Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Mijn Samsung LCD televisie gaat af en toe niet aan, een dag later werkt hij dan echter wel weer normaal. Ik denk daarom dat een kleine reparatie mijn tv kan redden. Heeft iemand tips wat ik nu het best kan doen? Kan ik bijvoorbeeld ergens vragen hoe ik dit zelf zou kunnen repareren? Of zijn de rotterdamse reparatie-toko's goedkoop/betrouwbaar?

(Ik heb deze TV van een vriend overgenomen, maar heb geen garantie.)

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
Slecht contact ergens denk ik, anders misschien een condensator die bol staat.
Had ik laatst met mijn Sony. TV ging niet meer aan, open gemaakt, paar connectortjes losgemaakt, weer in elkaar gezet en presto!

[ Voor 45% gewijzigd door Ploink op 10-09-2013 13:03 ]

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Post anders even je exacte type nummer van je TV. Via google kan je dan al een hoop te weten komen.
Zo heb ik zelf een receiver gefixed met 2 nieuwe condensatoren ( nog nooit zoiets eerder gedaan )

Reparatie toko's in rotterdam ken ik niet maar dat zal hetzelfde zijn als de rest van nl; je betaald eerst onderzoekskosten en daarna reparatie kosten.
Goedkoopste kan je beste zelf even rondbellen welke maar reken op minimaal € 75.

Wear Sunscreen!

Verwijderd

Topicstarter
Hey, het betreft een Samsung LE32A330. Hierbij een foto, welke onderdelen zou ik kunnen nakijken? Ik heb gekeken of er iets los zat, verder kwam ik niet door een gebrek aan kennis ;)
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/f/197/jwgu.JPG

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
Controleer of condensatoren bol staan of lekken, zoals hier

Als dat in orde is, alle connectoren nalopen, voorzichtig losmaken en weer vastzetten. Een paar keer in en uit pluggen kan helpen doordat contactpunten door de oxide laag heen schrapen.

Die bandkabel met dat blauwe plastic op de groene printplaat is een ZIF connector. Er zit een plastic beugeltje over dat je kan verschuiven, dan komt de bandkabel los. Het is fragiel, dus niet trekken, dan gaat ie stuk. Kabel contacten schoonpoetsen met contactspray, alcohol of spiritus en weer in elkaar zetten. Vooral deze kabels oxideren soms omdat de contacten vertind zijn.