Welke gratis email-client?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352655

Topicstarter
Welke gratis email-client is aan te raden? Ik wil veel emails overzetten van een pc met Outlook Express en Windows XP, naar een nieuwe laptop met Windows 8.

Ik overweeg vooral Mozilla Thunderbird en Windows Live Mail. Maar ik las dat Mozilla de ontwikkeling van Thunderbird stopt. Is dat een reden om Thunderbird niet te gaan gebruiken? https://www.udemy.com/blog/thunderbird-vs-outlook/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 21:48

weebl

YARR!

Thunderbird is prima hoor. Je kan er zeker mee wat je met OE ook kon. En wbt. het einde van de ontwikkeling ervan: ik zou me daar niet zo druk om maken. Zolang het programma werkt en er geen gevaarlijke exploits voor de versie die je gebruikt zijn is het toch prima?

Outlook is eigenlijk een heel ander soort programma. Daarmee kan je ook agenda's, taken, etc. mee beheren. Wellicht iets te uitgebreid voor jouw wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
Mail overzetten van windows machine mailclient 1 naar anders gaat erg goed via Mailstore.
Gratis voor prive gebruik en kan meerdere mailclients aan.

En waar las jij dat Mozilla stopt met Thunderbird?
Niet in dat blog linkje. (redelijk nietszeggend artikel overigens imho).

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
aZuL2001 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 00:29:Mail overzetten van windows machine mailclient 1 naar anders gaat erg goed via Mailstore.
Gratis voor prive gebruik en kan meerdere mailclients aan.
Bedankt voor de tip.
[b][message=40849455,noline]En waar las jij dat Mozilla stopt met Thunderbird?
Onder andere hier: "Mozilla itself stopped development of Thunderbird awhile ago. Since then
only volunteers continue it's development. As of lately, our "active"
contributors are less than 20 people." http://infinite-josiah.bl...thunderbird-team-and.html

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 352655 op 10-09-2013 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
weebl schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 00:29:
Thunderbird is prima hoor. Je kan er zeker mee wat je met OE ook kon. En wbt. het einde van de ontwikkeling ervan: ik zou me daar niet zo druk om maken. Zolang het programma werkt en er geen gevaarlijke exploits voor de versie die je gebruikt zijn is het toch prima?
Het liefst zet ik de mails nu over naar een gratis email-client, die ook over vijf jaar waarschijnlijk nog de beste keuze is, op basis van de kennis van nu.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 352655 op 10-09-2013 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Kansloos verhaal.

Wie weet heb je over 5 jaar alleen nog maar een tablet.
Google Wave leek "het einde van e-mail zoals we het kenden".
Er zijn er weinigen die in de ICT wereld 5 jaar vooruit kunnen kijken.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Ik heb preventief 5 google adressen voor webmail, voor serieuze zaken een eigen domein en mailserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
aZuL2001 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 01:34:Wie weet heb je over 5 jaar alleen nog maar een tablet.
Google Wave leek "het einde van e-mail zoals we het kenden".
Er zijn er weinigen die in de ICT wereld 5 jaar vooruit kunnen kijken.
Dat ben ik met je eens. Zijn er belangrijke redenen om in de bovengenoemde situatie Thunderbird te kiezen in plaats van Windows Live Mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Open Source
OS onafhankelijk

Voldoende voor mij.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Review van Thunderbird
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2356349,00.asp

Review van Thunderbird en Windows Live Mail
http://www.geeksquad.co.u...he-best-free-alternatives

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:22
Thunderbird is naar mijn mening wat meer geavanceerder (of zo ziet het er in ieder geval uit) dan Outlook. Windows Live Mail is vergelijkbaar met Outlook Express, maar waarschijnlijk net wat basaler qua functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:38
ThinkPadd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:16:
Thunderbird is naar mijn mening wat meer geavanceerder (of zo ziet het er in ieder geval uit) dan Outlook. Windows Live Mail is vergelijkbaar met Outlook Express, maar waarschijnlijk net wat basaler qua functies.
Dit. ++veel.

Mocht je voor Outlook x64 gaan, bereid je maar voor op een hel.
(Outlook Express export -> Windows Live Mail import ->Windows Live Mail export -> Outlook x86 (32bit) import -> Outlook x86 deinstallatie ->Outlook x64 installatie ->Outlook x86 importen in Outlook x64)
Dit was iig zo bij outlook 2010 dacht ik :S, 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Biersteker op 10-09-2013 20:21 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-05 09:52

edeboeck

mie noow noooothing ...

Alles hangt eigenlijk af van hoe je je mailclient gebruikt (en dus o.a. hoeveel e-mailadressen je hebt en welke protocollen je mailprovider ondersteunt).
Aangezien je naar Windows 8 overschakelt zou je de ingebouwde Mail-app kunnen gebruiken. Let wel: deze is héél basic! Als het enkel je bedoeling is om mailtjes te lezen en te verzenden, dan is deze app prima (ondersteunt zowel POP als IMAP). Wil je mails echt gaan categoriseren, opvolgen, etc. dan weegt deze veel te licht (maar als ik me goed herinner gaat dat met Windows Live Mail evenmin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:07

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Iedereen noemt wel leuk Live Mail en Thunderbird, maar misschien heb je al genoeg aan Opera Mail. Bied ook veel opties en is sinds Opera Browser op Blink/Chromium is overgestapt een apart programma geworden, ipv in de browser gebouwd. Zie http://www.opera.com/computer/mail voor meer informatie.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
edeboeck schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:45:
Alles hangt eigenlijk af van hoe je je mailclient gebruikt (en dus o.a. hoeveel e-mailadressen je hebt en welke protocollen je mailprovider ondersteunt).
Aangezien je naar Windows 8 overschakelt zou je de ingebouwde Mail-app kunnen gebruiken. Let wel: deze is héél basic! Als het enkel je bedoeling is om mailtjes te lezen en te verzenden, dan is deze app prima (ondersteunt zowel POP als IMAP). Wil je mails echt gaan categoriseren, opvolgen, etc. dan weegt deze veel te licht (maar als ik me goed herinner gaat dat met Windows Live Mail evenmin).
Ik heb heel veel verschillende mail-adressen, dus het goed kunnen indelen in mappen is essentieel. Ook is mijn email-adres gekoppeld aan meerdere webmail-adressen via POP-3, en dat doe ik in de toekomst mogelijk via IMAP.

Ik vind ook veiligheid in verband met malware belangrijk.

Ook zoek ik gebruiksvriendelijkheid, bij het exporteren en importeren van een reservekopie van alle emails en bij het koppelen aan andere email-adressen.

Liefst wil ik ook allerlei zaken in mijn email-programma kunnen aanpassen aan mijn persoonlijke wensen, want ik mail vaak.

Is het overzetten van emails van Outlook Express naar Windows Live Mail misschien makkelijker, dan naar Thunderbird, omdat de eerste twee programma's allebei van Microsoft zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hero of Time schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:05:
Iedereen noemt wel leuk Live Mail en Thunderbird, maar misschien heb je al genoeg aan Opera Mail. Bied ook veel opties en is sinds Opera Browser op Blink/Chromium is overgestapt een apart programma geworden, ipv in de browser gebouwd. Zie http://www.opera.com/computer/mail voor meer informatie.
Die zal ik ook in mijn vergelijking meenemen.

Tabel op Wikipedia: Comparison of Email Clients
Wikipedia: Comparison of email clients

• aZuL2001
Anoniem: 352655 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:08:
Is het overzetten van emails van Outlook Express naar Windows Live Mail misschien makkelijker, dan naar Thunderbird, omdat de eerste twee programma's allebei van Microsoft zijn?
En daarvoor adviseerde ik je juist Mailstore.

Maar van (f)outlook express naar Thunderbird is volgens mij geen probleem.
En je hebt plan B, mailstore nog.

Probeer het anders gewoon, desnoods via een usb stick en Portable Apps. Dan kun je gewoon lekker een aantal opties/programma's proberen.

Abort, Retry, Quake ???

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:54

Compizfox

Bait for wenchmarks

Wat valt er over te zetten / te importeren dan? Ik neem aan dat iedereen ondertussen toch wel IMAP gebruikt? Daarmee hoef je geen mail te importeren omdat alles gesynchroniseerd wordt met de server.

En zoals gezegd, Thunderbird is op dit moment de beste keus. Zonder twijfel.
Wat over 5 jaar de beste keus is, kan niemand nu zeggen.

[ Voor 31% gewijzigd door Compizfox op 11-09-2013 00:43 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 15:21
Ik raad je Mozilla Thunderbird aan, beste mail client die ik ooit heb gehad!

Topicstarter
Thunderbird lijkt hier de favoriet. Bedankt voor de adviezen.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:07

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je nu nog XP met OE gebruikt en je wilt over naar Thunderbird, kan je dat makkelijk overzetten. Het vraagt zelfs of je alles van OE wilt overnemen. Als je eerst je default mail locatie in TB verandert, kan je die later makkelijker backuppen. Doe je dat niet, dan neem je de map net zo makkelijk over naar je nieuwe Windows installatie.

Als je alleen nog de mail archieven hebt van OE, kan je dat met een add-on van TB inlezen, maar ik weet niet of die nu nog functioneert met de huidige versie, heb die ten tijde van v2 of v3 gebruikt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1