Het is grappig om te lezen, dat sommigen met dezelfde ideeen rondlopen als ik.
Begin dit jaar heb ik ook elektrische, kleine kachels gekocht om op gas te besparen of te wel het gas verbruik te verminderen. Uiteindelijk werd dat een groot succes, waardoor ik nog een grote, elektrische kachel heb aangeschaft.
Al die kachels heb ik ook op timers aangesloten, waardoor ik in Januari, Februari, Maart en zelfs in April 60% minder gas heb verbruikt.
Ok, mijn elektriciteitsverbruik gaat als een gek omhoog. Maar dat heb ik weer gecompenseerd met herplaatsing van zonne-panelen en door nog dire extra panelen aan te schaffen.
Slot som is, is dat ik een negatief energieverbruik heb, wanneer men de meterstand komt opnemen en zelfs mijn gas verbruik zal behoorlijk lager zijn. Deze zal aardig onder de 500m3 gas verbruik zitten, waardoor ik in een lager capaciteitstarief terecht kom. Prima!
Morgen zal ik wel een foto hier plaatsen van de grote, elektrische kachel.
Deze verbruikt of 900Watt (Low) of 1800Watt (High). Vooral op de koude, winterdagen schakelde ik de High stand in, wanneer ik thuis was. Maar deed het wel zeer lekker zijn best. Binnen ongeveer een half uur was het lekker warm. Dat was net zo snel als bij het verstoken van gas. Dus dat ging prima.
Veel plezier alvast.