Ziggo + tp-link range extender

Pagina: 1
Acties:

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-12 22:50
Hoi allemaal,

Ik heb vorige week een range extender van TP-Link aangeschaft en ingesteld zoals het moet alleen werkt het niet helemaal perfect.

Router/modem: Standaard ziggo ubee.
Range extender: pricewatch: TP-Link TL-WA830RE V2

Router standaard ingesteld op 192.168.178.1.
Range extender ingesteld via een quick setup en verbonden naar mijn wireless netwerk van de router/modem.
Range extender ook handmatig ingesteld met een ip 192.168.178.254 en de gateway 192.168.178.1

Beide apparaten staan op hetzelfde kanaal en hebben dezelfde naam tevens ook hetzelfde kanaal.
Met een wifi analyzer app op me telefoon/tablet zie ik 2 devices op 1 SSID "IMS"

Ubee modem (83 dBm)
TP-LINK (67dBm)

Op een of andere manier blijft hij op de ubee modem staan en pakt hij niet het sterkste signaal.
Gisteren lukte het me wel maar ook niet heel soepel hij was dan uiteindelijk welis verbonden met de TP-LINK range extender maar dan hadik geen netwerk alsof de TP-LINK geen verbinding had met de ubee modem. Zonder hier aan wat te doen deed hij het af en toe wel maar ook uit het niks ineens nietmeer.

Ik heb vrijwel alles geprobeerd maar ik kom er gewoon niet uit :( Hebben jullie enige tips of tricks?
Ben een systeembeheerder maar ik kan wel blijven kutten maar misschien mis ik iets heel simpels vandaar dit topic.

Ik hoop dat jullie handige tips hebben waardoor het wel kan werken!

Gr.

edit 1:
Ben nu weer verbonden met de range extender en wifi werkt atm maar het roaming gedeelte blijkt niet te werken, als ik naar beneden loop en naast de ubee modem/router ga staan heeft deze overduidelijk meer bereik alleen schakelt die niet over naar dit apparaat voor zijn wifi.
Hopelijk werkt morgenochtend alles nog op roaming na dan.

[ Voor 10% gewijzigd door xeoMe op 09-09-2013 22:31 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Niet elk device ondersteund roaming...met welk apparaat heb je getest?

Als je trouwens de mogelijkheid hebt om een kabeltje te trekken naar de TP-Link...doen! Dat levert veel minder snelheidsverlies op.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-12 22:50
lier schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 08:34:
Niet elk device ondersteund roaming...met welk apparaat heb je getest?

Als je trouwens de mogelijkheid hebt om een kabeltje te trekken naar de TP-Link...doen! Dat levert veel minder snelheidsverlies op.
Met de nexus 7 2013 dus neem aan dat het ondersteund wordt.
Internet deed het vannochtend gelukkig nog maar nu is de vraag of die het doet als ik thuis binnenloop dan zou die de ubee modem/router moeten pakken maar als ik naar boven loop zou die de range extender moeten pakken, sowieso ga ik even een kabeltje fixen.