Toon posts:

Estata tussen laptop en PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Kent er iemand een programma om via Esata, bestanden uit te wisselen tussen (bijvoorbeeld) PC en latop?

Er zou een programma zijn dat dit met USB 3 kan, dus ik vroeg me af of dit ook voor Estata bestaat.

(heb het tot op heden niet kunnen vinden)

B.v.d.

Koen T

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:23
Hier is esata helemaal niet voor gemaakt, geen idee of het technisch mogelijk is, maar het lijkt me sterk.

Waarom zou je dit uberhaupt willen? Wat is het doel wat je wilt bereiken?

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Zomaar een kabel werkt niet... En alleen met software oplossen kan ook echt niet... Zelfs niet voor USB

Er zijn USB "peer to peer "kabels, er zit dan een uitwisselingsmodule tussen... die een Host <-> slave connectie emuleert voor beide kanten... Dus dat het lijkt alsof ze beide communiceren met een "USB drive"
De hardware weigert namelijk Host <-> Host connectie te maken...

Met SATA kan dit helemaal niet, want het is gemaakt voor storage en dat communicatie protocol is nog een stuk minder plooibaar dan USB...
Wie weet is er ergens in de wereld een peer to peer module voor eSATA, dan zou ik zeggen, zoek daar op... Maar ik acht de kant klein zeer klein.

Maar alleen dat oplossen met software... NEE HOOR!!!

[ Voor 11% gewijzigd door Swordlord op 09-09-2013 17:17 ]

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:11
Ik weet niet hoe je dit voor je ziet maar je storage controllers verbinden met elkaar via Esata gaat natuurlijk nooit werken.

Esata is bedoel om een storage device aan je storage controller te verbinden.

USB is inderdaad mogelijk maar waarom gebruik je dan niet gewoon een LAN-kabel?

Wat ook nog mogelijk is als je een oudere computer heb is een parallelle poortkabel gebruiken.
Dit is alleen erg traag.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Er bestaat wel zoiers als een USB stick, doet precies wat je wilt :P

People as things, that’s where it starts.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:46
Hiervoor hebben ze Gigabit Ethernet uitgevonden.

Met sata kan het niet, de interface kent Transmit en Receive pinnetjes. Die zul jij dan eerst moeten kruisen.
Niet te vergeten de aangepaste driver en software etc...

[ Voor 15% gewijzigd door jeroen3 op 09-09-2013 17:11 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:15

Umbrah

The Incredible MapMan

Dat, en het is natuurlijk een heel ander soort command wat er over gaat. Je zou misschien een device kunnen maken waar 2 E-SATA connectoren aan zitten als een soort van NAS en met software het geheel transparant te maken zodat er automatisch een copy-principe plaats vind, maar een storage controller op een storage controller aansluiten is natuurlijk niet slim.

Als je bandbreedte zoekt, zou je als dit kon haast net zo goed PCI-E x16 met elkaar kunnen verbinden. Ach. Waarom ook niet. De RAM-bus rechtstreeks. Of beter: zet een 2e PC bij je andere in, PCI-bus en RAM delen, via iets wat NUMA heet. Oh wacht. Ik ging ineens dual-CPU. Woops!

Nah serieus: elk protocol zo z'n doel, zeker als er "host" en "slave" in het spel is (USB, SATA)... Er zijn connectors die "state-less" zijn; met mogelijk wel dingen zoals... pfff... "infrastructure" er binnen. Ethernet, infiniband, dat soort dingen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor het al :D
Dacht veeeeeeel te makkelijk.... Ik dacht lekker gebruik te kunnen maken van me sata 600.

Bedankt voor de verhelderende uitleg!

ps: het kan dus gewoon via een ethernet/lan kabel?
ps2: ik wou het via een thuisnetwerk doen maar helaas kreeg ik dit op me flaptop niet voor elkaar
Pagina: 1