iTunes "Jukebox" apparatuur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-09 19:10
Tot voor kort gebruikte ik mij iPod Classic (6th-gen) 160GB als JukeBox in huis. gewoon naast de TV, alle CD's erop gezet, en zonder problemen afspelen wat ik wil zonder eerst het halve huis af te zoeken naar de CD.
Alle muziek stond in iTunes als 192 VBR AAC, op een externe harddisk, en eens in de zoveel weken synchroniseerde ik de nieuwste aankopen weer met de iPod.
Het invoeren van de CD's heeft me toen maanden werk gekost, vooral omdat ik het perfect incl. cover-art en lyrics wilde hebben.

Nu 6 jaar later, ben ik begonnen om mij hele verzameling helemaal vanaf nul opnieuw in iTunes te zetten maar dan Lossless. Uiteindelijk gekozen voor ALAC (m4a) omdat FLAC niet ondersteund wordt en om nu eerst naar FLAC (of WAV) te gaan met EAC en dan weer te importeren in iTunes als ALAC is me teveel werk, voor wat het eindresultaat eindelijk opleverd. Ik weet van FLAC add-ons/plugins, maar gebruik die bewust niet, omdat je nooit zeker weet in hoeverre dat in de toekomst nog door iTunes wordt ondersteund. Daarnaast wordt ALAC/m4a ook door vele andere software ondersteund dus maakt het ook niet veel uit welke Lossless container je gebruikt (FLAC, APE, WAV, ALAC)

Maar nu het probleem.....
Mijn iPod is "maar" 160GB. Dus krijg de lossless verzameling er niet op. ja het kan wel door iTunes tijdens het synchen de muziek te laten comprimeren (een redelijk verstopte en tijdvergende optie) Maar ik wil mijn muziek lossless afspelen. (Al zal mijn gehoor het verschil niet merken aldus vele tests.)

Dus ben ik op zoek naar "iets" waarmee ik mijn iTunes toch over mijn audio systeem kan afspelen. En dat "iets" dus gewoon aangesloten op de versterker in het audio meubel kan zetten.

Meerdere opties al bedacht maar ben er nog niet uit.
* Aansluiten op de XBox wil ik niet, die controller is niet handig, en ik wil niet via de TV moeten werken
* Laptop (met harddisk eraan) is niet handig, te lomp groot, zeker met zo'n toetsenbord.
* Simpel Android tablet met haddisk eraan..... zou ideaal zijn maar android tablets kunnen niet overweg met harddisks die geen eigen voeding hebben.
* Windows 8 tablet. Nog idealer maar erg duur en zal ook vast moete hebben met exterme harddisk.
* Via BlueTooth vanaf de laptop. Nee want ik wil iets "stand-alone" hebben.

Mooist zou zijn, 7inch tablet achtig iets met touchscreen die een externe harddisk aankan waarom iTunes draait.....
Maar ja bestaat zoiets?

Iemand die een idee heeft hoe dit te realiseren is?

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Een AppleTV'tje aansluiten op je audiosysteem en dat ding laten streamen vanaf je iTunes machine. Werkt prima, is er voor gebouwd. En dan kan je ook direct je iTunes films kijken op je TV met geluid over het audiosysteem.

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:09

nexhil

BAM!

Ik zat ook al te denken waarom je geen ATV probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Maar dan verloopt het gebeuren toch via het TV scherm? En moet de TV de hele tijd aanstaan om de coverart en track info te kunnen zien. Of is een Apple TV ook aansluitbaar op een Tablet (liefst Android, want alleen maar nodig voor iTunes)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Je kan een AppleTV remote besturen via iTunes of met het afstandsbedieningkje en tv-scherm. Ik gebruik zelf mijn telefoon (iPhone) of iPad om het te beheren mbv Home Sharing. De films en muziek streamen dan vanaf een Windows+iTunes VM naar de AppleTV.

Ik weet niet of Android iets dergelijks ondersteund, waarschijnlijk niet.

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Dan moet ik me dan maar wat meer gaan verdiepen in zo'n ATV. Ben zelf geen echte Apple gebruiker, met uitzondering van de iPod (+dock) omdat dit toentertijd de enige "MP3-speler" met zoveel opslagruimte was.

Alvast bedankt voor de tip, klinkt in iedergeval al een stuk beter als wat ik tot nog toe zelf bedacht had.

Mocht nog iemand een idee hebben met een tablet hoor ik het ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zet een (eventueel tweedehands, klein scherm formaat) iMac neer. Met de laatste iTunes is dat een ideale jukebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32

talin

ES-MA

LessRam schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:40:
Dan moet ik me dan maar wat meer gaan verdiepen in zo'n ATV. Ben zelf geen echte Apple gebruiker, met uitzondering van de iPod (+dock) omdat dit toentertijd de enige "MP3-speler" met zoveel opslagruimte was.

Alvast bedankt voor de tip, klinkt in iedergeval al een stuk beter als wat ik tot nog toe zelf bedacht had.

Mocht nog iemand een idee hebben met een tablet hoor ik het ook graag.
mijn setup thuis:
een oude G4 mac mini met daaraan 3 losse USB Harddisks met genoeg ruimte.
daarop staat mijn iTunes library ( muziek, films, podcasts, books etc )
aan mijn audio setup en tv een apple tv ( 2de gen doet het nog perfect ) HDMI en optisch aangesloten.

als ik nu met mijn iPhone of iPad thuis ben dan benader ik mijn gedeelde library ( die op de mac mini staat ) selecteer muziek en selecteer de apple tv met Airplay en daar is mijn muziek of mijn speakers.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Klinkt erg "Apple" :)
Niet dat ik iets tegen Apple heb, maar zoals jij het voorsteld wordt het een giga-investering. G4-ATV-iPhone/iPad.

Ben al iets verder in mij goedkope (want alles al in huis) probeersel;
Oud 7" Android Tablet
Externet 2,5inch 500GB harddisk
USB kabel met dubbele USB aansluiting

Door de dubbele USB aansluiting krijgt de HardDisk eigen voeding (via USB stroom adapter) en trekt niet het tablet leeg. gevolg is dat het tablet wel de Harddisk kan lezen.
Android App: Rocket Player (betaal versie speelt ook ALAC/M4A)

Zo op het eerste gezicht werkt het, klein scherm en ideaal met touchscreen.
alleen wat traag, maar dat kan aan het Tablet liggen.
Maar die gaat helemaal leeg (want werd toch niet gebruikt sinds mijn Lumia920) en alleen Rocket Player erop.

En dan is het nog even goed bekijken of het het wel waard is, want het geluid uit de hoofdtelefoon aansluiting is natuurlijk bepalend.

[ Voor 8% gewijzigd door LessRam op 09-09-2013 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Je kan in plaats van een AppleTV ook voor een Airport Express gaan, dan kan je iPhone / laptop daar heen streamen. Zelf vind ik het oude model mooier dan het nieuwe model. Het heeft een optische poort, er kan een 3.5" kabeltje in maar ook een optische kabel.

De Airport Express fungeert ook meteen als repeater voor je internetverbinding als je dat wil. Ook kan je er een printer aan hangen.

Het voordeel van een AppleTV is dat als je iTunes Match hebt je ook 25.000 nummers kan streamen vanuit "de cloud" (is 256kbps AAC).

In beide gevallen krijg je in iTunes een Airplay icoontje te zien waarmee je kan kiezen waar het geluid uit moet komen.

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/RHNn/airplay.png

Met een nieuwere mac kan je bij een AppleTV ook je beeld van je hele scherm dupliceren, mooi voor films e.d.

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/RIAI/duplicate.png

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Dat apple Airport klinkt interessant.
Snap het alleen niet helemaal. De HardDisk sluit ik aan op de airport begrijp ik, en de airport op de versterker.

Maar dan?
Lees iTunes op de computer via WiFi vanaf de airport-harddisk de muziek database in?
En dat kan ook via een telefoon of tablet ipv via de computer?
Dus iTunes zie ik op mijn laptop/telefoon/tablet en de muziek wordt opgestart van hardeschijf die aan de airport hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-09 21:00
Je streamt de muziek direct van iTunes naar de Airport. Dat heet AirPlay.
Dat werkt uitstekend als je een degelijke router hebt. (provider routers kunnen dit meestal niet aan)

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 09-09-2013 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
LessRam schreef op maandag 09 september 2013 @ 17:33:
Dat apple Airport klinkt interessant.
Snap het alleen niet helemaal. De HardDisk sluit ik aan op de airport begrijp ik, en de airport op de versterker.

Maar dan?
Lees iTunes op de computer via WiFi vanaf de airport-harddisk de muziek database in?
En dat kan ook via een telefoon of tablet ipv via de computer?
Dus iTunes zie ik op mijn laptop/telefoon/tablet en de muziek wordt opgestart van hardeschijf die aan de airport hangt?
Nee, je hangt er geen harddisk aan. Hij streamt vanaf iTunes op je computer of iTunes op je iOS device. Je kan er wel een harddisk aan hangen, maar daar kan hij niet vanaf spelen. Dat wordt dan gewoon een netwerk share.
jeroen3 schreef op maandag 09 september 2013 @ 17:37:
Je streamt de muziek direct van iTunes naar de Airport. Dat heet AirPlay.
Dat werkt uitstekend als je een degelijke router hebt. (provider routers kunnen dit meestal niet aan)
De Airport Express is zelf ook als router te gebruiken.

[ Voor 19% gewijzigd door ZpAz op 09-09-2013 17:43 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin

talin

ES-MA

LessRam schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:10:
Klinkt erg "Apple" :)
Niet dat ik iets tegen Apple heb, maar zoals jij het voorsteld wordt het een giga-investering. G4-ATV-iPhone/iPad.

Ben al iets verder in mij goedkope (want alles al in huis) probeersel;
Oud 7" Android Tablet
Externet 2,5inch 500GB harddisk
USB kabel met dubbele USB aansluiting
denk dat jij "duurder" uit bent van wat jij nu hebt staan dan wat ik heb uitgegeven, de G4 tweedehands overgenomen voor 5 hele oude blackberry's die ik anders op het werk had weggegooid, die apple tv va Ebay voor nog geen 50 euro inc verzendkosten, iPad en iPhone heb ik via mijn werk ( ik beheer die dingen en ontwikkel er op )
ik heb alleen geld voor de USB disk betaald.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:19
Logitech Squeezebox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Wowww.... dat lijkt heel erg op wat ik in gedachten had.
Klein, duidelijk scherm, touchscreen.
En dat kan ook overweg met ALAC/M4A bestanden en externe harddisk?

(Edit) Ja dus.......
reviews: Squeezebox Touch: waardige opvolger van de Classic?

En voor 200-250 Euro qua prijs ook nog te behappen.

Eerst nog een stuk erin verdiepen, maar denk dat dat hem gaat worden!!

BEDANKT allen voor de tips.

[ Voor 41% gewijzigd door LessRam op 10-09-2013 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Domper..... nergens meer te koop. Hooguit tweedehands voor "onredelijke" prijzen

• talin

talin

ES-MA

• LessRam
heb ik zelf ook al eerder bezocht. Maar op beiden staat geen Squeezebox TOUCH.
Wel de Squeezebox Classic (Geen touch scherm voor cover art)
En wel de Squeezebox Duet, die ik ook erg mooi vind, misschien zelfs nog mooier dan de Touch. Maar geen USB aansluiting voor Externe harddisk

Op eBay internationaal staan er wel een aantal, maar die zijn of niet meer 100% okay of de prijzen zijn ongelooflijk tot wel 1100 Dollar (ja elf honderd, dus geen nul teveel getikt) 8)7

En bij de tweede welke je aanwijst staat er ook nogeens bij;

Verkaufe die Squeezebox als defekt, da Sie nicht mehr startet. Die Anzeige bleibt dunkel. Was soll man noch sagen, sie funktioniert einfach nicht mehr.

Laten we dat dus maar niet doen :)

De touch is nergens nieuw te vinden of voor acceptabele tweedehands prijzen (=minder dan nieuw prijs). Heb echt al een paar uurtjes aan besteed aan het zoeken erna. :'(

[ Voor 35% gewijzigd door LessRam op 12-09-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Gevonden op Marktplaats voor 175 euro.
En de Squeezebox Touch blijkt nog meer te kunnen dan ik voor mogelijk hield....
- zelfs voor Windows Phone 8 is er een app.
- Internet radio is meteen ingesteld
- en ondanks dat er een harddisk vol muziek is aangesloten, kan er ook nog gewoon vanaf de laptop afgespeeld worden

Exact de player die ik zocht!
iedereen bedankt voor de tips !

Pagina: 1