Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een robuuste compact camera. Ik wil deze gebruiken om mijn mountainbike toertjes vast te leggen, een foto voor onder/in het water en gewoon voor daarbuiten om.
Ik zoek geen topmateriaal want dat haal ik er toch niet uit maar ben vooral praktisch ingesteld en zoek wel een bepaalde kwaliteit. Gewoonweg rommel omdat het het goedkoopste is zoek ik ook weer niet.

Nu zit ik sterk te twijfelen tussen de Nikon coolpix AW110 (enigszins favoriet) en de Panasonic Lumix DMC-FT5.
Deze zitten in de prijsregio van rond de 250-300 euro.
Kan iemand mij advies geven over deze twee camera's of een robuuste camera in het algemeen?

En is het slim om nu een WIFI-camera te kopen die nog niet is ingesteld voor 4G of maakt dit niet uit?

En een voorstel voor een goedkopere robuuste camera is altijd welkom uiteraard.

Ik heb al aan het zoeken geweest in het forum mbv trefwoorden e.d. maar heb nog niets kunnen vinden.

Alvast bedankt voor jullie reacties en expertise.

groet van M de Visser

Verwijderd

Ik heb er geen ervaring mee en vergelijkingen zijn er eigenlijk verassend weinig (of ik zoek niet goed), maar wat ik vind geeft aan dat de Pana beter is zoals in deze test waar de Nikon blijkbaar minder wordt bevonden dan de Pana.

http://www.colorfoto.de/t...utdoorkamera-1499684.html
Testfazit
Mit 50,0 Punkten ist die Nikon Coolpix AW110 deutlich besser als das Vorgängermodell Nikon Coolpix AW100 (Test). Dem Klassenprimus Panasonic Lumix DMC-FT5 (Test) kann sie das Wasser aber nicht erreichen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:34
GoPro? Of wil je niet tijdens de ritjes filmen, maar tijdens pauzes ofzo?

[ Voor 84% gewijzigd door ThinkPad op 09-09-2013 22:26 ]

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik zou voor een GoPro gaan voor dat geld,
edit: wat hij hierboven zegt.

[ Voor 31% gewijzigd door zacht op 09-09-2013 22:32 ]

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-01 18:52
Heb zelf een tijd geleden de Panasonic FT3 aangeschaft en ben daar best tevreden over. Wat reviews betreft kwam die toen net iets beter uit de bus dan de Nikon die toen net uit was. Overigens zijn er geruchten dat Nikon werkt aan een nieuwe onderwatercamera, maar dat is speculatie.

Verder zou ik in jouw geval waarschijnlijk ook gewoon voor een GoPro Hero, vooral omdat die makkelijk op de fiets te bevestigen is met bepaalde hulpstukken. Die ontbreken voor de Panasonic en de Nikon (of je moet zelf iets verzinnen / iets klooien met een gorillapod). Reden dat ik destijds voor de Panasonic heb gekozen (o.a.) is dat ie een normale zoomlens heeft en niet slechts drie standen zoals de GoPro.

[ Voor 6% gewijzigd door Morrar op 09-09-2013 23:20 ]

• Walker78
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08-2025
Tijdje geleden heeft er op DPReview een vergelijkende test gestaan over 'rugged' camera's. Er staat in de titel 'waterproof' maar in de praktijk gaat het dus om compacts die tegen een stootje kunnen. Misschien heb je er iets aan.
Pagina: 1