Samenstellen game-pc

Pagina: 1
Acties:

• sphinxbot
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-12-2021
Hallo,

Ik ben van plan om een game-pc te bouwen waar ik de eerstvolgende jaren mee doorkom. Ik heb geen ervaring met het samenstellen van computers, dus ik kan wel wat hulp gebruiken. Ik heb mij voornamelijk gebaseerd op de aankoopadviezen van juli en september.Lijkt dit jullie wat? Of zouden jullie hier iets aan veranderen?

Bedankt!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:56
Je zou nog kunnen kijken naar de MSI 770, schijnt beter te koelen.
(niet een erg wezenlijk verschil)

Verder heb ik geen op- of aanmerkingen.

• Nick v D
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:27
Beste,

Ik zou voor de HDD een pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB pakken. Dan heb je voor hetzelfde geld 2 TB en omdat je waarschijnlijk gaat gamen en de belangrijke apps vanaf de SSD leest heb je de Black (te dure) versie van WD niet nodig.
1Tb is misschien aan de krappe kant?

Over de SSD wordt erg gediscussieerd, met name tussen:
- pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB
- pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB

Wil je gaan overklokken?

• sphinxbot
Bedankt voor de reacties.
Nick v D schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:02:
Beste,

Ik zou voor de HDD een pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB pakken. Dan heb je voor hetzelfde geld 2 TB en omdat je waarschijnlijk gaat gamen en de belangrijke apps vanaf de SSD leest heb je de Black (te dure) versie van WD niet nodig.
1Tb is misschien aan de krappe kant?

Over de SSD wordt erg gediscussieerd, met name tussen:
- pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB
- pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB

Wil je gaan overklokken?
Ik had begrepen dat de Seagate schijven, en dan voornamelijk de schijven die gemaakt zijn in China, nogal eens problemen opleveren. Ik was van plan om daarvan weg te blijven. Ik ben het echter met je eens dat alle belangrijke bestanden op de ssd terechtkomen, en dat de WD misschien overkill is. Ik zal er nog eens over nadenken.

Ik ben niet van plan te overklokken.

Groeten

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-04 15:21
sphinxbot schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:20:

[...]
Dan heb je geen K-processor en Z-chipset nodig.

Dan kom je op:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 191,73€ 191,73
1Gigabyte GA-B85M-HD3€ 54,90€ 54,90
1Gigabyte GV-N770OC-2GD€ 361,-€ 361,-
1Western Digital Black WD1002FAEX, 1TB€ 73,15€ 73,15
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 88,33€ 88,33
1Dell Ultrasharp U2312HM Zwart€ 176,90€ 176,90
1Cooler Master Hyper 412S€ 30,12€ 30,12
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 62,10€ 62,10
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,90€ 16,90
1Seasonic G-Serie 650Watt€ 105,-€ 105,-
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 134,-€ 134,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.294,13

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

• Nick v D
sphinxbot schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:20:

[...]

Ik had begrepen dat de Seagate schijven, en dan voornamelijk de schijven die gemaakt zijn in China, nogal eens problemen opleveren. Ik was van plan om daarvan weg te blijven. Ik ben het echter met je eens dat alle belangrijke bestanden op de ssd terechtkomen, en dat de WD misschien overkill is. Ik zal er nog eens over nadenken.

Groeten
Ok dat van seagate is mij ontschoten, heb je daar een bron van? Ik wilde namelijk wel een 2Tb voor mijn nieuwe pc inbouwen.

Als je niet gaat overklokken kun je nog wat besparen op je processor en moederbord.
Door de niet K versie te nemen en een B85 moederbord.
Echter heb ik zelf voor mijn nieuwe build wel de K en B87 gekozen. Dit omdat de meerprijs niet veel hoger is. En je later altijd kunt beslissen of je overklokt. Ben je dit absoluut niet van plan, dan kun je er een aantal tientjes op besparen.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Seagate 2TB's hebben soms slechte kwaliteit, de 1TB en 3TB niet. Bron: ergens gelezen.

Het systeem van Peter is prima.

People as things, that’s where it starts.

• DrIezie
  • Laatst online: 07-04 12:59
Info mbt Seagate Barracuda 2TB schijven: http://www.amazon.com/rev...pr_viewpnt#R205L2P2CHJ02D Ik heb geluk gehad en heb een goede Seagate 2TB HDD

Assumption is the mother of all F'-ups

• Nick v D
DrIezie schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:17:
Info mbt Seagate Barracuda 2TB schijven: http://www.amazon.com/rev...pr_viewpnt#R205L2P2CHJ02D Ik heb geluk gehad en heb een goede Seagate 2TB HDD
Dankjewel.

Na het lezen van deze review kan ik je niet langer de Seagate aanbevelen.
Ik ga nu zelf ook mijn Seagate in de wenslijst aanpassen naar een WD 2Tb.

On Topic:
Ik denk dat je zo een prima lijstje hebt om samen te stellen.

• DrIezie
  • Laatst online: 07-04 12:59
Inderdaad, neem dan gewoon de pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 1TB of een pricewatch: Western Digital Green WD20EZRX, 2TB maar een WD Black is duur voor een game-pc.

Assumption is the mother of all F'-ups

• Tom.Gerritse
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Beste,

Heb je er rekening mee gehouden dat je beeldscherm niet over een HDMI poort beschikt?
Ik ben even voor je gaan zoeken, aannemende dat je 23" bewust hebt gekozen kwam ik op de volgende alternatieven:
pricewatch: LG IPS237L Zwart Let wel op, veel mensen vinden dat de LG schermen een 'wiebelende voet' hebben, ik heb zelf ook een LG waar dit ook over gezegd wordt en ik heb hier zelf geen last van. Verder positief punt aan dit scherm is de prijs.
Mocht je dan toch liever voor een DELL gaan, heb ik hier nog een Dell alternatief:
pricewatch: Dell S2340L Grijs, Zwart
Voor een iets lagere prijs en toch een goed scherm met een snelle reactietijd van 2ms is er het merk AOC:
pricewatch: AOC E2357FM RVS

Keuze genoeg, maar ik zou er in ieder geval kiezen voor een scherm met HDMI.
Verder een mooi lijstje lijkt me. Werkgeheugen misschien iets aan de goekope kant voor zo'n vette pc (als je dan wat bespaart op scherm etc kun je misschien beter iets meer / beter werkgeheugen overwegen), maar dat is slechts mijn idee daarover.

• Nick v D
Tom.Gerritse schreef op maandag 09 september 2013 @ 17:01:
Beste,

Heb je er rekening mee gehouden dat je beeldscherm niet over een HDMI poort beschikt?
Ik ben even voor je gaan zoeken, aannemende dat je 23" bewust hebt gekozen kwam ik op de volgende alternatieven:
pricewatch: LG IPS237L Zwart Let wel op, veel mensen vinden dat de LG schermen een 'wiebelende voet' hebben, ik heb zelf ook een LG waar dit ook over gezegd wordt en ik heb hier zelf geen last van. Verder positief punt aan dit scherm is de prijs.
Mocht je dan toch liever voor een DELL gaan, heb ik hier nog een Dell alternatief:
pricewatch: Dell S2340L Grijs, Zwart
Voor een iets lagere prijs en toch een goed scherm met een snelle reactietijd van 2ms is er het merk AOC:
pricewatch: AOC E2357FM RVS

Keuze genoeg, maar ik zou er in ieder geval kiezen voor een scherm met HDMI.
Verder een mooi lijstje lijkt me. Werkgeheugen misschien iets aan de goekope kant voor zo'n vette pc (als je dan wat bespaart op scherm etc kun je misschien beter iets meer / beter werkgeheugen overwegen), maar dat is slechts mijn idee daarover.
De videokaart en monitor kunnen gelinked worden met een DVI-D kabel. Het enige verschil tegenover een HDMI kabel is dat DVI geen audio transporteert. Op zijn beeldscherm zitten geen speakers en zal dus geen probleem zijn.

• sphinxbot
Tom.Gerritse schreef op maandag 09 september 2013 @ 17:01:
Beste,

[...]

Ik wilde graag dat geheugen uit de BBG kopen, maar dat schijnt moeilijk vindbaar/duur geworden te zijn (althans volgens de BBG). Ik heb dan maar het voorgestelde alternatief aangeklikt. Heeft het zin om de 16gb versie te kopen, of is dat overkill? http://tweakers.net/pricewatch/323502/crucial-ballistix-tactical-blt2c8g3d1608et3lx0ceu.html

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Je zal al moeite hebben om voorbij de 4GB te komen ;)
http://tweakers.net/categ...vixxBiKfUny00cxx2TkXti2Hw

[ Voor 72% gewijzigd door SmokingCrop op 09-09-2013 20:19 ]

Pagina: 1