Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0.5liter
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:22
Hallo,

Zijn er mensen die ervaring hebben met alternative koeling voor de Ati 7870?

Mijn doel is om deze stiller te maken aangezien de pc in de woonkamer staat en deze tijdens het gamen niet zo stil is.
De koeler + incl kaart mag niet hoger zijn als 2 sloten gaat anders niet passen in de Fractal Design Node 304.

De topics en ervaringen die ik gevonden heb hier op Tweakers zijn voornamelijk 6-7jr oud dus weet niet of deze nog accuraat zijn.

Bedankt.

Rustig aan hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-09 10:15
Voor zover ik weet heb je dan 2 opties: waterkoeling of een aftermarket koeler voor je videokaart zoals veel mensen dat ook doen bij de processor.

Voor waterkoeling kun je op de site van bv. highflow.nl kijken, voor aftermarket koelers kun je op de site van arctic (http://www.arctic.ac/en/p/cooling/vga.html) kijken. Qua hoogte weet ik niet hoe die koelers van arctic voldoen aan je eis, dat moet je zelf even uitzoeken.

Beide oplossingen zijn niet echt goedkoop, zelf even beslissen hoeveel stilte je waard is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:22

NoFearCreations

3DPrint the world!

2ehands H50/H60 erop modden?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0.5liter
Ik was eerlijk gezegd niet van plan om met waterkoeling aan de slag te gaan.
De koelers van Arctic lijken niet te passen. Maar zal eens even moeten meten hoeveel ruimte er is.

Rustig aan hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
Een h50/60 mag je geen watercooling noemen deze dingen zijn gesloten en kan niks mee misgaan zelf vind ik dit een hele mooie oplossing op een videokaart want ze koelen goed en de ruimte die het inneemt blijft ook zeer beperkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0.5liter
ik zal me er eens in verdiepen. Thnx

Rustig aan hè

• ZwartR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 20:06
Heb zelf een h60 op mijn gtx670, tikt tijdens zware overklok niet eens de 70 graden aan. Deze setjes zijn gewoon watercooling. Er zit tenslotten geen lucht in die slangen of wel?

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
Maar ook geen water
en sinds dat deze setjes gewoon ergens op te pleuren zijn en je er niet meer naar hoeft tekijken zijn het net luchtkoelers

• pummetje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-11-2024
waterblokje erop ek fc7870 heb m zelf ook koelt een stuk beter dan normaal
of zo`n corsair closed loop erop modden

• ZwartR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 20:06
maks11223344 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:50:
Maar ook geen water
en sinds dat deze setjes gewoon ergens op te pleuren zijn en je er niet meer naar hoeft tekijken zijn het net luchtkoelers
Zit zeker water in, wat anders? Watercooling met het gemak van luchtkoeling.

Verder ontopic, op het overclock.net zit een gozer die brackets maakt voor het bevestigen van deze all-in-one watercooling setjes. Dwood heet hij als ik me niet vergis. Moet je maar eens opzoeken.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Laat ik even voorop[ stellen dat ik met een h50 op mijn GTX480 prima prestaties heb neergezet! Onder de 65c onder load (oc @ 900Mhz), ten opzichte van stock (95c).. Als je wat beter wil dan air en zoiets hebt liggen, wereld ding!.. wel je VRM's blijven koelen hoor

[ Voor 10% gewijzigd door millman op 12-09-2013 00:17 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:42

D4NG3R

kiwi

:)

ZwartR schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:43:
[...]

Zit zeker water in, wat anders? Watercooling met het gemak van luchtkoeling.

Verder ontopic, op het overclock.net zit een gozer die brackets maakt voor het bevestigen van deze all-in-one watercooling setjes. Dwood heet hij als ik me niet vergis. Moet je maar eens opzoeken.
Koelvloeistof (Als je wilt gaan mierenneuken :> ).

De H serie van Corsair mag je geen echte waterkoeling noemen, het is een compleet gesloten systeem vooraf in elkaar gezet. Het bied nauwelijks dezelfde voordelen als een 'echte' waterkoel setup en kan niet worden uitgebreid of verbeterd. Sowieso: Voor het geld dat je voor zo'n ding neerlegt kan je luchtkoelers kopen welke beter presteren bij minder geluid. Echter zijn deze dan wel weer een stukje ( O-) ) groter.

Zoals je zegt is het waterkoeling met het gemak van luchtkoeling, echter durf ik persoonlijk de H serie niet in het rijtje lucht of waterkoeling te zetten. Eerder iets in de trend van 'Hybride'.

@TS. Waar bestaat de rest van je systeem uit? Behuizing? Overige ventilatoren? Voor het zelfde geld valt hier nog wat te winnen (Wat nogal eens zo is).

[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 12-09-2013 00:32 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• 0.5liter
Dank voor jullie reacties.

Ik ben niet van plan om te gaan overclocken oid, wil gewoon een stiller systeem tijdens het gamen.

Mijn setup bestaat uit:
i5 4430 Stock
Asrock B85-ITX
8GB RAM
Club3d 7870 KingCard
Samsung 830 128GB SSD
Fractal Design Node 304
Zalman 600W voeding

Als ik niet aan het gamen ben is het systeem bijna niet te horen. Had dat ook graag gehad tijdens het gamen.

Rustig aan hè

Pagina: 1