Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

software om instalaties te blokkeren ?

Pagina: 1
Acties:

• goakiller900
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 09:31
Hallo beste Tweakers ik heb hep wat hulp nodig aangezien ik al drie dagen aan het zoeken ben,
en ik kan blijkbaar of slecht zoeken of er zijn minder software pakketten die er zijn dan ik dacht.

Ik zoek een programma die installaties/verwijderingen van programma's blokkeert met een wachtwoord,
maar ik kom eigenlijk alleen maar filter programma's tegen voor kinderen met betrekking op websites.
Het enigste wat precies dat doet is DIT tooltje maar die kost geld weet iemand toevallig een alternatief voor dit.?

Kunnen de slimme Tweakers mij helpen ?

m.v.g.r
Goakiller900

[ Voor 3% gewijzigd door goakiller900 op 09-09-2013 15:14 ]

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-11 17:41
Kan dat niet met de standaard "Ouderlijk Toezicht" functie van Windows?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik weet niet in welke context dit geplaatst moet worden maar kan je de gebruikers niet gewoon de rechten afnemen? Normale users op een systeem mogen geen software installeren (of deinstalleren). Als ze teveel rechten (lees: Administrator rechten) hebben dan kunnen ze dit wel.

https://discord.com/invite/tweakers

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10 15:02
Windows? W7/W8? Heb je een prive netwerk/zit je in een bedrijfsdomein, etc. Iets meer info s.v.p., dan kan er gerichter naar een oplossing worden gezocht.

V.w.b. Windows7/8:
Als je local admin bent en/of niet in een door derden gemanaged domein hangt, kun je proberen de betreffende user die dit probleem veroorzaakt, te degraderen naar standaard user, dan krijgt ie altijd de UAC prompt, als ie het local admin wachtwoord weet, dan dit ook even wijzigen en niet meer doorgeven.

Een meer abrupte methode (kan best omslachtig zijn als je vaak installs/verwijdewringen moet doen):
De msi-installer service te stoppen/disablen en alleen enablen/starten als jezelf programma's installeert/verwijdert. (ook weer als men het local admin wachtwoord niet kent)

[ Voor 7% gewijzigd door Kosh66 op 09-09-2013 15:06 ]

• goakiller900
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 09:31
==> Brambo123: ouderlijk toezicht is jammer genoeg niet voldoende want hij installeert na het aanzetten van deze functie gewoon toch.

==>redfoxert: het is een ouder paar waar ik hier rekening mee moet houden.

==>Kosh66: het is op een privé domein en UAC heb ik geprobeerd met een totale random ww
jammer genoeg kon meneer in dit geval nog installeren

waarom ik dit vraag is omdat zijn prima anti virus van de computer heeft verwijderd en een nepper er op heeft gezet (zo een die zegt dat je 50 virussen hebt en tegen betaling kan verwijderen)

ik heb ook gekeken naar Gpedit.msc maar deze staat er blijkbaar niet op met deze vista home editie

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

goakiller900 schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:13:
==>redfoxert: het is een ouder paar waar ik hier rekening mee moet houden.

==>Kosh66: het is op een privé domein en UAC heb ik geprobeerd met een totale random ww
jammer genoeg kon meneer in dit geval nog installeren
Het hele punt bij UAC is juist dat als je admin krijgt je alleen een knop voor 'doorgaan' en 'annuleren' hebt, terwijl als je geen administrator bent, een wachtwoord gevraagd zal worden van een gebruiker die wel admin is. Dat is wat redfoxert ook voorstelt. Ontneem hun gebruiker administrator privileges, dan kunnen ze ook niets meer installeren of verwijderen. Je moet natuurlijk nog wel een 2e account hebben die admin is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Helaas zorgt het er niet voor dat software/malware die zich nestelt in de gebruikersmappen niet actief kan zijn. Gelukkig kun je dan met een ander account wel in de computer en bijvoorbeeld een scan met anti-virus of anti-malware programma's doen.

Maar inderdaad. Ontneem gebruikers admin rechten indien ze geen software kunnen of mogen installeren.
Pagina: 1