Stabiel, in hoogte verstelbare monitorstandaard.

Pagina: 1
Acties:

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Ik heb kort geleden een 2e hands Asus monitor gekocht en ben er super blij mee. Waar ik niet blij mee ben is de standaard, die is nogal instabiel. We hebben een houten vloer en zodra ik aan het bureau ga zitten schommelt het scherm heen en weer, zeer irritant. Ik wil dus een andere standaard kopen, een goede, degelijk, stabiele monitorstandaard die in hoogte verstelbaar is. Mijn budget is is max €75,- Kan iemand mij een goede aanraden?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Bedoel je misschien dat de monitor voet instabiel is, in die zin dat het scherm na- schommelt als de vloer beweegt?

Dan zou ik gewoon waar de voet het scherm ingaat, met silikonen kit verstevigen.
Ook al zet je een standaard onder het scherm, dan blijft de boel natuurlijk even instabiel.

• DervishD
Ik heb al wat gevonden. De originele Asus standaard werkt met veerdruk om de hoogte te verstellen. Deze standaard kun je met een schroefknop vastzetten. Geen veer=geen naschommelen. Hopelijk.
http://www.centralpoint.n...-503-art-52503-num-778161

Verwijderd

Ik heb dit ook, maar is het dan niet beter om je bureau/vloer stabiel te maken? Want als alles schommelt, zal zo'n ijzeren plaatje als standaard niet helpen. Ook dit kan meegeven. Ik heb een stevige Philips en die schommelt ook. Maar ik heb dan ook een ikea bureautje die uit elkaar valt.

• Reepje
  • Niet online
Veel succes ermee, volgens mij wiebelt dit ook behoorlijk.

• DervishD
Dat ga ik dus over een paar dagen ondervinden. Als het staal dik genoeg is dan wiebelt het niet. En als het ding wel wiebelt dan stuur ik 'm gewoon terug....wet koop op afstand enzo.

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Als je scherm een VESA mount heeft, kun je eventueel ook een Newstar standaard aanschaffen. Kun je met verschillende bevestigingen kopen. Zijn zeer stabiele houders. Heb zelf momenteel 3x de NewStar FPMA-D935, deze klemt aan je bureaublad vast, je kunt m alle kanten op draaien en vastschroeven. http://www.informatique.n...ar-fpma-d935-lcd-arm.html

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• DervishD
Vandaag die Viewmate standaard binnen gekregen en hij is stabiel genoeg. Het staal is 4,5mm dik en de monitor wiebelt een klein beetje na als ik aan het bureau ga zitten maar lang niet zo erg als met de originele Asus standaard. Wat ik ook fijn vind is dat het scherm kan draaien naar portret stand. Dat gebruik ik niet maar ik vind het altijd zwaar irritant als een monitor horizontaal niet helemaal recht staat. Het is maar een klein iets maar daar kan ik me echt dood aan ergeren :P Ik kan m'n monitor nu exact recht zetten :*)

• R0y.
  • Laatst online: 20:26
Je hebt al iets aangeschaft, maar ik zat met hetzelfde probleem. Heb toen gewoon zo'n verstelbare muurbeugel (vesa) bij de gamma gekocht voor nog geen €20,-. 4 Gaten geboord, en de monitor kan alle kanten op draaien :Y
Pagina: 1