Game PC MAX. 1200 euro

Pagina: 1
Acties:

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 15:23

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Beste Tweakers

Mijn oude game systeem gaat misschien gebruikt worden als server, dus ik ben even aan het kijken wat de opties zijn:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Het gaat hier om een game PC voor de nieuwste games, zoals Battlefield 4(3) en alle nieuwe games die uit gaan komen. De PC moet snel zijn voor games.

Wat mag het systeem gaan kosten?
tussen de 1000 en tot een maximum van 1400 euro incl. BTW

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
een GTX 780 is helaas erg prijzig, dus zal ik een GTX770 gaan nemen. ik zal gaan gamen op 1920x1080 resolutie. Daarnaast is een i7 voor mij een must have voor het renderen van video's. Belangrijk om te weten is dat ik niet ga overclocken.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik hoef geen randapparatuur. puur en alleen de PC samenstelling.
Wel heb ik er een Windows 8 OEM licentie voor nodig.
en 8 tot 16GB. ligt eraan of de prijs het toelaat.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nvidia,Intel,Asus,Gigabyte,Samsung

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
niet een monster grote kast, ik had een Corsair 400R (het mag dezelfde worden)
Daarnaast gaat het me eerder op de koelte dan het geluid

ik zat te kijken naar de BBG Gamepc van september met een Intel i7-4770,Samsung 840 EVO 250GB SSD
Bij alternate kwam ik uit op 1386 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door Pykow op 10-09-2013 01:11 ]

Angelo NL / Global Cargo VTC

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
- Je zou eigenlijk ook een pricewatch: Intel Xeon E3-1230V2 Boxed met B75 moederbord kunnen nemen (heeft ook Hyperthreading en niet overklokbaar)
- GTX 680 voor deze prijs is een zeer goede deal
- 500R genomen omdat het prijsverschil tussen de 400R & 500R zeer klein is geworden
pricewatch: Corsair Carbide 500R Black
pricewatch: Corsair Carbide 400R
- deftige koeler die je CPU koel houdt tijdens het renderen enzo
- 8GB is meer dan genoeg lijkt me.. (of ga je meerdere video's op hetzelfde moment renderen en daarnaast nog een spel ofzo spelen? :) )
- goede kwaliteits voeding met meer dan voldoende Watt
- Top SSD: CiPHER's Storageblog: SSD betrouwbaarheid

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770 Boxed€ 267,30€ 267,30
1Asus B85-PLUS€ 78,95€ 78,95
1Zotac GeForce GTX 680 AMP! Edition 2GB (ZT-60105-10P)€ 280,50€ 280,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 74,85€ 74,85
1Corsair Carbide 500R Black€ 92,80€ 92,80
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,80€ 25,80
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 62,30€ 62,30
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 49,-€ 49,-
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 134,-€ 134,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.065,50

= 1086 euro @ afuture

Verschil tussen gtx 680 & 770 is klein:
Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_770/images/bf3_1920_1200.gif

en die Zotac AMP! edition performed ook nog eens heel goed:
Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/Zotac/GeForce_GTX_680_Amp_Edition/images/bf3_1920_1200.gif
> http://www.techpowerup.co...TX_680_Amp_Edition/9.html

[ Voor 3% gewijzigd door SmokingCrop op 10-09-2013 01:27 ]

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Maar de 770 lijkt mij persoonlijk een betere keuze.

of ik moet de Phantom GTX 670 ergens vandaan kunnen halen en sli kabel.
me andere GTX670 uit mijn systeem halen (de i5 heeft zelf een videochip) en is nu dus een server pc.

dan draai ik SLI GTX670.

of eenvoudige manier, dus gewoon i7 met GTX 770 kaart.
nadeel is dat ik het verschil niet zo snel ga merken van 670 naar 680.

maar de PC moet geupgrade kunnen worden naar een nieuwe genaratie.
misschien de AMD kaart die eraan zit te komen over 2 maanden ongeveer.

• SmokingCrop
  • Niet online
je zal met een gtx 770 ook niet veel verschil merken hoor ;)

Die Zotac gtx 680 amp! scoort een 10% beter dan de reference, als je dit vergelijkt met bv de MSI GTX 770:
Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/MSI/GTX_770_TF_Gaming/images/bf3_1920_1080.gif

Dan zie je dat ze gewoon evenveel FPS halen ;)
83,8 + 10% = 92~

Als je wil upgraden van een gtx 670, dan zou ik gewoon nog een gtx 670 halen om sli te draaien ;)
(Dit hoeft trouwens echt niet dezelfde te zijn, zeer veel reviewers testen dit gewoon met de gtx 670's die ze binnenkrijgen -> http://youtu.be/BJI8f81a9IA?t=22s)
En je kan reeds GTX 670's kopen voor 220 à 240 euro. (280 voor die phantom)
-> http://tweakers.net/price...dU3sULJysgIwc_MA0qbGNQCAA

De GTX 670 in SLI leunt aan tegen een GTX 690 ;)
Ik zou het allesinds zeker proberen, moest je echt vinden dat SLI niet zo smooth loopt of iets dergelijks dan kan je hem nog altijd binnen de 7-14 dagen zonder reden terugsturen en alsnog een andere kopen.
Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_670_SLI/images/bf3_1920_1200.gif

[ Voor 17% gewijzigd door SmokingCrop op 10-09-2013 10:58 ]

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
ok de eisen van BF4 zijn vandaag bekend gemaakt en ze verwachten bevelen aan om 3GB Vram te gebruiken en daar ga ik dan dus ook voor.

Ik zit te kijken naar het volgende systeem:
http://azerty.nl/winkelma...%5D=1&product%5B9448%5D=1

er komt nog installatie kosten bij van 100 euro, mijn vorige pc hebben ze ook goed in elkaar gezet zonder problemen.

Nu zijn er nog zaken die ik naar beneden kan halen, zoals een HDD van 500GB is voldoende voor mijn game PC.

ook handig zal het zijn dat de producten direct leverbaar zijn bij Azerty, zodat ik heb vandaag of morgen nog kan bestellen. voordat ik mijn PC terug heb zijn we een week verder.

daarnaast twijfel ik om een GTX680 met minimaal 3 a 4 GB erin te laten zetten.
of GTX770 3GB editie of voor het eerst de overstap maken naar AMD 7970 met 3GB
De game Battlefield 4 die ik het meeste speel, heeft ook een partnership met AMD, niet dat het veel zal uitmaken eigenlijk.
ik wil dus minimaal een 680 met 3GB of meer.

[ Voor 80% gewijzigd door Pykow op 10-09-2013 11:55 ]

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Voor 3GB Vram zit je dus bij:
GTX 680 (4Gb), goedkoopste: Zotac GeForce GTX 680 4GB (ZT-60106-10P)
HD 7970, goedkoopste: XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation
HD 7970 Ghz edition, goedkoopste: HIS HD7970 IceQ X² GHz Edition 3GB GDDR5
GTX 770 (4Gb), goedkoopste: MSI GeForce GTX 770 4GB GAMING
GTX 780, goedkoopste: Zotac GeForce GTX 780 3GB (ZT-70202-10P)
HD 7990, goedkoopste: Asus Radeon HD 7990 6GB (game moet crossfire ondersteunen om volledige prestatie uit deze kaart te kunnen halen)
nog duurdere kaarten zijn er ook, maar die geven niet meer zoveel extra prestatie tov van de meerkost

De GTX 680 en GTX 770 zijn gemaakt voor 2Gb geheugen en hebben dus niet zo'n grote geheugenbus. Daarom kies je volgens mij best voor een HD 7970 GHz edition of een GTX 780.
bvb: XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation Ghz Edition
en Gigabyte GV-N780OC-3GD of MSI N780 Twin Frozr Gaming 3G5/OC

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Ik heb even het 1 en andere aangepast:
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B398419%5D=2

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-04 12:54
Ik zou kijken naar een grotere SSD dan de Samsung 840 Series MZ-7TD120. Ik heb nu zelf een 120GB met Win7, Office en andere apps en BF3. Dit is wat krapjes. (ongeveer 20GB vrij)

BF3 werd aangeraden 15GB bij release, ondertussen is deze 30+GB.
BF4 word aangeraden 30GB, wat gaat het kostenaan ruimte wanneer er DLC's worden uitgebracht, dit weet nog niemand.

Zelf kijk ik naar de pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB

Verwijderd

Een Samsung EVO 250GB erin (grotere ruimte heb je nodig en hij is sneller) en you are good to go. Veel plezier ermee.

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Het is dat mijn PC vervangen wordt en dat ik daarom erg afhankelijk ben van een ander mans portomonee dit keer.
Het kan misschien zo zijn dat ik mijn GTX670 uit mijn oude systeem haal en deze overzet naar de nieuwe.

De processor staat vast, ik ga voor de intel i7 4770 (ik zal niet gaan overclocken)
ook ga ik toch maar voor de Samsung 840 EVO 250GB. ik had in mijn oude systeem gewoon de 128 en daarom had ik voor deze gekozen, maar inderdaad ging het de laatste tijd wat moeizamer en moest ik wat games verwijderen.

Ik hoop dat ik de juiste voeding heb gekozen, XFX Core Edition PRO550W
want volgend jaar wil ik mijn videokaart dan gaan vervangen.
Mits ik toch de vrijheid krijg om er een videokaart in te stoppen.

Dus mijn laatste vraag blijft dan een beetje de voeding, mijn kennis tot overige hardware is redelijk te noemen, ik weet vaak wat bij elkaar past, maar op het gebied van voeding en moederbord heb ik vaak problemen met uitzoeken en daar laat ik me graag door adviseren.
Wat er dus ook gebeurd, 2x GTX 670 Phantom (SLI) dus, een nieuwe kaart GTX770,GTX780,AMD7970 of straks de nieuwste AMD kaarten.
in mijn houdige systeem zit een Corsair CX600, zal ik deze zelfde ook ruim voldoende zijn om 2x GTX 670 te draaien ? of genoeg pins voor de nieuwste high-end videokaarten ?

Ik zal hier morgen verder op terug komen, want ik kan alleen op de zaak dit forum lezen, verder heb ik geen pc meer staan. behalve een oude laptop met linux en Xbox360 om nog te kunnen gamen in de tussentijd xD

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Als je niet gaat overklokken is een Xeon een goedkopere, dus betere, keus. Is gewoon een i7 - igp

De Crucial M500 SSD is een tikje goedkoper, iets minder snel qua schrijven maar is wel iets betrouwbaarder qua hardware.

People as things, that’s where it starts.

• SmokingCrop
  • Niet online
Ik heb vanmiddag m'n 2e GTX 670 binnengekregen en moet zeggen dat het eigenlijk even smooth speelt als met 1 kaart ;) (al heb je wel een serieuze fps boost ^.^)

Weet niet of je dit zal lukken met de CX600, je zou al moeten molex to pci-e adapters moeten gaan gebruiken.
Zelf heb ik de pricewatch: XFX PRO650W en die doet het prima (tevens ook 3 jaar extra garantie in vergelijking met die CX600 + 2x PCI-e 6+2 & 2x PCI-e 6 connectoren)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.overclock.net/content/type/61/id/1528890/width/500/height/1000/flags/LL

Ik verwacht dat er nog genoeg optimalisaties gaan komen zodat je uiteindelijk op 1080p altijd onder de 2gig blijft.

Een 7970 doet voorlopig in de Alfa ook maar 37 Frames gemiddeld op VHQ settings. Een 770 haalt er 43.

Natuurlijk blijft het allemaal Alfa , maar een 3GB kaart is echt niet noodzakelijk om op 1080p straks BF4 te gaan spelen.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-04 18:07

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Even afgezien van het feit dat linkjes naar winkelmandjes niet gewenst zijn heb je hier wel twee keer dezelfde voeding in je winkelmand.
En als je echt snel geld wil besparen zet je de pc gewoon zelf in elkaar, dit scheelt je 95 euro.

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Hippocampus schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 17:33:
[...]

Even afgezien van het feit dat linkjes naar winkelmandjes niet gewenst zijn heb je hier wel twee keer dezelfde voeding in je winkelmand.
En als je echt snel geld wil besparen zet je de pc gewoon zelf in elkaar, dit scheelt je 95 euro.
ik ben altijd bang dat ik net een kabel vergeet of dat de CPU mis gaat.
De pc komt op 1212 euro uit zonder installatie.

Verwijderd

VasZaitsev schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 17:13:
De Crucial M500 SSD is een tikje goedkoper, iets minder snel qua schrijven maar is wel iets betrouwbaarder qua hardware.
Ja, 15 Euro goedkoper. Heel belangrijk met een budget van 1200 Euro.

Crucial schrijft "iets" minder snel? Tot 50% langzamer dan de EVO. Dus tot 2 keer langzamer.

Betrouwbaarder? Nee, dat hebben we al meerdere malen besproken.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-04 18:07

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Pykow schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:18:
ik ben altijd bang dat ik net een kabel vergeet of dat de CPU mis gaat.
Als jij denk dat een ander het beter kan dan jij, dan kan je dat ook gewoon zo laten. ;)
Ik geef alleen aan dat dat de snelst verdiende euro's zijn.

(maar zo moeilijk is het uiteindelijk niet en er zijn goede tutorials te vinden op joeptoep)

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Hippocampus schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:03:
[...]

Als jij denk dat een ander het beter kan dan jij, dan kan je dat ook gewoon zo laten. ;)
Ik geef alleen aan dat dat de snelst verdiende euro's zijn.

(maar zo moeilijk is het uiteindelijk niet en er zijn goede tutorials te vinden op joeptoep)
nee heel moeilijk is het niet, maar als het mis gaat moet ik nog langer wachten enzo xD
en daarnaast wil ik hem deze week bestellen, zodat hij volgende week ergens binnen valt, als ik dan terug ben van me mini vakantie, dan wil ik er wel mee aan de slag kunnen.

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-04 23:10
Pykow schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 01:08:
Beste Tweakers

Mijn oude game systeem gaat misschien gebruikt worden als server, dus ik ben even aan het kijken wat de opties zijn:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Het gaat hier om een game PC voor de nieuwste games, zoals Battlefield 4(3) en alle nieuwe games die uit gaan komen. De PC moet snel zijn voor games.

Wat mag het systeem gaan kosten?
tussen de 1000 en tot een maximum van 1400 euro incl. BTW

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
een GTX 780 is helaas erg prijzig, dus zal ik een GTX770 gaan nemen. ik zal gaan gamen op 1920x1080 resolutie. Daarnaast is een i7 voor mij een must have voor het renderen van video's. Belangrijk om te weten is dat ik niet ga overclocken.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik hoef geen randapparatuur. puur en alleen de PC samenstelling.
Wel heb ik er een Windows 8 OEM licentie voor nodig.
en 8 tot 16GB. ligt eraan of de prijs het toelaat.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nvidia,Intel,Asus,Gigabyte,Samsung

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
niet een monster grote kast, ik had een Corsair 400R (het mag dezelfde worden)
Daarnaast gaat het me eerder op de koelte dan het geluid

ik zat te kijken naar de BBG Gamepc van september met een Intel i7-4770,Samsung 840 EVO 250GB SSD
Bij alternate kwam ik uit op 1386 euro.
Upgraden vanaf je huidige systeem is echt onzin om te doen, je word er echt niks beter van.
Vanwaar ineens die upgrade rush?

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
TecHHeaD schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:41:
[...]

Upgraden vanaf je huidige systeem is echt onzin om te doen, je word er echt niks beter van.
Vanwaar ineens die upgrade rush?
Er waren wat problemen op de zaak, hierdoor hebben we een server nodig waar heel onze datasource opdraait (hercompileren van onze eigen gemaakte applicatie) Databases, RDP toegang en gemiddeld met 5 mensen tegelijk te werken op de server. Wij hadden geen pc meer staan die aan de eisen voldeed om dit te ondervangen. Mijn PC staat nu als server en alleen de videokaart kan ik eruit halen, maar ik was van plan om binnenkort over te gaan naar een 3GB of 4GB vram videokaart en dat is nu sneller gebeurd dan verwacht.

mijn huidige systeem heeft ongeveer 1300 euro gekost met het inbouwen bij Azerty, rond deze prijs wil ik weer gaan zitten, ik verkoop mijn GTX670 (de CPU chip is prima voor een dataserver) van 1 jaar oud voor een nog niet bepaalde bedrag. Wij hebben geregeld dat mijn pc overgekocht wordt voor de waarde dat juist is en het verschil zal ik bij gaan leggen, of doormiddel van de verkoop van de GTX670 of gewoon het geld overmaken en daarna de GTX670 verkoop in eigenzak steken. Hierdoor kan ik weer tot een bedrag van 1300 (of ietsjes meer komen met het inbouwen en windows 8 erbij.

Kijk het was zeker niet mijn bedoeling om nu al te gaan upgraden, maar de situatie is niet anders en vandaar dat ik aan het kijken ben welke kleine upgrade ik kan uitvoeren.
dus een i7 en een goede videokaart van 3 a 4GB vram erop. Verder wil ik er niet achteruit op gaan met SSD, de behuizing maakt mij niet zoveel uit, zolang de airflow goed is.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:08
Maar nu heb je helemaal geen betrouwbare server meer...
(what if...?)

Zou je niet een dell of hp server kopen met on site garantie binnen 24-48 uur?

Als je zoekt naar een kaart zonder geheugenbottleneck moet je ook naar de geheugenbus kijken imo, en dan kom je bij een 7950/7970 of 780 (want die van de 680/770 komt 'ernstig' tekort), waarbij die laatste een stuk duurder (en sneller) is.
Pagina: 1