also a new addition) of all the different activities.

[YouTube: http://youtu.be/ex0G-uGz5Z8]

Steelport 2.0 is a Vertical City
Saints Row: The Third did a fantastic job of improving on aerial combat with it’s addition of the VTOL hover-jets and futuristic rocket cycles. While the previous games had helicopters and planes you could fly, SR3 made it much easier to drop yourself off on top of a skyscraper and do some naked base-jumping to get back to street level. That being said, the majority of the game was spent on the ground, both on foot and in vehicles. With the addition of powers like speed running up walls or super jumping tall buildings in a single bound (literally), Steelport becomes a concrete jungle gym for your character to explore every inch of, be it at street level or atop towering skyscrapers. It also means that new gameplay types are opened up, so it should come as no surprise that...

It Has Platforming.
One of the new additions to the activity roster is a challenging climb to the top of a tower - similar to Assassin’s Creed’s viewpoints or Far Cry 3’s radio towers. While one might not immediately associate a game like Saints Row, the new powers of super-speed and (almost) flight make it a less jarring addition than you might expect. Jumping and wall-running your way to the top of these structures is not only satisfying and fun, but also helps you take over more of the city and upgrade your superpowers so you can jump higher, run faster, and nut-punch aliens further into space.

[YouTube: http://youtu.be/A9XqWWU0Ok0]

No Respect
In former Saints Row titles, you needed to gain the respect of your crew and the people of your city before you could tackle more of the game’s story missions. While this mechanic is still present, ‘Respect’ is now simply referred to as ‘XP.’ While some may say it’s better to call a horse a horse, the lack of an actual Respect-O-Meter makes SR IV feel somewhat less ‘Saints Row’-ey.

[YouTube: http://youtu.be/0wXITFGmqIo]

No More Factions
Another franchise element that isn’t making a reappearance in Saints Row IV are the multiple factions you’ve had to face off against in previous titles. Instead of being embroiled in turf wars with three rival gangs, the Saints now face only one enemy. You’ll still have to complete missions and activities to wrestle territories out of enemy hands, but gone are the three-way battle-royales of the past titles in the series.

Downloadable Cars
The fact that Saints Row IV takes place almost entirely within a computer simulation allows players to take advantage of some shortcuts that will undoubtedly make their lives easier – the most notable of which is the ability to instantly save any vehicle you’re in for later use. Instead of sneaking into a military base, hijacking a tank, and racking up millions in property damage while you transport it back to your hideout; you can now hop in the driver’s seat and “upload” the vehicle to your virtual garage, then “download” it later to wherever you happen to be on the map. It’s a handy feature that will truly allow players to get the most out of their time in Steelport 2.0.

Music Anywhere
Similar to the ability to download cars, the fact that your character exists within a computer program means that the radio stations that play in your car doesn’t have to stay in your car. It actually harkens back to a mechanic found in the original Saints Row, where you had an MP3 player that let the music keep playing after you’d exited your vehicle. You’d be surprised at how satisfying it is to fight aliens, blow up police cars, and generally wreak havoc while listening to Haddaway’s "What is Love."

Collectibles Are Key
While entries in the series included collectible items, there is a much greater (and necessary) focus on it in Saints Row IV. Instead of finding stashes of drugs or laundered money in exchange for quick cash, collectibles now range from data clusters that will upgrade your superpowers to BioShock-esque audio logs that give you a deeper look into the universe that Volition has created within the game. With over 1,200 items to find, players can expect to spend as much time collecting items as they will killing aliens.

Cranking it to 11
Saints Row has always been synonymous with “insanity”. Whether it was using a septic truck to cover a city block in sewage in SR2 or participating in Professor Ghenki’s Ethical Reality Climax in The Third, the ridiculous activities and side missions have become expected for any entry in the franchise – and Saint’s Row IV doesn’t disappoint. The optional activities found in SR4 take the fan favorites of previous titles (though sadly Septic Avenger hasn’t appeared in the last two games) and cranks them up to 11. Mayhem, where players earn cash and experience for destroying as much of the surrounding area as possible, now puts you in the cockpit of UFOs, hover tanks and warrior mechs. Prof. Ghenki makes a return, only instead of navigating his torturous mazes you now use telekinesis to catapult cars, tanks, and innocent civilians through specific targets. The new variations on old game modes take what players loved about the original versions and, as has become tradition for the Saints Row series, makes them more ridiculous, more challenging, and most importantly, more fun.

Have fun! :)

Ben zelf nu bij het begin. Ik weet dat de game al even uit is. Maar het is altijd leuk om dingen met elkaar te delen!

Groet,

Boeles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
boeles schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:55:
...
knip
...

Have fun! :)

Ben zelf nu bij het begin. Ik weet dat de game al even uit is. Maar het is altijd leuk om dingen met elkaar te delen!
vond het ook al apart dat er nog geen eigen topic was voor SR4, leuk dat die er nu (althans, sinds een paar weken :).
Onlangs SR toch maar gekocht na veel twijfelen en ik weet het niet wat er van te vinden. De 1e SR heb ik maar heel kort bij een kennis gespeeld, SR2 en SR3 wel zelf gekocht en heel veel keren herspeelt en plezier van gehad. Dus uiteindelijk toch maar de ruime 50 euro betaald voor zo'n mooi xbox-doosje.

Inmiddels door een aantal missies heen gegaan, maar ligt het aan mij of is SR4 toch wat vreemd en wat minder sterk/origineel dan SR3 en SR2?
Recycling is prima voor het milieu, maar eerlijk gezegd is dit wel erg veel Steelport van SR3 voor een game die gewoon de volle mep kost. De delen van SR die er 'futuristisch' uitzien (mijn mening: het lijkt eerder op een videoclip van de light bikes uit de film Tron met bijbehorende muziek) en het verhaal lijkt niet echt samenhangend of regelmatig te verlopen. En de humor lijkt een stukje 'beschaafder', en misschien iets vrouwvriendelijker, maar alles bij elkaar ben ik zeker niet overtuigd.

Mis toch wel: de platte en gelaagde humor, het principe dat alles qua missies om jouw bende/crew draait en de kleurrijke omgeving.
@ boeles, wordt dit in de loop van de game (zonder te vragen om spoilers) naar jouw idee nog beter of blijft het een beetje op het zelfde niveau en verbetert het verhaal eigenlijk nauwelijks in de loop van SR4?

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik heb deel 3 met PS Plus gedownload en 10 minuten gespeeld geloof ik. Niet mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:02:
Ik heb deel 3 met PS Plus gedownload en 10 minuten gespeeld geloof ik. Niet mijn ding.
Als je een keer een verloren middag/avond hebt zou nog eens kunnen overwegen om iets verder te spelen. Zelf had ik het eerste kwartier ook niet het gevoel dat het m'n game zou zijn, daarna werd het wel iets logischer en leuker vond ik.
SR4, voor zover ik het nu gespeeld heb, zou ik je afraden om aan te schaffen voor de huidige prijs. Voor iets van drie tientjes is het prima, maar voor 50 à 60 wat je nu betaalt, niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:We zouden graag wat minder gekopieer van een concurrerende site zien voor de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bluepenguin schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 18:52:
[...]

Inmiddels door een aantal missies heen gegaan, maar ligt het aan mij of is SR4 toch wat vreemd en wat minder sterk/origineel dan SR3 en SR2?
Recycling is prima voor het milieu, maar eerlijk gezegd is dit wel erg veel Steelport van SR3 voor een game die gewoon de volle mep kost.
De game zou origineel een expansion pack zijn voor deel 3, maar na de overname is besloten het geheel uit te breiden en als deel 4 te releasen. Dat is een reden dat ik zelf de game niet heb aangeschaft, maar na alle positieve recensies twijfel ik toch een beetje of ik 'm niet moet aanschaffen. De mannen van Gamekings hebben de game wel afgebrand waardoor ik toch weer twijfelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:19

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zag hem vandaag op Steam voor 25 euro, toch maar eens proberen.

Beetje combo van diverse games (Streets of LA, GTA, sleeping), met een erg vage maar geweldige humor.

Het camera werk is soms freaking irritant (zoals in auto's), maar eerste uur me al enorm vermaakt :P

Lijkt er alleen op dat er nog weinig co-op te vinden meer is, of steam werkt niet helemaal mee :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
SinergyX schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 23:21:
Zag hem vandaag op Steam voor 25 euro, toch maar eens proberen.

Beetje combo van diverse games (Streets of LA, GTA, sleeping), met een erg vage maar geweldige humor.

Het camera werk is soms freaking irritant (zoals in auto's), maar eerste uur me al enorm vermaakt :P

Lijkt er alleen op dat er nog weinig co-op te vinden meer is, of steam werkt niet helemaal mee :)
Mooie deal voor 25 euro, dan heb je wel redelijk waar voor het geld! (heb er zelf de volle mep voor betaald, en die 55E zie ik er echt niet aan af).
De humor, ik weet het niet, voor mij was het wel aardig, maar het lijkt als je de voorgaande delen kent ook allemaal al redelijk voorspelbaar. Of ligt dat aan mij? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 11:42

Metian

Snert is vies

Heb me meer kunnen vermaken met de vorige delen. Heb uit eindelijke paar dagen na release hem uitgespeeld en sindsdien niet meer aangeraakt..zonde eigenlijk.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De muziek van IV :

Enjoy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heiniken
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 14:25
Zijn er meer mensen die er last van hebben dat het spel blijft hangen op een laadscherm? Ik heb zelf al gezocht op internet en volgens een aantal berichten zou het komen omdat de xbox 360 te warm is geworden. Voor mijn gevoel kan dat niet kloppen want de xbox loopt ook vast als hij pas 5 minuten aanstaat. Het spel blijft hangen op een laadscherm tijdens een missie als er een zo tussendoor filmpje afgespeeld moet worden

Als oplossing wordt er op internet gezet is het spel draaien van de disc of opnieuw installeren. Beide hebben mij niet geholpen. Zijn er hier nog andere tweakers aanwezig die dit probleem hebben en hoe hebben jullie dit probleem opgelost eventueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
Heiniken schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:30:
Zijn er meer mensen die er last van hebben dat het spel blijft hangen op een laadscherm? Ik heb zelf al gezocht op internet en volgens een aantal berichten zou het komen omdat de xbox 360 te warm is geworden. Voor mijn gevoel kan dat niet kloppen want de xbox loopt ook vast als hij pas 5 minuten aanstaat. Het spel blijft hangen op een laadscherm tijdens een missie als er een zo tussendoor filmpje afgespeeld moet worden

Als oplossing wordt er op internet gezet is het spel draaien van de disc of opnieuw installeren. Beide hebben mij niet geholpen. Zijn er hier nog andere tweakers aanwezig die dit probleem hebben en hoe hebben jullie dit probleem opgelost eventueel?
Hangt bij mij ook af en toe, en er lijkt niet echt een aanwijsbare fout te zijn. Net als bij jou, zowel warm als pas kort gestart kunnen de schermen voorkomen.

Heb je overigens de Xbox met internet verbonden? Er zijn als het goed is een aantal patches voor bugs in het spel beschikbaar, incl.een release-day patch (zoals veel spellen de laatste jaren). Heb SR4 sinds de release dag en de updates schelen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heiniken
Mijn xbox hangt aan het internet en heb in de loop van maanden wel een aantal updates gehad voor het spel maar geen een heeft mijn probleem weten te verhelpen. Ik kan helaas nu niet verder spelen met de missies. Het enige wat ik kan doen is clusters verzamelen en dergelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-10 21:02
Hier is hij in totaal pas 4 of 5 keer vastgelopen, zitten nu op zo'n 80%.

Toen ik een paar jaar terug voor het eerst wat van Saint's Row 2 zag en hoorde was mijn eerste gedachte: "Vette rip-off van GTA, zal wel niks zijn". Heb ik me even gruwelijk vergist :P

Vorig jaar 2 en 3 uit de graaibak gepakt (met de gedachte erachter dat je voor dat geld geen miskoop kan doen) en wat blijkt? Ondanks de vele glitches en slordigheden heb ik me meer dan uitstekend vermaakt. Lang geleden dat ik zo heb moeten lachen bij een game. Compleet van de pot gerukt, en daar hou ik van :) Toen kwam 4, blind gekocht voor de volle mep en het geld dubbel en dwars waard wat mij betreft. Compleet van de pot gerukt, met nog een beetje extra :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
Peenutzz schreef op maandag 03 februari 2014 @ 18:36:
Hier is hij in totaal pas 4 of 5 keer vastgelopen, zitten nu op zo'n 80%.

Toen ik een paar jaar terug voor het eerst wat van Saint's Row 2 zag en hoorde was mijn eerste gedachte: "Vette rip-off van GTA, zal wel niks zijn". Heb ik me even gruwelijk vergist :P

Vorig jaar 2 en 3 uit de graaibak gepakt (met de gedachte erachter dat je voor dat geld geen miskoop kan doen) en wat blijkt? Ondanks de vele glitches en slordigheden heb ik me meer dan uitstekend vermaakt. Lang geleden dat ik zo heb moeten lachen bij een game. Compleet van de pot gerukt, en daar hou ik van :) Toen kwam 4, blind gekocht voor de volle mep en het geld dubbel en dwars waard wat mij betreft. Compleet van de pot gerukt, met nog een beetje extra :)
eens, zeker 2 en 3 waren erg goed uitgewerkt! Bij deel 4 komt bij mij voortdurend de gedacht op dat het eigenlijk een forse DLC voor deel 3 is. Grafisch niet veel vooruitgang, veel glitches uit SR3 zijn er nog steeds en de omgeving is wel erg herkenbaar.
Zoals Liberty City stories (Gay Tony + The Lost) een uitbreiding was op GTA4, zo voelt SR4 eigenlijk ook aan. De 30 euro die SR4 nu kost maakt t prima value/money, heb je de game daarentegen vanaf de release voor de volle mep (en dat heb ik) dan is het voor 60 euro's eigenlijk te weinig naar de huidige standaarden.

Nog een nadeel: deeltje 4 lijkt lang niet zoveel forum activiteit (ongeacht welk game forum) te hebben als SR2 en 3 hadden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-09 21:53
Ik heb me uitstekend vermaakt met dit spel. Alleen de grappen zijn wat makkelijk en niet zo leuk als in Deel 3. Als filmliefhebber waren de vele They Live referenties toch wel het leukst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heiniken
Saints row toch maar weer eens opgestart en nu helemaal geen problemen meer!
Pagina: 1