Nieuwe mainstream game pc na 7 jaar

Pagina: 1
Acties:

• ACC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-03 00:03
Tweakers,

Na 7 jaar is het toch tijd om mijn huidige systeem te vervangen.
Ik heb me aardig verdiept maar zit toch met keuzes waarbij ik geen besluit kan nemen, daarbij graag jullie ervaring/hulp!

Voeding, sata hdd en dvd-rw neem ik mee van mijn huidige pc.
Dit is mijn lijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 198,90€ 198,90
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 94,50€ 94,50
1Gigabyte GV-N770OC-2GD€ 361,-€ 361,-
1Corsair Carbide 500R Black€ 92,80€ 92,80
1LG IPS237L Zwart€ 152,-€ 152,-
1Cooler Master Hyper 412S€ 30,12€ 30,12
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 64,02€ 64,02
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 134,-€ 134,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.190,10

Nou had ik enkele vragen:

1. Ik twijfel best veel mbt de grafischekaart. MSI en Palit zijn goede concurrenten, maar welke is nou "het beste"?

2. Ook bij de SSD's twijfel ik tussen de Crucial, Plextor en Samsung. Alhoewel Samsung toch niet echt in de smaak valt bij de meeste vanwegen TLC. Welke is hier ook de beste keus?

3. Ik neem mijn huidige PSU mee. Het betreft een OCZ ModXStream Pro 700. Op hun eigen website geven zij aan dat deze Haswell-ready zijn. Mensen die hier ervaring mee hebben? Is dit ook echt zo?

4. Qua beeldscherm weet ik echt niet of ik een goede keus maak. Deze stond in de BBG en was goedkoper dan de Dell, vandaar mijn keus.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

EDIT:

Misschien handig om erbij te vermelden dat ik niet handmatig/prof ga overklokken.
Als ik een manier vind/er een manier is die standaard toegevoegd is aan het mobo/software om componenten automatisch te laten overclocken zal ik hier natuurlijk gebruik van maken.

[ Voor 6% gewijzigd door ACC op 09-09-2013 14:09 ]

• Teun.
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
1. MSI en Palit zijn beide goede kaarten, de Palit is wat hoger geklokt en zal het íets beter doen, de MSI zal waarschijnlijk wat stiller zijn.
Bron: http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_760/

2. Al die SSD's zijn goed, het verschil in snelheid zal je waarschijnlijk niet merken, crucial is betrouwbaar en goedkoop; goede keus.

3. Haswell ready betekent alleen dat bepaalde low power states worden ondersteund, opzich niet heel belangrijk, die voeding zou gewoon moeten werken.

4. Voor ervaring met beeldscherm kun je op het forum kijken, de dell komt vaak wel uit als een goede monitor voor de prijs.

Als je niet gaat overklokken, neem dan een B85 bordje icm een 4670 processor, bespaart je toch weer wat geld.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-04 18:07

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Na 7 jaar zou ik de voeding toch gewoon vervangen. Het beste is eraf en je kan met deze nieuwe hardware beter aansluiten op je verbruik. (die 700watt lijkt me toch wel een beetje veel van het goede)
Bovendien helpt het bij de eventuele verkoop van je oude hardware dat er een voeding bij komt.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

En OCZ is nou niet bepaald een geweldige voedingmaker, hell, volgens mij zijn ze nergens goed in.

Een nieuwe, goede, voeding is altijd fijn als je een nieuwe pc bouwt. Een Seasonic is altijd een goed idee.

Voor SSD's vind ik in 99% van de gevallen de M500 van Crucial de beste keus.

People as things, that’s where it starts.

• ACC
Mijn huidige voeding is zo uit mijn hoofd max 2 jaar oud. Voorgaande voeding was namelijk kapot gegaan.
Heb tot nu toe geen problemen gehad met de OCZ psu.

SSD blijft dan op Crucial.
Beeldscherm zal ik zelf verder naar kijken dan.

Alleen grafischekaart... MSI, Palit of Gigabyte............

Ga nu even kijken naar een B85 mobo met 4670 cpu.

Vooralsnog bedankt voor de antwoorden.

• ACC
Scherm zal een Dell Ultrasharp U2312HM vanwegen zijn lage inputlag. Dat staat dus ook vast.

Mobo met b85 chipset en 4670 of z87 chipset en 4670k moet ik goed over nadenken. Misschien verdiep ik mezelf in OCen en kan ik nog wat kleins eruit persen zonder het al te gevaarlijk/gek te maken.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:08
OCZ maakt wel goede producten hoor, alleen niet alles wat ze maken is goed (maar dat geld bijna voor elk merk).

Ik vind het altijd zo makkelijk om dan gelijk maar alle OCZ producten af te schrijven vanwege een paar problemen met SSD's en matige kwaliteit voedingen (waarvan er overigens ook ontzettend veel van zijn bij andere 'goede' merken).

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Bwah, OCZ heeft een hele reeks aan dure en slechte SSD's gemaakt, de voedingen van hun zijn ook duurder en minder goed dan Antec, XFX, Seasonic, Superflower etc.

Over OCZ geheugen heb ik ook weinig goede dingen gehoord.

Vertrouwen komt ten voet en gaat ten paard, en ik ken ook geen enkele reden om ook maar iets van OCZ aan te raden, minder kwaliteit voor meer geld, dat is geen bang for your buck.

People as things, that’s where it starts.

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Blijkbaar heeft de OCZ voeding een nogal korte CPU aansluiting (45cm). Dat gaat dus niet passen in een Corsair Carbide 500R Black die 50cm hoog is. ;)

Automatisch overklokken is goed om van te vertrekken, maar vaak kan de spanning nog verlaagd worden, wat de levensduur van je PC ten goede zal komen.

[ Voor 24% gewijzigd door Robbedem op 09-09-2013 22:21 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:08
VasZaitsev schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:53:
Bwah, OCZ heeft een hele reeks aan dure en slechte SSD's gemaakt, de voedingen van hun zijn ook duurder en minder goed dan Antec, XFX, Seasonic, Superflower etc.

Over OCZ geheugen heb ik ook weinig goede dingen gehoord.

Vertrouwen komt ten voet en gaat ten paard, en ik ken ook geen enkele reden om ook maar iets van OCZ aan te raden, minder kwaliteit voor meer geld, dat is geen bang for your buck.
Er zaten een paar types SSD's bij niet zo goed waren, maar duur zijn ze nooit geweest.

Voornamelijk Antec en Superflower hebben ook voedingen die slechter zijn dan enkele OCZ modellen, er zitten echt wel degelijke tussen. Zelfs the mask raadde laatst een OCZ ZT750 aan...

OCZ geheugen weet ik niet zo goed, maar mijn OCZ gold spul draaide jarenlang heel goed, was mega snel (overklokbaar) en super goedkoop.

Nogmaals, je kunt geen heel merk afschrijven om een paar fawlty producten.
Ik zou echt goed kijken naar het type waar het om gaat en daar specifiek ervaringen van opzoeken.

• ACC
Robbedem schreef op maandag 09 september 2013 @ 22:19:
Blijkbaar heeft de OCZ voeding een nogal korte CPU aansluiting (45cm). Dat gaat dus niet passen in een Corsair Carbide 500R Black die 50cm hoog is. ;)

Automatisch overklokken is goed om van te vertrekken, maar vaak kan de spanning nog verlaagd worden, wat de levensduur van je PC ten goede zal komen.
Simpele verlengkabel moet voldoende zijn lijkt mij..

• ACC
Maar dan ben ik ook rond de 22 euro kwijt. Voor 62 heb ik al een Seasonic M12II 520W. Dus even kijken of ik die 40 euro extra ga overwegen.

520w is wel genoeg? Ondanks dat nvidia 600w aanraadt?

[ Voor 17% gewijzigd door ACC op 10-09-2013 12:28 ]

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Je kan ook een kleinere kast nemen. bvb: Corsair Carbide 300R, is ook nog eens goedkoper. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Robbedem op 10-09-2013 12:54 ]

• ACC
Nogmaals dank voor jullie reacties.
Heb dezelfde lijst als in mijn 1e post besteld, behalve een Dell ipv een LG monitor en een seasonic 520 erbij.
Pagina: 1