Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-10 22:31
De markt van MP3-spelers wordt geacht dood te zijn, maar ik kwam er zojuist achter dat Cowon eerder dit jaar een opvolger heeft uitgebracht voor de door mij zo geliefde D2(+). O+

En ja, hij lijkt als twee druppels water op de D2:

Afbeeldingslocatie: http://i1-news.softpedia-static.com/images/news-700/COWON-Releases-New-Firmware-for-D20-MP3-Player.jpg?1366199120

Van portablegear.nl:
Cowon D20 mediaspeler onthuld

Cowon, de Zuid-Koreaanse fabrikant van budget-mediaspelers, heeft de Cowon D20 onthuld. De D20 is een compacte mediaspeler met een 2,5-inch touchscreen.

De Cowon D20 is in feite niet meer dan een update van de Cowon D2+ (op zijn beurt weer een update van de originele Cowon D2) met de user interface van de Cowon C2. De technologie van de Cowon D20 is echter bij de introductie al achterhaald: de mediaspeler heeft een 2,5-inch resistive touchscreen (terwijl alle moderne smartphones en mp3-spelers tegenwoordig voorzien zijn van een capacitive touchscreen) met een lage resolutie van 320 x 240 pixels. Ook Android ontbreekt.

Het geheugen (8GB, 16GB of 32GB) van de Cowon D20 is uitbreidbaar via SD (SDXC wordt niet ondersteund). De D20 ondersteunt alle bekende audioformaten (MP3, WMA, OGG, FLAC, WAV en APE) en een degelijk aantal videoforatemn (AVI, WMV, Xvid, WMV7/8/9), maar minder dan Cowons voorgaande mediaspelers.

Tot slot is de Cowon D20 voorzien van TV-out, FM-tuner en een ingebouwde speaker. Het toestel meet 78 x 55,4 x 16,6 millimeter en weegt 86 gram. Cowon belooft dat de batterij 90 uur (voor audio) of 13 uur (voor video) meegaat. Er is nog geen informatie over de prijs en beschikbaarheid van de Cowon D20.
Samenvatting van de specs:
Memory: up to 32 GB + SD / SDHC (up to 32GB)
Display: 2.5 "touchscreen TFT, QVGA
Formats: audio, video, graphics, text
Sound power: 29 mW + 29 mW

Weight: 86 g
Dimensions: 78 x 55,4 x 16,6 mm
Power: Li-polymer battery
Opening hours: audio - up to 90 hours, video - up to 13 hours
Productpagina op de site van Cowon

Dat sommigen hem zullen afdoen als "achterhaald" kan ik me voorstellen (ontwerp en specs lijken nauwelijks gewijzigd te zijn t.o.v. de D2+ en de interface is letterlijk overgenomen van de C2) maar waarom zou je iets veranderen dat al bijna perfect was? De geluidskwaliteit is schijnbaar net zo goed als die van de D2 (het is me nog niet gelukt om het geluid op m'n S3 zo goed te krijgen) maar de accuduur is flink opgevoerd (naar 90 uur).

Ik ben in ieder geval van plan om er een aan te schaffen. Heeft iemand er al een en zo ja: waar heb je hem aangeschaft en wat zijn je ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mooi dat er een opvolger is :D , helaas is er volgens mij nog altijd geen vervangende importeur in dit land...

Op Amazon UK kost de 32GB versie overigens £139.00/€165.21.

[ Voor 22% gewijzigd door Raven op 09-09-2013 15:14 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:44

FeaR

In GoT we trust

AUD > OMO

Aangezien het om een Mobile Device gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
FeaR schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:07:
AUD > OMO

Aangezien het om een Mobile Device gaat.
Ik zag in AUD nog de nodige topics over audiospelers staan, dus dat was dan een misverstand. Bedankt voor het verplaatsen. :)
Raven schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:05:
Mooi dat er een opvolger is :D , helaas is er volgens mij nog altijd geen vervangende importeur in dit land...
Ik heb de indruk dat er zelfs op Europees niveau weinig verkopers/importeurs zijn. Het zal ongetwijfeld te maken hebben met de ingezakte markt voor dedicated muziekspelers. :/

Maar ik gebruik m'n D2+ nog vrij regelmatig en die begint inmiddels wat kleine ouderdomskwaaltjes te ontwikkelen (koptelefoonaansluiting stoort soms een klein beetje). De C2 heb ik helaas gemist (net toen ik hem wilde aanschaffen was ie in Nederland niet meer te krijgen) maar dit zou een perfecte opvolger zijn. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die wat we in Nederland hadden is failliet gegaan.

Ik heb nog een D2-nietplus, witte 4GB versie, doet het nog uitstekend. Accu wel een keer vervangen (binnen garantie, duurde ruim een maand) en er zit helaas een kleine beschadiging in het display, maar verder niks mis mee :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Raven schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:24:
Die wat we in Nederland hadden is failliet gegaan.

Ik heb nog een D2-nietplus, witte 4GB versie, doet het nog uitstekend. Accu wel een keer vervangen (binnen garantie, duurde ruim een maand) en er zit helaas een kleine beschadiging in het display, maar verder niks mis mee :)
Enigszins off-topic maar er bestaat een manier om je D2 te upgraden naar een D2+. De werkwijze daarvan moet nog te vinden zijn in het oude D2-topic. Ik heb het zelf gedaan, maar het voegde imo niet heel veel toe t.o.v. de originele D2. De file-navigatie is zelfs iets minder handig.

On-topic: de productpagina op amazon.co.uk lijkt betrekking te hebben op de aanbieder www.advancedmp3players.co.uk. Da's tot nu toe de enige Europese aanbieder van de D20 die ik ben tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Upgrade naar D2+ vind ik niet nodig :P

http://mp3player.de heeft 'm ook niet, maar die verkoopt iig wel Cowon.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:42

Cyphax

Moderator LNX
Ik begrijp dat ik mijn (foutloos werkende en dagelijks in gebruik zijnde) D2+ niet hoef te vervangen door d'n dezen? Accuduur lijkt wel hoger te zijn dan de opgegeven accuduur van de D2+ toentertijd, maar ik heb niets te klagen.

Ergens jammer dat ze blijkbaar geen moeite doen om zo'n mooi apparaat nog te verbeteren (los van de interface, want daar heb ik geen idee van nu) maar aan de andere kant is het wel geruststellend om te weten dat, mocht m'n D2+ het begeven, ik een goede opvolger zie.
[edit]

Oh er is een 32GB-versie? Ik heb een 16GB D2+, en daarin nog 8GB op SD.
Ben benieuwd of de softwarebugs en -limitaties er nog in zitten. Met name het gedrag van de speler als je niet echt goed tagt (en ALBUM-ARTIST uit de tags halen :D), en de file-limit van tigduizend bestanden.

[ Voor 25% gewijzigd door Cyphax op 09-09-2013 16:03 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De grootste verschillen zijn zo te zien interface, accuduur en geheugen tot 32GB (+32GB geheugenkaart).

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ja, die 32GB geheugenkaart moet in de D2+ ook wel passen (16GB ging bij mij iig nog wel en da's al SDHC) toch? Per saldo is dat 16GB winst.

Ietwat tegenstrijdig wellicht: met zoveel geheugen zit je of snel aan de file-limiet, of je moet veel met FLAC doen. Alleen was FLAC + tags op de D2(+) niet zo heel geweldig omdat de speler dat niet goed uit schijnt te lezen. Maarja, da's een fors oudere firmware.

Ik krijg echt de neiging om zo'n D20 te halen en ik heb een goed werkende D2+! :D
Alleen niet voor 170 euro; die prijs mag wel zakken onderhand als je nagaat wat voor hardware (veel is simpelweg verouderd) erin zit. Niet dat er iets mis mee is verder, maar toch.

[ Voor 15% gewijzigd door Cyphax op 09-09-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Cyphax schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:13:
Ietwat tegenstrijdig wellicht: met zoveel geheugen zit je of snel aan de file-limiet
Uit de handleiding (zie pagina 12) haal ik dat je er 2x 8000 (voor de speler zelf en voor de SD-kaart) = 16.000 bestanden op kwijt zou moeten kunnen. Dat klinkt als aardig veel en is in ieder geval al een grote verbetering t.o.v. de D2+.
Ik krijg echt de neiging om zo'n D20 te halen en ik heb een goed werkende D2+! :D
Alleen niet voor 170 euro; die prijs mag wel zakken onderhand als je nagaat wat voor hardware (veel is simpelweg verouderd) erin zit. Niet dat er iets mis mee is verder, maar toch.
Volgens mij heb ik 5 of 6 jaar geleden ook rond de 170 a 180 euro betaald voor m'n (8 Gb) D2. Het is inderdaad veel voor zo'n relatief ouderwetse speler. Maar qua geluidskwaliteit en accu-capaciteit zit ie in een bepaalde 'niche' waar ie eigenlijk weinig concurrenten heeft. Ik ken geen andere spelers die een afspeelduur van 90 uur bieden en ik heb ook nog geen smartphone gevonden die een aan de D2 vergelijkbare geluidskwaliteit biedt. Dat weten ze bij Cowon blijkbaar wel, en daar zullen ze dan hun prijsstelling op gebaseerd hebben.

Ik ben erg benauwd dat m'n D2 er ooit mee ophoudt dus ik zit serieus te overwegen om op korte termijn te gaan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die UI is echt foeilelijk. Wil je toch een dedicated speler, neem dan liever een iPod nano of een iPod Touch die zoveel meer kan. Dit is meer alternatief om het alternatief willen zijn zonder echte voordelen te hebben.

En wil je geen iTunes, met alternatieve firmware Rockbox speelt ook een oudere mp3-speler prima FLAC, OGG Vorbis enz. http://www.rockbox.org/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2013 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 19:13:
Die UI is echt foeilelijk. Wil je toch een dedicated speler, neem dan liever een iPod nano of een iPod Touch die zoveel meer kan. Dit is meer alternatief om het alternatief willen zijn zonder echte voordelen te hebben.

En wil je geen iTunes, met alternatieve firmware Rockbox speelt ook een oudere mp3-speler prima FLAC, OGG Vorbis enz. http://www.rockbox.org/
M'n D2 deed 6 jaar geleden al 55 uur met een opgeladen accu terwijl de Nano en Touch respectievelijk slechts 30 en 40 uur doen. En ze slikken ook nog minder formaten en hebben een lagere output qua audio. M.b.t. de audiokwaliteit van de Apple's heb ik ook nog steeds m'n twijfels, maar wat zeker is is dat je het geheugen niet kunt uitbereiden (wat bij de D2/D2+/C2/D20 dus wel kan). Die Cowon's kun je ook zonder verder gedoe qua software op je pc aansluiten.

Als er goeie redenen voor zijn wil ik best wel een stap terug doen, maar dit is wel een beetje erg veel "stappen terug".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

beantherio schreef op maandag 09 september 2013 @ 19:24:
[...]

M'n D2 deed 6 jaar geleden al 55 uur met een opgeladen accu terwijl de Nano en Touch respectievelijk slechts 30 en 40 uur doen. En ze slikken ook nog minder formaten en hebben een lagere output qua audio. M.b.t. de audiokwaliteit van de Apple's heb ik ook nog steeds m'n twijfels, maar wat zeker is is dat je het geheugen niet kunt uitbereiden (wat bij de D2/D2+/C2/D20 dus wel kan). Die Cowon's kun je ook zonder verder gedoe qua software op je pc aansluiten.

Als er goeie redenen voor zijn wil ik best wel een stap terug doen, maar dit is wel een beetje erg veel "stappen terug".
Plus dat de volume regeling van een iPod compleet ruk is omdat de stappen veel te groot zijn.

De specs zien er goed uit voor een dedicated muziek speler, helaas wil mijn D2 de geest maar niet geven, hoe ontiegelijk dat ding ook mishandeld wordt

Coolblue verkoopt ook nog Cowon!
http://www.mp3shop.nl/category/178000/cowon-mp3spelers.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Ja, maar helaas niet de D20. Ik heb trouwens net even gebeld maar ze hebben voorlopig ook geen plannen om dat model te gaan voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Ik heb inmiddels de knoop doorgehakt en er een besteld. Via Amazon.co.uk maar hij wordt blijkbaar wel geleverd door Advanced MP3 Players. De prijs valt wel te overzien: 119 pond voor het 32 Gb-model.

Vlak voor eindjaar moet ik hem binnenkrijgen. Ik post mijn indrukken nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
119 pond voor de 32GB, dat lijkt me niet onredelijk. :)
Volgens mij heb ik iets vergelijkbaars betaald voor m'n D2+ van 16GB. Man daar heb ik even op moeten wachten, maar als ik ergens nooit spijt van heb gehad, dan is het wel van dat apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik heb zelf ook een D2, ben zelf van plan om deze tzt te upgraden naar een Fiio X3 Deze zijn nu voor zo'n 200 euro te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
brilsmurfffje schreef op woensdag 18 december 2013 @ 21:48:
Ik heb zelf ook een D2, ben zelf van plan om deze tzt te upgraden naar een Fiio X3 Deze zijn nu voor zo'n 200 euro te koop
De Fiio ziet er qua specs interessant uit behalve op het punt van de accuduur: slechts 10 uur zou ik (na inmiddels 6 jaar een D2 te hebben gehad) echt niet meer willen. M'n D2 heb ik eigenlijk nooit bewust aan de lader hoeven te leggen: meestal zette ik er om de paar weken nieuwe muziek op en dan tegelijkertijd werd de accu bijgevuld. Dat heb ik altijd ideaal gevonden.

[ Voor 3% gewijzigd door beantherio op 18-12-2013 23:08 ]

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

beantherio schreef op woensdag 18 december 2013 @ 23:06:
[...]

De Fiio ziet er qua specs interessant uit behalve op het punt van de accuduur: slechts 10 uur zou ik (na inmiddels 6 jaar een D2 te hebben gehad) echt niet meer willen. M'n D2 heb ik eigenlijk nooit bewust aan de lader hoeven te leggen: meestal zette ik er om de paar weken nieuwe muziek op en dan tegelijkertijd werd de accu bijgevuld. Dat heb ik altijd ideaal gevonden.
Klopt, maar de Fiio heeft een heel uitgebreid versterkers gedeelte waardoor hij ook prima koptelefoons kan aansturen, tevens is hij als DAC te gebruiken voor bijv je laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Ik heb hem binnen! Amazon voorspelde 30 december maar dat is dus 20 december geworden. Dat was een leuke verrassing.

Meer uitgebreide ervaringen volgen nog maar dit kan ik alvast wel posten: links m'n ruim 6 jaar oude D2 en rechts mijn gloednieuwe D20. Tja, misschien moet je goeie dingen ook niet willen veranderen. :)

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5527/11464290903_5b12a0cfe1_c.jpg

Op wat verschillen aan de voorkant na lijken ze wel erg veel op elkaar. Knoppen, aansluitingen en andere details zijn vrijwel gelijk. De gebruikte materialen voelen ook hetzelfde aan. De afmetingen zijn precies hetzelfde (hij paste precies in het leren opberghoesje van mijn D2) en ook qua gewicht merk ik geen verschil. Ze zijn bij Cowon qua vormgeving met de D20 duidelijk gewoon weer verder gegaan waar ze bij de D2+ mee geëindigd waren. Daar is misschien een half uurtje ontwerp ingestoken of zo. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
M'n indrukken:
- hij start sneller op als de D2. Dwz: als er nieuwe muziek op gezet is duur het converteren niet meer zo idioot lang. Blijkbaar omdat ze dat proces nu gedeeltelijk laten uitvoeren bij het uitschakelen van de speler. Snel is het nog steeds niet maar het is wel beter.
- de knoppen zijn toch misschien iets minder hoogwaardig als die van de D2. Het werkt allemaal prima maar het voelt toch net iets minder aan
- de interface is blijkbaar dezelfde als die van de C2. De 'daily life UI' vond ik vrij beroerd, maar de 'visible layered UI' is wel werkbaar.
- het touchscreen is niet verbeterd t.o.v. de D2. En omdat er in de nieuwe UI veel meer gebruik gemaakt van wordt valt de bediening daardoor toch wel tegen. Ik overweeg de oude stylus van de D2 weer eens op te duikelen.
- Het scherm lijkt trouwens ook hetzelfde te zijn. Op zich vind ik dat niet erg, want dat zal nu ook wel schelen in het accu-verbruik. En video speel ik er toch ook niet op af.
- het geluid is zo goed als ik van m'n D2 gewend ben. Dwz: zo goed als ik het me kan wensen dus _/-\o_
- het aantal JetEffect-opties is enorm toegenomen t.o.v. de D2 en D2+. Er valt veel meer aan in te stellen
- hij heeft een soort van sleep-modus waaruit ie snel kan opstarten. Ik gebruik het niet maar ik kan me voorstellen dat het voor sommigen handig is.
- het speakertje is vrij zinloos. Er zit totaal geen vermogen achter en het klinkt heel priegelig. Ik heb hem al vrij snel gedisabled.

Kort samengevat: hij doet wat ik ervan verwacht dat ie moet doen. En dat is mijn D2 vervangen met exact dezelfde geluidskwaliteit, meer geheugen en een verbetering van de accuduur. Verder is de bouwkwaliteit prima en hoef ik geen nieuwe accessoires te kopen. Als een rechtstreekse vervanger voor m'n D2 is dit een geweldige oplossing. d:)b

Maar eerlijk is eerlijk: in 6 jaar tijd had er wel meer aan verbeterd kunnen worden. Ik had toch wel nieuwe functionaliteiten verwacht en een wat mooier design. De interface is toch wel heel teleurstellend: ik snap niet dat ze bij allerhande B- en C-merken muziekspelers prima interfaces kunnen neerzetten en dat het bij Cowon (een merk dat ik nog steeds hoog in aanzien heb staan) zo priegelig moet. Dat had echt beter gekund. :/

EDIT: toch nog even een hele interessante toevoeging. Ik heb het zojuist getest en de D20 ondersteund gapless playback! Dat is toch wel een hele leuke toevoeging en iets wat ik altijd gemist heb aan de D2. *O* oOo

[ Voor 4% gewijzigd door beantherio op 22-12-2013 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Wat me aan de D2(+) het meest tegenstaat is de file limit (hoewel ik daar eerlijk gezegd nog niet tegenaangelopen ben) en het gemak waarmee de database corrupt raakt. Kan je eens testen wat er gebeurt als je bijvoorbeeld een Album artist in je tags opneemt? De D2+ gaat daar niet goed mee om (die denkt "hah, het begint met Album dus dat zal de albumnaam zijn" en daarmee heet het album iets als "=Artist" ofzo). Ik ben dus wel benieuwd of ie op dit punt wat meer solide is want ik ben zo blij als een klein kind dat ik het voor elkaar heb om 16+8GB bijna helemaal gevuld te hebben EN een niet-corrupte database op de player te hebben. :+
(Waarbij ik het gevoel heb dat het geheim zit in het zo goed mogelijk maar niet meer dan nodig vullen van de tags)

Ander vraagje: kan jouw D20 muziekformaten van Apple afspelen? Dat zou ook een relevante verbetering zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Cyphax op 23-12-2013 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

beantherio schreef op zondag 22 december 2013 @ 21:13:
EDIT: toch nog even een hele interessante toevoeging. Ik heb het zojuist getest en de D20 ondersteund gapless playback! Dat is toch wel een hele leuke toevoeging en iets wat ik altijd gemist heb aan de D2. *O* oOo
It's about damn time :o :D

Maar uhm, ik kan mij herinneren gelezen te hebben dat het bestandsformaat mp3 daar geen ondersteuning voor bied, dat players zelf maar iets moesten doen om dat formaat "gapless" af te spelen. Zie ook Wikipedia: Gapless playback
Some other formats do not officially support gapless encoding, but some implementations of encoders or decoders may handle gapless metadata.

LAME-encoded MP3 can be gapless with players that support the LAME Mp3 info tag.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Cyphax schreef op maandag 23 december 2013 @ 09:08:
Wat me aan de D2(+) het meest tegenstaat is de file limit (hoewel ik daar eerlijk gezegd nog niet tegenaangelopen ben) en het gemak waarmee de database corrupt raakt. Kan je eens testen wat er gebeurt als je bijvoorbeeld een Album artist in je tags opneemt? De D2+ gaat daar niet goed mee om (die denkt "hah, het begint met Album dus dat zal de albumnaam zijn" en daarmee heet het album iets als "=Artist" ofzo). Ik ben dus wel benieuwd of ie op dit punt wat meer solide is want ik ben zo blij als een klein kind dat ik het voor elkaar heb om 16+8GB bijna helemaal gevuld te hebben EN een niet-corrupte database op de player te hebben. :+
(Waarbij ik het gevoel heb dat het geheim zit in het zo goed mogelijk maar niet meer dan nodig vullen van de tags)
Waarom niet gewoon met een tag renamer de filenames en map structuur op orde brengen en dan gewoon via de folder browser de juiste cd's zoeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Raven schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:19:
[...]

It's about damn time :o :D

Maar uhm, ik kan mij herinneren gelezen te hebben dat het bestandsformaat mp3 daar geen ondersteuning voor bied, dat players zelf maar iets moesten doen om dat formaat "gapless" af te spelen. Zie ook Wikipedia: Gapless playback
[...]
Ik gebruik alleen Ogg Vorbis, dus hoe MP3 ermee omgaat weet ik niet. Ik kan het wel een keer testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Ik heb ter test even een MP3-rip gemaakt (LAME encoded via dbPowerAmp) van Live At Rome Olympic Stadium van Muse (de cd ervan dan) en ook die wordt gapless afgespeeld. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marezathus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-07-2024
Heeft iemand ervaring met de nieuwe M2? Die heb ik besteld bij CombiWebshop.

Marezathus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Marezathus schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 07:16:
Heeft iemand ervaring met de nieuwe M2? Die heb ik besteld bij CombiWebshop.
Ik kwam er pas vandaag achter dat ie bestaat. Als jij er ervaringen mee hebt dan hoor ik het graag.

Hij ziet er in ieder geval uit als de zoveelste 'remake' van de D2:

Afbeeldingslocatie: http://www.cowon.ua/file/cowon_m2/obzor-cowon-m2-10.JPG

Ik vind hem wel mooi maar ik vind het ook wel jammer dat ze de interface van het ding (blijkbaar) opnieuw niet hebben aangepakt. Ik zie ook (behalve het uiterlijk) niet direct een meerwaarde t.o.v. de D20.

[ Voor 5% gewijzigd door beantherio op 24-02-2015 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marezathus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-07-2024
Sorrie. Had dit niet meer gevolgd. Het apparaatje is tegenwoordig ook te koop bij de mp3shop van Coolblue.
Ik heb al vele jaren een D2. Tot zeer erg heel grote tevredenheid. Ik had er ooit een interface opgezet, die leek op een oude Ipod. Op een gegeven ogenblik haperde het machien en toen schrok ik wakker: mp3 spelers raken wat uit, nu iedereen muziek luistert op de telefoon. Dat heb ik ook geprobeerd, maar ik heb mijn muziek in mappen zitten en kreeg dus 40 keer het eerste deel van een muziekstuk. Toen ben ik toch maar op zoek gegaan naar een evt. vervanger, voor het geval dat...
Ik kwam uit bij de S9 of een nieuwe: de M2. Het is de laatste geworden.

Ik bezit niet de vaardigheden die nodig zijn voor het maken van zo'n mooie review. Wel kan ik je zeggen wat ik er van vind:
1. het apparaat is erg klein, kleiner dan een creditkaart en even dik als 12 creditcards, Het heeft ook een erg lange batterijduur
2. fantastisch geluid, goed in te stellen
3. voor het aanraakscherm moet je eigenlijk stopnaalden van vingers hebben, maar met een aantal malen tikken kom je er meestal wel. In mijn geval is dat niet zo'n probleem omdat ik klassieke muziek luister en als een opera of symfonie eenmaal gestart is hoef je er uren niet meer naar om te kijken.
4. Echt aller afschuwelijkst is de interface. Alsof een dronkelap nog een extra LSD-tabletje had genomen en toen enthousiast aan het werk was gegaan om iets leuks te ontwerpen. Het is elke keer weer een verrassing waar je uit komt als je op iets drukt. Maar op een of andere site kwam ik tegen dat je interfaces van oudere modellen ook kunt gebruiken op de M2. Als ik wat ruimer in de tijd zit, zal ik daar eens achteraan gaan.

Welnu ik hoop je geinformeerd te hebben.

Marezathus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Wat ik eigenlijk het interessantst vind is of de firmware de beperkingen van de D2(+). De file-limiet, de bug met de "Album Artist"-tag, en het niet (goed) ondersteunen van tags bij FLAC-files. Dat is eigenlijk het enige dat ik van m'n D2+ jammer vind. Het resistieve touchscreen en de niet al te flitsende maar wel praktische interface vind ik niet zo erg. Dat is dan de interface van de D2+, niet die van de C2 en hoger.

Ergens ben ik geneigd om zo'n M2 te bestellen. Tenminste, het lijkt op een mooie vervanger van de D2+. Maar voor de 32GB-versie moet je zo'n 180 euro betalen. Dat is wel vrij veel.

Hij zou ook wel Apple's audioformaten mogen ondersteunen trouwens. Ik kom dat bij de specificaties niet tegen bij de ondersteunde formaten.

[ Voor 27% gewijzigd door Cyphax op 08-03-2015 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik kan mij nog herinneren dat ik meer dan €200 voor een D2 (zonder +) met 4GB aan flash heb betaald :+

Maar ik ben wel benieuwd of de M2 die issues wel/niet heeft, blijf het raar vinden dat er een maximum aantal bestanden ondersteund wordt bij de D2. Zie er iig niets over staan op http://www.cowonglobal.co...OWONM2/product_page_4.php , terwijl het bij http://www.cowonglobal.co...D2PLUS/product_page_3.php wel vermeld wordt.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik ben er nog niet tegenaangelopen bij de d2+ maar zo'n limiet zou in 2015 niet nodig moeten zijn. Het kan wel luiheid zijn door onderdelen te hergebruiken. Een resistief touchscreen is ook niet modern maar het scherm van de d2+ doet het voor mij op zich prima. Ik heb me er nooit echt aan geergerd. Maar toch; dan zou de prijs wel iets lager mogen. Anders komt het neer op een verouderd apparaat dat voor hetzelfde geld wordt aangeboden als 7+ jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Ik heb inmiddels ook een M2. En alhoewel ie duidelijk in de lijn van D2(+)/C2/D20 past zijn er toch wel kleine verbeteringen te zien. Het scherm is groter en hij start stukken sneller op. De knoppenconfiguratie is natuurlijk ook flink verbeterd t.o.v. de D20. Ook zijn er in de werking van de firmware kleine verschillen te zien t.o.v. de D20: ik merk bijv. dat ie bij het navigeren de positie in een folderstructuur vasthoudt i.p.v. dat ie terug vervalt naar het afspeelscherm. Het zijn wel hele kleine dingetjes.

Alhoewel ik het uiterlijk van de M2 duidelijk mooier vind dat de voorgaande types is het wel een soort "fan-pleaser". Dwz: de liefhebbers die hun oude speler willen vervangen weten precies wat ze krijgen maar nieuwe klanten zal Cowon er niet mee werven. Ik vermoed wel dat er ook een beetje dwang zit in de conservatieve benadering van Cowon bij het ontwikkelen van deze speler: volgens mij kunnen ze niet veel geld uitgeven aan die ontwikkeling omdat de markt voor audiospelers inmiddels wel ingestort is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartS69
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-12-2023
@beantherio, kun je iets zeggen over de (micro?) SD card die erin gaat (inderdaad SDXC 64Gb?) en of de limieten voor aantal files opgerekt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
AartS69 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:25:
@beantherio, kun je iets zeggen over de (micro?) SD card die erin gaat (inderdaad SDXC 64Gb?) en of de limieten voor aantal files opgerekt zijn?
Ik heb er een Sandisk Mobile Ultra microSD van 32Gb in en dat werkt prima. De filelimiet heb ik verder niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Kleine prijstip voor de M2 (waarbij het me vanwege de kleine markt niet echt zinvol leek om er een apart topic voor te openen) is dat de zilverkleurige 32 Gb-versie momenteel op amazon.co.uk voor 99 pond te koop is (ex. verzendkosten). Zie http://amzn.eu/8iPBOrM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

beantherio schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:40:
Kleine prijstip voor de M2 (waarbij het me vanwege de kleine markt niet echt zinvol leek om er een apart topic voor te openen) is dat de zilverkleurige 32 GbB-versie momenteel op amazon.co.uk voor 99 pond te koop is (ex. verzendkosten). Zie http://amzn.eu/8iPBOrM
Zou dat niet met de nogal negatieve reviews te maken kunnen hebben?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Raven schreef op zondag 16 juli 2017 @ 17:54:
[...]
Zou dat niet met de nogal negatieve reviews te maken kunnen hebben?
De M2 is inmiddels ruim 2,5 jaar uit en de zwarte versie wordt nog gewoon voor de originele prijs aangeboden. Waarom zou deze aanbieding dan ineens met eventuele negatieve reviews te maken hebben?

Destijds, toen ie uitkwam, las ik trouwens wel kritische reviews maar geen uitgesproken negatieve reviews. De M2 doet een paar dingen niet goed (interface, connectiviteit) maar een aantal dingen juist erg goed (geluid, accuduur, formaat). Persoonlijk vind ik na al die jaren de voordelen nog altijd ver opwegen tegen de nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Leuke ontdekking: de M2 blijkt (in tegenstelling tot wat erover geadverteerd wordt in de specs) 128GB SD-kaartjes te ondersteunen. Je moet ze wel eerst FAT32 formateren en vullen door het kaartje rechtstreeks in de computer te steken (en dus niet via een USB-link met de speler). Maar wat er op staat kun je daarna gewoon afspelen. Ik ben er in ieder geval nog geen problemen in tegengekomen.

Nu heb ik een muziekspeler met 160GB capaciteit die 90 uur op een acculading doet, niet groter is dan een luciferdoosje, (nog steeds) geweldig geluid levert en (ook nog steeds) slechts 100 pond kost (wel ex. het extra geheugenkaartje natuurlijk).
Pagina: 1