edeboeck schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:45:
Alles hangt eigenlijk af van hoe je je mailclient gebruikt (en dus o.a. hoeveel e-mailadressen je hebt en welke protocollen je mailprovider ondersteunt).
Aangezien je naar Windows 8 overschakelt zou je de ingebouwde Mail-app kunnen gebruiken. Let wel: deze is héél basic! Als het enkel je bedoeling is om mailtjes te lezen en te verzenden, dan is deze app prima (ondersteunt zowel POP als IMAP). Wil je mails echt gaan categoriseren, opvolgen, etc. dan weegt deze veel te licht (maar als ik me goed herinner gaat dat met Windows Live Mail evenmin).
Ik heb heel veel verschillende mail-adressen, dus het goed kunnen indelen in mappen is essentieel. Ook is mijn email-adres gekoppeld aan meerdere webmail-adressen via POP-3, en dat doe ik in de toekomst mogelijk via IMAP.
Ik vind ook veiligheid in verband met malware belangrijk.
Ook zoek ik gebruiksvriendelijkheid, bij het exporteren en importeren van een reservekopie van alle emails en bij het koppelen aan andere email-adressen.
Liefst wil ik ook allerlei zaken in mijn email-programma kunnen aanpassen aan mijn persoonlijke wensen, want ik mail vaak.
Is het overzetten van emails van Outlook Express naar Windows Live Mail misschien makkelijker, dan naar Thunderbird, omdat de eerste twee programma's allebei van Microsoft zijn?