Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PDF, Google indexering & inloggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een website met enorm veel PDF-content. Op zich is het mij wel gelukt om een standaard PDF te laten indexeren door Google. Maar mijn vraag aan jullie is of dit ook mogelijk is wanneer de PDF'jes achter een inlogsysteem zitten? Kortom ik zou graag willen dat Google mijn content indexeert maar het niet vrij toegankelijk is voor bezoekers, alleen na inloggen. Ik ben benieuwd :)

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-10 13:17
Afgezien van het feit dat Google natuurlijk niet in kan loggen (de Google bot is in principe ook een bezoeker), waarom wil je PDFjes "achterhouden" voor je bezoekers als ze straks wel terug te vinden zijn in de zoekresultaten van Google?

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:49
Nee dat kan niet.
Via een omweg zou je wel HTML pagina's met een preview van de PDF kunnen maken.
(Of een deel vd PDF publiek)
Maar de vraag van FotW blijft staan natuurlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Ah dank voor de replies. Was benieuwd of het technisch mogelijk was. Het registreren is gratis, maar wel verplicht. Ik wil de website afschermen van spammers e.d. vandaar het inloggen. Daarnaast wil ik ook niet alle PDFjes aan iedereen openbaar maken.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Daarnaast wil ik ook niet alle PDFjes aan iedereen openbaar maken.
Waarom wil je ze dan in godsnaam in Google?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat heeft het voor nut als google een PDF indexeert en een gebruiker een link in die PDF in de zoekresultaten toont waarop die gebruiker vervolgens op een registratiepagina terecht komt? Google heeft er baat bij mensen goede / correcte zoekresultaten voor te schotelen, niet wat jij ze wil voorschotelen. Dus al vind je een methode om google te foppen, vroeger of later wordt je er op 'gestraft' en gaat je pagerank hard richting 0. En terecht.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
PolarBear schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:13:
[...]

Waarom wil je ze dan in godsnaam in Google?
Die eerste paar zinnen in de zoekresultaten van Google maakt mij niet zoveel uit. Op het moment dat Google het gehele document doorneemt en het als relevant/kwalitatief bestempelt, wil ik daar verkeer mee trekken.

Ik zou graag willen dat mensen inloggen voordat ze het document kunnen downloaden/inzien. Op basis van de registratie (en de daar aangegeven interesses) wil ik weer content aanbieden. Suggesties voor nieuwe stukken dus. Op die fiets wil ik een community bouwen rondom de content.

Maar ik begrijp dus dat ik maar twee PDF-opties heb:
- promoten met previews
- gewoon publiekelijk maken

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-10 13:17
Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:40:
[...]

Maar ik begrijp dus dat ik maar twee PDF-opties heb:
- promoten met previews
- gewoon publiekelijk maken
Dat klopt inderdaad