Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Domeinnamen onbereikbaar bij klant

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een reseller account bij een bekend webhosting provider en daar heb ik ongeveer 25 domeinnamen die ik via TransIP heb aangeschaft aan gekoppeld. Sinds vorige week heb ik er een klant bij gekregen waarbij ik zijn domeinnaam en website moest verhuizen naar mijn providers. Helaas is dit niet vlekkeloos gelopen schijnbaar waardoor zowel zijn e-mail (via Outlook en webmail) en website onbereikbaar zijn geworden op zijn kantoor. Geen enkele domeinnaam die op mijn reseller account staat gehost lijkt te worden op zijn netwerk.

Ik ben heel kort bij hem langs geweest om te testen of het alleen bij zijn computer was maar op geen enkele computer daar lijken de domeinnamen te werken. Daar heb ik geprobeerd de DNS cache te updaten (DNS flush) en de router te herstarten, maar ook dit bleek niet te werken. Hierna heb ik hen geadviseerd om contact op te nemen met hun provider (KPN). KPN heeft echter laten weten dat zij niet hun instellingen gaan aanpassen omdat een aantal websites het bij een klant niet doen.

Heeft iemand enig idee wat ik hieraan zou kunnen doen?

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Heb je ook geprobeerd een andere DNS provider in te stellen om uit te sluiten dat het aan zijn instellingen / ISP ligt?

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-11 09:02
Waar wordt zijn email/website gehost?

Wat komt er uit als je zijn gegevens hier eens invult
http://network-tools.com/nslook/

[ Voor 57% gewijzigd door Quadradial op 10-09-2013 13:23 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:47
Hebben de domeinnamen een DNSSEC? Dit levert nog wel eens wat gezijk op bij TransIP als de domeinnaam wordt verhuist :)

Stuur me evt. per DM even een paar van de domeinnamen. Dan check ik even het e.e.a. voor je.

[ Voor 28% gewijzigd door TECHcrime op 10-09-2013 13:25 ]

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11 09:01
Heb je ook getest of het effectief een DNS probleem is? (nslookup in een dosboxje). Kan het zijn dat de klant een lokale DNS-server draait waar de domeinen nog met oude IP's gedefinieerd staan?

Er zijn zoveel mogelijke oorzaken dat het wat onbegonnen werk lijkt zonder eerst een aantal te kunnen uitsluiten.

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Using NSlookup.exe

C:\>nslookup
..
> jouwdomein.com
..
> set recurse
..
> jouwdomein.com
..
> server [een andere dns server]
..
> jouwdomein.com
..
> quit

C:\>

Controleer de ip adressen die je terug krijgt.

[ Voor 50% gewijzigd door Ploink op 10-09-2013 13:40 . Reden: oeps syntax was fout. ]

Verwijderd

Topicstarter
Razr schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:22:
Heb je ook geprobeerd een andere DNS provider in te stellen om uit te sluiten dat het aan zijn instellingen / ISP ligt?
Nog niet, maar ik heb hem zojuist deze instructies meegestuurd om te testen of het dan wel werkt.
Quadradial schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:22:
Waar wordt zijn email/website gehost?

Wat komt er uit als je zijn gegevens hier eens invult
http://network-tools.com/nslook/
Deziweb, de volgende gegevens komen eruit:
http://img199.imageshack.us/img199/8140/qka6.jpg
TECHcrime schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:23:
Hebben de domeinnamen een DNSSEC? Dit levert nog wel eens wat gezijk op bij TransIP als de domeinnaam wordt verhuist :)

Stuur me evt. per DM even een paar van de domeinnamen. Dan check ik even het e.e.a. voor je.
Heb je een DM verstuurd. Thnx!
ItsValium schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:23:
Heb je ook getest of het effectief een DNS probleem is? (nslookup in een dosboxje). Kan het zijn dat de klant een lokale DNS-server draait waar de domeinen nog met oude IP's gedefinieerd staan?

Er zijn zoveel mogelijke oorzaken dat het wat onbegonnen werk lijkt zonder eerst een aantal te kunnen uitsluiten.
Ik heb hem zojuist de instructies verstuurd om een Google DNS op te zetten. Helaas ben ik nu niet bij de klant om het zelf allemaal uit te testen.
Ploink schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:27:
Using NSlookup.exe

C:\>nslookup
..
> jouwdomein.com
..
> set recurse
..
> jouwdomein.com
..
> server [een andere dns server]
..
> jouwdomein.com
..
> quit

C:\>

Controleer de ip adressen die je terug krijgt.
Thanks, heb hem ook dit doorgestuurd.

Ik wacht nu op de resultaten van de nslookup en DNS Google update.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb eindelijk een bericht teruggekregen van de desbetreffende klant.

Hij heeft alleen de nslookup en nslookup recurse uitgevoerd en die geeft het volgende terug:
http://img692.imageshack.us/img692/4092/uxos.jpg

Ik heb hem nu gevraagd om de DNS van Google in te stellen, maar het lijkt zo te zien aan de router te liggen?

• TECHcrime
Is de router uberhaut al een keer van de stroom afgehaald?

Post de resultaten met de google DNS ingesteld op de pc ( 8.8.8.8 & 8.8.4.4 ) Je kan ze me ook sturen in een DM :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik had gisteren een ticket geopend op Deziweb en die hebben mij zojuist verteld dat de IP adres van de klant in de firewall stond. Deze is er nu uit gehaald. Ik neem aan dat Outlook te vaak probeerde in te loggen met de oude instellingen (wachtwoord) waardoor zijn IP adres geblokkeerd was?

Hopelijk werkt het nu, zo niet dan zal ik hem even de resultaten met de Google DNS laten sturen :)

• TECHcrime
Haha :P Dat zou inderdaad een mooie zijn. Wij hebben ook een soortgelijk systeem. Ik denk wel dat dit het heeft opgelost :P

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ongelovelijk maar dat was het inderdaad. Gelukkig heb ik contact opgenomen met Deziweb anders was ik er nooit opgekomen. Bedankt iedereen :D (en met name TECHcrime)!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2013 12:19 ]

Pagina: 1