Toon posts:

Extern scherm op MBP werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Sinds een tijdje werkt mijn tweede scherm niet meer op mijn Macbook Pro 15" mid 2010. Ik heb al meerdere schermen en TV's geprobeerd.

Hij is normaal aangesloten via een mini displayport naar HDMI kabel, met daaraan een HDMI kabel.
Ik heb al meerdere HDMI's kabels en meerdere mini displayport kabels geprobeerd om uit te sluiten dat hier het probleem niet ligt.

Weet iemand de oplossing/ tips?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Misschien gfxCardStatus gebruikt om de dedicated videokaart uit te schakelen (of een andere tool)? Een tweede scherm werkt alleen op de dedicated videokaart.

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, niet gebruikt.. Niemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
hoe is de gpu performance? is hij nog steeds rap, draait hij alle progs die grafisch zwaar zijn nog goed? of zit er in eens een verschil in de power, is hij een stuk minder snel en krachtig dan eerst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jctjepkema schreef op zondag 15 september 2013 @ 13:39:
hoe is de gpu performance? is hij nog steeds rap, draait hij alle progs die grafisch zwaar zijn nog goed? of zit er in eens een verschil in de power, is hij een stuk minder snel en krachtig dan eerst?
Hoe kan ik dit na gaan? Is hier een programma voor?

Ik draai eigenlijk geen zware grafische programma's.

Snel is hij zeker, sinds dat er een SSD inzit.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 16:11
Deze modellen kan de dedicated (2e) gpu defect van raken, hier is ook een speciaal extended warranty programma voor.

zie ook: http://support.apple.com/kb/TS4088?viewlocale=nl_NL

Om je dedicated gpu te testen kan je Unigine Heaven of Valley draaien, deze stressen de boel wel en tovert mooie plaatjes op je scherm :)
mocht het zo zijn dat het er raar uit zien (strepen/blokken of zwart scherm) dan is er wat mis.
Tevens heeft Apple of een AASP hier speciale test programma's voor om direct te zien of jou GPU defect is, dus als je er bij een in de buurt zit kunnen ze dat e.v.t voor je doen.

[ Voor 30% gewijzigd door joon op 17-09-2013 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
joon schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:48:
Deze modellen kan de dedicated (2e) gpu defect van raken, hier is ook een speciaal extended warranty programma voor.

zie ook: http://support.apple.com/kb/TS4088?viewlocale=nl_NL

Om je dedicated gpu te testen kan je Unigine Heaven of Valley draaien, deze stressen de boel wel en tovert mooie plaatjes op je scherm :)
mocht het zo zijn dat het er raar uit zien (strepen/blokken of zwart scherm) dan is er wat mis.
Tevens heeft Apple of een AASP hier speciale test programma's voor om direct te zien of jou GPU defect is, dus als je er bij een in de buurt zit kunnen ze dat e.v.t voor je doen.
Ik heb even Heaven gedraait. Het valt me op dat de beelden wel stotteren, en de FPS niet hoger dan 7 komt. Soepel loopt het allemaal niet. Tevens wordt de GPU erg heet, 80+. Weet niet wat normaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 16:11
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:58:
[...]

Ik heb even Heaven gedraait. Het valt me op dat de beelden wel stotteren, en de FPS niet hoger dan 7 komt. Soepel loopt het allemaal niet. Tevens wordt de GPU erg heet, 80+. Weet niet wat normaal is?
Ja dat is vrij normaal, het is een behoorlijk zwaar grafisch programma voor jou macbook maar dat is juist goed in dit geval.
Laat het een uurtje draaien ofzo :)

Mocht het programma gewoon blijven doen en de diashow zich foutloos voortzet na een uur dan zou ik toch je macbook ter reparatie aanbieden, hoop voor je dat die niet ouder is dan 3 jaar want dan zou het e.v.t. nog kostenloos verholpen kunnen worden.

[ Voor 20% gewijzigd door joon op 17-09-2013 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
dat zou wel goed teken moeten zijn, dat het niet je gpu is, toch wel storend want externe schermen zijn wel erg fijn en kan zelf ook niet zonder. Hopen dat het niet een dure reparatie wordt. als het niet onder garantie zou vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:37
duur grapje zal het wel worden. Mobo vervangen kan zo €900 tot €1100 zijn. In dat geval gewoon blijven hameren op nederlandse wetgeving en gezeik en anders tweedehands een 2011/2012 model kopen. Staan een paar leuke op MP.nl in de omgeving van utrecht.
Pagina: 1