Alternate.nl bestelling annuleren (nog niet betaald)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.146 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kort samengevat:
Ben ik verplicht tot kopen bij alternate.nl wanneer ik een offerte gekregen heb, en er nog niks van betaald heb? (zie hieronder voor meer info :)

IK heb gisteren een bestelling gedaan via alternate.NL (niet .be, want nl site was goedkoper, ik ben belg btw)
Ik heb doorgeklikt en gans de bestellingsprocedure afgerond, maar kreeg geen mogelijkheid om via bvb mastercard te betalen. Ik heb de bestelling redelijk vlug doorlopen want ik dacht dus dat ik op een bepaald moment nog een betaalmethode ging kunnen kiezen (wat niet het geval was). Ik kreeg toen een mail "Uw aanvraag bij alternate", met de volgende inhoud

Hartelijk dank voor uw offerteaanvraag bij ALTERNATE. Hierna volgen de gegevens die u heeft ingevoerd zodat u deze kunt controleren. Deze e-mail dient alleen ter info en is geen bevestiging van uw bestelling. Wanneer u nog wijzigingen wilt aanbrengen in uw bestelling, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. U zult op korte termijn van ons een offerte ontvangen met alle kosten (belasting- en verzendkosten). Met vriendelijke groet, het ALTERNATE-Team

Ik heb nu vanochtent 10u45 een "verwerking van uw bestelling & offerte" mail gehad (pdf)
Nu staat in die PDF dat bij annulering 8% van de opdrachtwaarde incl. BTW in rekening wordt gebracht

Ben ik nu automatisch gebonden om te kopen, en kunnen hier problemen van komen als ik nu toch niet via hun koop?

Reden is dat ik vandaag goedkopere shop gevonden heb...

Ik heb dus nog niks betaald btw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wat zeiden ze toen je belde? En is dit een consumenten of een zakelijke aankoop?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Heb je het nu over B2B of B2C? Want offertes afgeven naar consumenten doen ze toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een consumentenaankoop, en alles gebeurde via mail
Ik heb gewoon via alternate.nl besteld, en vond het al vreemd dat het met een "offerte" gebeurde

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 18:56:
Dit is een consumentenaankoop, en alles gebeurde via mail
Dan moet je kosteloos kunnen annuleren (aangezien je ook sowieso alles terug mag sturen onder de wet koop op afstand) , al vind ik het hele "offerte" gebeuren wel erg vaag klinken.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om een nexus 4, vandaar dat het misschien via een offerte gebeurd? Ik maakte nochtans gebruik van de gewone alternate.nl site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij de gewenste offerte. U kunt deze ondertekend retourneren

Deze offerte is 8 dagen geld
Een getekende offerte geld als bestelling

Betalingsvoorwaarde: vooruitebtaling

In een mail staat dan: Zodra wij uw betaling hebben ontvangen, zenden wij u de bestelde goederen zo snel mogelijk toe.

Ik vermoed dus dat ik safe zit en geen aankoopverplichting heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:22
Annuleren kun je m.i. pas nadat je de offerte bevestigd hebt, en zodoende een koopovereenkomst bent aangegaan.

Tenzij je een offerte als een betaalde dienst gaat zien, die valt niet onder de Wet Koop op Afstand. Maar dan moet je akkoord zijn gegaan met voorwaarden dat het opvragen van een offerte een betaalde dienst is of iets dergelijks.

Al met al lijkt het mij dat, wanneer jij een maatwerk systeem besteld, er bij annulering 8% aan kosten in rekening worden gebracht, en eerder niets.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Je kunt volgens mij de offerte gewoon negeren en deze zal na een tijdje automatisch vervallen (vaak binnen 30 dagen oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, een beller is altijd sneller. Als je het zeker wilt weten gewoon even contact opnemen, en de vraag stellen. Zonder dat contact blijft het gissen, en is dit niet topicwaardig.

Mochten ze nu opeens claimen dat het een aankoop is, dan kan er gediscussieerd worden, maar tot die tijd een slotje. Mocht het nodig zijn om te heropenen, stuur dan een DM :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.