Toon posts:

Warm boot loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI K7T Turbo, 1 GHz TB (266 fsb), Matrox G450 en 256 Mb RAM (OEM).
Iedere keer als ik opnieuw opstart loopt ie vast, mijn moboledjes geven dan aan: "Memory detection test, testing onboard memory size" Daar blijft ie dus hangen. Als mogelijk probleem wordt gegeven: "The memory module might be damaged or not installed properly".
Ik kan het systeem dan niet resetten of uitzetten, alleen door achter de voeding uit te schakelen. Als ik hem dan meteen weer aanzet krijg ik hetzelfde. Na 5 minuten wachten werkt het weer wel normaal.
Ik heb m'n BIOS geflashed en heb de laatste versie.
OS is win98.
Iemand een idee hoe dit kan?

Verwijderd

Dat is de bekende bug in de VIA KT133A chipset op je moederbord. Twee opties:

Zet in je bios I/O Voltage op 3.45 ipv 3.3 volt, als dit niet helpt, met je mobo terug, krijg je zo een nieuwe

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 juni 2001 23:01 schreef Makaveli86 het volgende:
Dat is de bekende bug in de VIA KT133A chipset op je moederbord. Twee opties:

Zet in je bios I/O Voltage op 3.45 ipv 3.3 volt, als dit niet helpt, met je mobo terug, krijg je zo een nieuwe
Is het dan niet op een of andere manier op te lossen met een driverupdate?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 juni 2001 23:20 schreef Michiel_H het volgende:

[..]

Is het dan niet op een of andere manier op te lossen met een driverupdate?
Ja, werkt, nieuwste officiele VIA drivers er op en het werkt.
Ik zie nu alleen bij het opstarten in beeld (heel even) Unknown Flashtype. Waar kan dat op duiden?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 juni 2001 23:32 schreef Michiel_H het volgende:

[..]

Ja, werkt, nieuwste officiele VIA drivers er op en het werkt.
Ik zie nu alleen bij het opstarten in beeld (heel even) Unknown Flashtype. Waar kan dat op duiden?
Nog effe een update voor diegene die de search gebruiken en dan hier uit komen.
Dat voltage verhogen is ook een vereiste. Toen ik het voltage weer op 3,3 zette was het probleem weer terug.

Verwijderd

Er werd laats een bug gereport in de North of south bridge (weet niet meer welke). Bepaalde moederborden kon je terug brengen een probleem was dat men niet hot kon booten.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 16:22 schreef H2elpme het volgende:
Er werd laats een bug gereport in de North of south bridge (weet niet meer welke). Bepaalde moederborden kon je terug brengen een probleem was dat men niet hot kon booten.
Het was de northbridge, maar dat gerucht werd later ontkend. Staat ergens op tweakers.net
Maar door het voltage te verhogen is het ook opgelost.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik kan niet lezen :)

[laat maar mode]
Ging het elke keer fout? Ik heb namelijk een K7T-Turbo en heb het probleem nog niet gehad. Maar heb hem ook nog maar een dag of vier :)
[/laat maar mode]
Pagina: 1