Tweakers,
Na 7 jaar is het toch tijd om mijn huidige systeem te vervangen.
Ik heb me aardig verdiept maar zit toch met keuzes waarbij ik geen besluit kan nemen, daarbij graag jullie ervaring/hulp!
Voeding, sata hdd en dvd-rw neem ik mee van mijn huidige pc.
Dit is mijn lijst:
Nou had ik enkele vragen:
1. Ik twijfel best veel mbt de grafischekaart. MSI en Palit zijn goede concurrenten, maar welke is nou "het beste"?
2. Ook bij de SSD's twijfel ik tussen de Crucial, Plextor en Samsung. Alhoewel Samsung toch niet echt in de smaak valt bij de meeste vanwegen TLC. Welke is hier ook de beste keus?
3. Ik neem mijn huidige PSU mee. Het betreft een OCZ ModXStream Pro 700. Op hun eigen website geven zij aan dat deze Haswell-ready zijn. Mensen die hier ervaring mee hebben? Is dit ook echt zo?
4. Qua beeldscherm weet ik echt niet of ik een goede keus maak. Deze stond in de BBG en was goedkoper dan de Dell, vandaar mijn keus.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
EDIT:
Misschien handig om erbij te vermelden dat ik niet handmatig/prof ga overklokken.
Als ik een manier vind/er een manier is die standaard toegevoegd is aan het mobo/software om componenten automatisch te laten overclocken zal ik hier natuurlijk gebruik van maken.
Na 7 jaar is het toch tijd om mijn huidige systeem te vervangen.
Ik heb me aardig verdiept maar zit toch met keuzes waarbij ik geen besluit kan nemen, daarbij graag jullie ervaring/hulp!
Voeding, sata hdd en dvd-rw neem ik mee van mijn huidige pc.
Dit is mijn lijst:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 198,90 | € 198,90 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87-HD3 | € 94,50 | € 94,50 |
| 1 | Gigabyte GV-N770OC-2GD | € 361,- | € 361,- |
| 1 | Corsair Carbide 500R Black | € 92,80 | € 92,80 |
| 1 | LG IPS237L Zwart | € 152,- | € 152,- |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 30,12 | € 30,12 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 64,02 | € 64,02 |
| 1 | Crucial 2.5" M500 240GB | € 134,- | € 134,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.190,10 | |
Nou had ik enkele vragen:
1. Ik twijfel best veel mbt de grafischekaart. MSI en Palit zijn goede concurrenten, maar welke is nou "het beste"?
2. Ook bij de SSD's twijfel ik tussen de Crucial, Plextor en Samsung. Alhoewel Samsung toch niet echt in de smaak valt bij de meeste vanwegen TLC. Welke is hier ook de beste keus?
3. Ik neem mijn huidige PSU mee. Het betreft een OCZ ModXStream Pro 700. Op hun eigen website geven zij aan dat deze Haswell-ready zijn. Mensen die hier ervaring mee hebben? Is dit ook echt zo?
4. Qua beeldscherm weet ik echt niet of ik een goede keus maak. Deze stond in de BBG en was goedkoper dan de Dell, vandaar mijn keus.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
EDIT:
Misschien handig om erbij te vermelden dat ik niet handmatig/prof ga overklokken.
Als ik een manier vind/er een manier is die standaard toegevoegd is aan het mobo/software om componenten automatisch te laten overclocken zal ik hier natuurlijk gebruik van maken.
[ Voor 6% gewijzigd door ACC op 09-09-2013 14:09 ]