Schokkerig beeld met 2 schermen

Pagina: 1
Acties:

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:38
Hey jongens ik zit al een tijdje met het volgende probleem:

Ik heb 2 beeldschermen. Beeld A zit aangesloten op me videokaart en is mijn hoofdscherm dat ik gebruik voor gamen, youtube etc. Beeld B is gewoon voor extra en is aangesloten op moederbord. Nu mijn probleem:

Als ik op Beeld A een youtube filmpje kijk zijn er geen problemen.
Als ik daarna op Beeld B een internetpagina open zoals tweakers ofzo dan begint mijn filmpje iets schokkeriger te worden, niet meer 100% vloeiend.

Is dat omdat ik 1 scherm op mobo heb en 1 scherm op videokaart? Als ik daarna de internetpagina naar mijn scherm sleep waar ik youtube op kijk dan is die weer normaal.

Verhelp ik dit als ik beide schermen op videokaart aansluit? Kan het niet testen btw. Maar zou dit kunnen?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Weten welke hardware je hebt is wel fijn, ik heb mijn kristallen bol namelijk uitgeleend.

Sowieso moet je volgens mij altijd je monitors aansluiten op je videokaart.

People as things, that’s where it starts.

• Aschtra
http://nl.hardware.info/w...08/kokoryuu/wensenlijst-1

En dan nog wat extra HDD"s

Beeldscherm is Samsung T220, en een acer waarvan ik de naam niet meer weet :c

[ Voor 46% gewijzigd door Aschtra op 10-09-2013 12:04 ]

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-02 15:43
Waarom zit jouw 2e monitor op je moederbord en niet ook gewoon op je grafische kaart? Zowiezo knap dat het werkt. Vaak zie je dat de onboard GPU uitgeschakeld wordt bij het plaatsen van een videokaart.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-01 15:27
Kokoryuu schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:54:
Hey jongens ik zit al een tijdje met het volgende probleem:

Ik heb 2 beeldschermen. Beeld A zit aangesloten op me videokaart en is mijn hoofdscherm dat ik gebruik voor gamen, youtube etc. Beeld B is gewoon voor extra en is aangesloten op moederbord. Nu mijn probleem:

Als ik op Beeld A een youtube filmpje kijk zijn er geen problemen.
Als ik daarna op Beeld B een internetpagina open zoals tweakers ofzo dan begint mijn filmpje iets schokkeriger te worden, niet meer 100% vloeiend.

Is dat omdat ik 1 scherm op mobo heb en 1 scherm op videokaart? Als ik daarna de internetpagina naar mijn scherm sleep waar ik youtube op kijk dan is die weer normaal.

Verhelp ik dit als ik beide schermen op videokaart aansluit? Kan het niet testen btw. Maar zou dit kunnen?
Heb hier ook altijd last van gehad, soms begon mijn scherm zelfs te flikkeren.
Altijd bij website's die gebruik maken van flash.
Nu ik bij nvidea zit ondervind ik dit probleem niet meer.

• Aschtra
Joenino schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:05:
Waarom zit jouw 2e monitor op je moederbord en niet ook gewoon op je grafische kaart? Zowiezo knap dat het werkt. Vaak zie je dat de onboard GPU uitgeschakeld wordt bij het plaatsen van een videokaart.
Die heb ik dan ook weer handmatig aangezet. En waarom dat niet kan? Op mijn gpu zit DVI-HDMI-MDP-MDP. Ik heb 2x DVI. en een HDMI-DVI gaat denk ik niet passen omdat het te dicht op elkaar zit.
hendrilankamp schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:10:
[...]

Heb hier ook altijd last van gehad, soms begon mijn scherm zelfs te flikkeren.
Altijd bij website's die gebruik maken van flash.
Nu ik bij nvidea zit ondervind ik dit probleem niet meer.
Heb idd beetje spijt van AMD. Geen last van flikkeren oid. Maar gewoon wat schokkeriger beeld. Loopt niet meer zo vloeiend als ik op de een YT heb en de ander gewoon internet.

Vroeg me dus af of het probleem verholpen is als ik gewoon 2 schermen op GPU heb staan. Ben van plan de LG in het best buy systeem te kopen. Toch niet de Dell Ultrasharp vanwege het enorme bleeding.

[ Voor 41% gewijzigd door Aschtra op 10-09-2013 16:57 ]

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
De reden waarom het werkt is omdat je moederbord Lucid VirtuMVP ondersteund. Dat is software waardoor je gpu en je geïntegreerde videokaart samen kunnen werken. Dit werkt niet altijd vlekkeloos dus vandaar misschien de oorzaak van "dat niet alles 100% vloeiend" is.

Je kunt beter beide schermen op je videokaart aansluiten, dan zul je geen stotter problemen meer ondervinden ;). Door een displaypoort naar dvi adapter bijvoorbeeld aan te schaffen.

Veel succes :)

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

HDMI en DVI zou moeten passen, waarom probeer je gewoon niet in de plaats van te gissen???

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Aschtra
Damic schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 19:57:
HDMI en DVI zou moeten passen, waarom probeer je gewoon niet in de plaats van te gissen???
HDMI en DVI past ook wel naast elkaar. Maar zoals ik al zei hbben beide schermen van mijn geen hdmi dus moet ik een HDMI- DVI stuk kopen en dan heb je dus 2x DVI ipv DVI-hdmi.

Dit dingetje moet ik dan hebben

Afbeeldingslocatie: http://mycom.nl/images/260/320/0/5294.png

Tussen deze ruimte:

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products/xl/147438.jpg

Ik zie niet in dat dit gaat passen om eerlijk te zijn. Maar ik koop hopelijk aan eind van de maand de LG ips237L uit het budget gamesysteem te kopen. Erg mooi scherm met HDMI wat goed uitkomt en geen problemen met backlight bleeding. Heb er niks over gehoord wat bij de dell ultrasharp wel enorm het geval was.

En als ik het zo lees moet mijn "lag" probleem opgelost zijn als beide schermen op GPU zitten?
JustwilliamNL schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 19:27:
De reden waarom het werkt is omdat je moederbord Lucid VirtuMVP ondersteund. Dat is software waardoor je gpu en je geïntegreerde videokaart samen kunnen werken. Dit werkt niet altijd vlekkeloos dus vandaar misschien de oorzaak van "dat niet alles 100% vloeiend" is.

Je kunt beter beide schermen op je videokaart aansluiten, dan zul je geen stotter problemen meer ondervinden ;). Door een displaypoort naar dvi adapter bijvoorbeeld aan te schaffen.

Veel succes :)
Dat vroeg ik me ook af inderdaad. Hoe is de kwaliteit van Displayport? Zelfde/beter als DVI?

[ Voor 25% gewijzigd door Aschtra op 11-09-2013 09:32 ]

Verwijderd

Een connector past misschien niet, is een korte verloopkabel HDMI<->DVI dan geen optie? (geen idee of ze die ergens hebben)

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:16

Sjaak_Afhaak

Bleh!

tuurlijk bestaan die: zoiets heb je nodig :) http://www.allekabels.nl/...verlenger-high-speed.html

Hier staat tekst

• Aschtra
Opzich weet ik wel de manier om toch de schermen op de GPU te hebben. Alleen heb ik die mogelijk nu niet en wil eerst weten of dat uberhaupt het probleem oplost. Ik heb enkel een Ja of Nee nodig. Dus ik weet niet waarom we nou allemaal manieren opnoemen om mijn schermen op de GPU te krijgen aangezien ik dat al weet en dat de vraag niet is...

Oh had klein stukje over de post van JustWilliam gelezen. Ik heb de oplossing inmiddels. Dit kan dus dicht.

[ Voor 13% gewijzigd door Aschtra op 11-09-2013 10:03 ]

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-02 14:32

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Neem dan zoiets; pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter

M-DP -> DVI. Mocht je nog een keer een 3e beeldscherm erbij krijgen (die wss op HDMI werkt), prik je die gewoon rechtstreeks op HDMI. Et Voila, EyeFinity! ;)

Edit:

Ok, je beeld schokt omdat;
- Drivers verschillen totaal voor beide video-uitgangen.
- Onboard wordt misschien op software rendering gedaan?

Anyway; vloeiend beeld = beide schermen op je videokaart.

[ Voor 24% gewijzigd door NeFoRcE op 11-09-2013 10:04 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

• Aschtra
Kheb mijn 3e scherm inmiddels uitgekozen de LG IPS237L. Wou eerst de Dell Ultrasharp kopen maar die heeft enorm veel last van backlight bleeding en de LG niet. Enigste minpuntje daaraan is dat de voetsteun zou wiebelen maar dat lijkt me het probleem niet.

Maar ik hou soieso maar 2 schermen omdat ik er de ruimte niet voor heb. Dus een DVI scherm gaat weg waardoor ik soieso die HDMI ingang overhou. Het LG scherm komt dan ook beter uit qua kabels, mooier uiterlijk imo en geen problemen met bleeding.

Toch bedankt voor dat kabeltje. Beetje duur eerlijk gezegd maar ik hou het in me achterhoofd voor als de LG niet doorgaat
Pagina: 1