19" Monitor Belinea

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-08 20:55

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Ik ben denk ik van plan om deze monitor te kopen bij funprice. hij kost 900 piek. Weet iemand of dit een goede is, of kan iemand me een betere aanbevelen voor onder de 1000 piek?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Sommige mensen verdienen gewoon een kutmonitor. Koop voor 100 piek meer een IIYAMA!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 20:11
Geef dan ook eens een argument waarom die belinea volgens jou kut is. Heb je hem thuis staan?

Je kan wel Iiyama gaan lopen roepen, maar daar heeft topicstarter weinig aan.

Ik zeg overigens niet dat die Iiyama niet goed is.

Mijn fotografie en videografie

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-08 20:55

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Dat vind ik nou ook, iedereen loopt maar Iiyama te roepen, maar waarom is die zo goed??

het gaat toch om de dot-pitch, scherpte en refreshrates???

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Op dinsdag 05 juni 2001 23:23 schreef Hu9o het volgende:
Dat vind ik nou ook, iedereen loopt maar Iiyama te roepen, maar waarom is die zo goed??

het gaat toch om de dot-pitch, scherpte en refreshrates???
Sowieso niet luisteren naar iemand die roept "Merk X rulez", of het nu Iiyama is of welk ander merk ook. Alleen luisteren naar mensen die persoonlijke ervaringen hebben met een bepaald type (en merk) monitor, en die wat meer kunnen uitleggen over de gebruikte technieken en de voor- en nadelen daarvan.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
Op dinsdag 05 juni 2001 23:12 schreef www.hadecom.nl het volgende:
Sommige mensen verdienen gewoon een kutmonitor. Koop voor 100 piek meer een IIYAMA!
Standaard @#$% geblaat :r

Verwijderd

Lees het iiyama vmp 451 topic maar eens.
Dan piep je wel anders!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
spijt me zeer, maar volgens mij is IIYAMA niet zo best meer, ik zie steeds meer problemen..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik denk niet dat je een heel goede 19"monitor kan krijgen van rond de 900 piek...

mijn 17" Philips 107p20 is al 900 piek...
ik denk toch dat je voor een goede 19"toch echt boven de 1000 piek moet zitten...

Verwijderd

Ik ben ook al een tijdje aan het kijken voor een leuk 19" monitorretje, en ik ga tovh maar voor Iiyama denk ik. Komt toch overal het best uit de bus. Kijk hier maar eens voor wat reviews: http://www.pcpro.co.uk

Verwijderd

ik zelf heb enige ervaring met verschillende monitoren... highscreen/vobis, philips, compaq, iiyama, nec

die highscreen/vobis is opzich een leuk standaard schermpje.. maar niet echt supergoed... philips en compaq zijn (in mijn ogen) hetzelfde. Ze zijn zeker niet slecht, maar ze hebben een naam waar je voor betaald. Van phlips krijg ik overigens last van mijn ogen als ik er te lang naar kijk.
iiyama zijn erg goede monitoren die ook nog best mooi geprijst zijn, ze hebben nu (vind ik) wel wat meer rommel op de markt.. ik hoor veel problemen over die visionmaster 451 (kan dat?).. maar verder hebben ze prima monitoren!
nec is in mijn ogen precies hetzelfde als iiyama, alleen zijn ze (vind ik) iets scherper en helderder (leuk woord)... en ook de prijs is niet verkeerd.

ik heb nu zelf:
NEC MultiSync FE950 (19") vlakke beeldbuis.
rond de 1200,-... maar is een erg mooie prijs voor wat je krijgt!!!

PS. ik heb overal tussen haakjes ik vind staan zodat je kan zien dat het mijn mening is.. :)

verder heb ik de nec gekozen omdat deze goedkoper en beter beeld gaf dan een iiyama. (er was ook een iets goedkopere iiyama maar die was eigenlijk hetzelfde als die dure, alleen kon deze iets minder resoluties enzo aan)

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 21:25 schreef ZarroX het volgende:
Ik ben ook al een tijdje aan het kijken voor een leuk 19" monitorretje, en ik ga tovh maar voor Iiyama denk ik. Komt toch overal het best uit de bus. Kijk hier maar eens voor wat reviews: http://www.pcpro.co.uk
ik vind dit een slechte reden om een monitor te kiezen. Het is natuurlijk mooi als je een monitor hebt die 3000 awards en al heeft.... maar misschien vind jij hem eigenlijk helemaal niet fijn kijken (je krijgt last van je ogen enzo)

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 08:56

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Toevallig heb ik hier zo'n 19" belinea staan en ben er best tevreden over. Het is geen topmonitor(kan ook niet voor dat geld)maar ik vindt de kleuren mooi. Ik draai nu op
1280X1024@100hz met een V7700 deluxe en heb gewoon mooi beeld. Je moet er geen wonderen van verwachten.

aAarGhh

Verwijderd

koop deze
Iiyama 19" MA901U Vision Master Pro 452

Kost nu F 1005,- in de pricewatch....nou die 5 piek maakt ook weinig uit.En hij is super goed ben er zeer tevreden mee>:)

Specs:

Model MA901U Vision Master Pro452
CRT 49cm (19"),
Flatscreen Diamondtron NF (18", 46cm viewable)
Dot pitch 0,25/0,27mm AG Pitch
Aperture Grille
Sync Frequentie Horizontal: 30 - 96kHz, Vertical: 50 - 180Hz

Video bandwidth 160MHz dot clock

Resolution 640 x 480 @ 180Hz refresh
800 x 600 @ 152Hz refresh
1024 x 768 @ 118Hz refresh
1152 x 864 @ 105Hz refresh
1280 x 1024 @ 89Hz refresh
1600 x 1200 @ 76Hz refresh
1800 x 1440 @ 64Hz refresh
Input connectors 15 pin D-sub fixed-cable
Plug & Play VESA DDC 2BTM Compliance

Number of signal storage Factory-presets: 6 User memory locations: 10

Dimensions 450,5mm x 456,5mm x 445,5mm(WxHxD)

Net weight 22kg
Power management VESA DPMS, NUTEK,
EPA Energy Star© Compliance

Power consumption 110W maximum in normal use
<=15W in suspend mode
<= 3W in active-off mode

Color temperature Adjustable between 4.500 - 10.000K

Approvals TCO99, CE, TÜV-GS/MPRIII (prEN5027090) /ISO9241-3/ ISO9241-7/ISO9241-8, PTB

Manufacture All monitors manufactured using CFC
free materials, non-toxic metals and non-bromided flame retardants, and are fully recyclable. Recycled material used for packaging and user documentation

Warranty 3 years on-site service

M'n neef heeft een belinia hij beweegde met z'n muis en heel het bild begon te trillen als hij bij het startmenu ging kijken:r
Misschien niet bij die ik weet ut nie was een 17 inch.

Ray

Verwijderd

Kheb zelf zo'n monitor en ik moet zeggen best wel mooi dingetje. Het is prima te kijken in 1280x1024 mits je een beetje redelijke videokaart hebt. 1600x1200 kan ook wel maar ik vind een refresh rate van 75 Hz dan toch ietsje aan de lage kant (of ben ik gewoon verwend). Iiyama is net iets mooier maar heeft wel twee van die horizontale lijnen in het beeld staan. Volgens mij had ik een koopie voor 700 piek een jaar geleden. *D

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
Iiyama, sony en philips hebben allemaal rotsvaste voedingen die voldoende spanning kunnen leveren voor de beeldbuis. Thuis hadden we een belinea 17' die blijkbaar voorzien was van een 15' voeding; het beeld schudt daardoor elke keer als je een explorer-windows opent of sluit.

Spaar door voor een AA-merk (bv. Nec, Iiyama of sony) ipv een A-merk...

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Verwijderd

het beeld schudt daardoor elke keer als je een explorer-windows opent of sluit. Volgens mij is dat probleem alleen bij de 17" het geval. Mijn buurjongen die zo'n 17" monitor heeft dat probleem ook gehad, maar kheb er zelf met mijn 19" geen last van.

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 23:12 schreef www.hadecom.nl het volgende:
Doe ff normaal zeg.. voor elk persoon is dat gewoon anders.. de een heeft meer geld te besteden dan een ander, en de een stelt mindere eisen dan de ander.

Belinia maakt kwalitatief gewoon goede monitoren, maar verwacht geen top-of-the-bill beeld, dat zit er gewoon niet in. Maar voor normaal gebruik zijn het prima monitoren.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:06
Ik heb zo'n ding hier staat (10 60 20), nu op 1152x864x32 @ 100 Hz/

Ik heb zelf geen andere 19'' monitoren, dus ik kan je helaas geen vergelijking geven. Maar k heb er nooit problemen mee gehad, en het beeld is prima.

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb alleen 15 en 17 inch beliea's gezien en die vind ik allemaal ronduit slecht. Ik zou als je een beperkt budget hebt een betere 17 inch kopen (een sony bijv). Daar wordt je veel blijer van, beeldkwaliteit is erg belangrijk.

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

ik heb deze monitor ook en ik doe zwaar grafisch en multimedia werk en ben eigenlijk erg tevreden over t ding, had alleen wel wat platter gekund en op 1600x1200 haal ik max 75HZ, maar verder uitstekend ding voor weinig geld! [mn eizo is wél mooier! :)]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Verwijderd

Euhm ?

LG 19" 995-E .....toppertje voor zijn prijs hoor...

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 22:12 schreef Techwarrior het volgende:

[..]

Doe ff normaal zeg.. voor elk persoon is dat gewoon anders.. de een heeft meer geld te besteden dan een ander, en de een stelt mindere eisen dan de ander.

Belinia maakt kwalitatief gewoon goede monitoren, maar verwacht geen top-of-the-bill beeld, dat zit er gewoon niet in. Maar voor normaal gebruik zijn het prima monitoren.
Dames, als jullie op mijn site hebben gekeken zie je dus dat ik hardware verkoop. En ik heb idd die Belinea shit in mijn handen gehad. Dus ik zeg dat je voor 100 gulden meer beter een IIYAMA kunt kopen. En ik denk zelf dat ik recht van spreken heb.

Die problemen met die vision master pro 451? Tsja, die heb ik ook. Kijk, er zit een fout in het ontwerp. Veel mensen constateren die fout en gaan hun kijkdoosjes terugsturen. Dan heb je nog zo'n firma die alle garantiegevallen niet aankunnen en de chaos is compleet. Iedereen gaat uiteraard met het boze vingertje naar de fabrikant wijzen (logisch ook want de fabrikant heeft voor die "garantie-afhandelings-firma" gekozen) en blaat meteen dat IIYAMA kut is de laatste tijd. Neem nou maar van mij aan dat de kwaliteit niet is afgenomen. Alleen brengt IIYAMA nieuwe monitoren uit (gisteren nog een VMP1411 neergezet bij een klant) waarvan bijvoorbeeld de voeding lichter geconfigureerd is. Maar ja, klanten willen nou eenmaal specs zien. Wat er onder de huid zit interesseert ze niet. |:(
Dus daarom mijn stelling: sommige mensen verdienen een kutmonitor. Je gaat toch ook geen Lada kopen met een V8-turbo motor van 350pk. Dan weet je toch ook dat als je eens lekker optrekt je je onderstel een kilometer verderop moet gaan zoeken? *D

Beetje duidelijk? Zo niet, stuur me maar eens een mailtje.
Pagina: 1