• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-02 04:33
Ik heb 2 1/2 jaar gelden 2 x Asrock N68C-S UCC een asrock moederbord gekocht voor de computer van me zusje en me ouders. sinds een half jaar heeft me zusje een tablet en gebruikt ze haar pc niet meer. Nu heb ik haar pc omgebouwd tot een XBMC HTPC.

Alleen zit ik met 1 probleem. Als de pc opstart werkt geen 1 van de aangesloten usb apparatuur. (toetsenbord en Wifi dongel) Die moet ik dan eerst verwijderen en weer inpluggen. Ik dacht zelf dat het probleem eerst lag bij het besturingssysteem (toen die tijd Xubuntu) heb toen Openelec geinstaleerd maar die heeft het zelfde probleem. Ook als ik Windows 7 installeer heb ik deze problemen ook.

Later kwam ik er achter dat mijn ouders hun pc de zelfde probleem begon te vertonen. als die op gestart is moet je eerst een stuk op 10 keer op de knoppen van de muis drukken dan hoor je het geluid van het in pluggen van een apparaat en dan werkt de muis pas.

Heb van alles geprobeerd andere usb drivers bios resetten andere Windows. Niks helpt En op internet kan ik ook niks vinden dat werkt. Daarom vraag ik jullie hulp.

Link naar de spec Klikderdeklik

iRacing Profiel

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-02 20:45
oef... Dit is zo'n eng Asrock bordje met 2 verschillende ram sloten.. Ik weet niet of dat nog steeds het low bugdet is als wat het bijvoorbeeld in het AM2 en 939 tijdperk was. Maar dit soort bordjes had je toen ook en die waren over het algemeen vrij buggy...

Oeff.. en dan ook nog eens een hele oude Nvidia chipset erop... Dit bordje doet het hem niet voor me..

Mag ik vragen welke CPU's je gebruikt op de bordjes en welke DDR2/3 geheugen?.

Kan je mischien eens een PCI kaartje met usb poorten erin steken? Mischien zijn de USB poorten gewoon kaduuk.

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-02 16:54

Fordox

00101010

ik ken het bord, het is het eerste bord dat ik ooit zelf had.

ja dat ding heeft enorm veel bugs, misschien is er een bios update maar dannog verwacht ik niet veel verbetering... gooi dat ding weg en haal iets dat meer degelijk is ;)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• blamauci
Ik verwachte niks minder van deze Asrock mix and match bordjes. Die zijn altijd vrij fail. helaas als het goed in elkaar steekt kunnen ze best handig zijn. Jetway maakte ze vroeger ook wel en die waren altijd wel awesome.

Helaas is Jetway zo dood als een pier xD

• SkullboyNL
Dan laat ik het probleem eerst zo tot hij het echt begeeft.

iRacing Profiel

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:06
Nou er wordt wel erg negatief gedaan over deze bordjes, ik heb er zelf 2 en die draaien allebei gewoon netjes zelfs met een 125 watt x2 6000+ wat officieel niet kan ;)

• Unimproved
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-07-2022
Yep, zelfde bord hier, zelfde probleem.

• SkullboyNL
@Venom. Ik heb nog 1 zoon bod draaien en die werkt ook perfect.

@Unimproved. Heb jij er al een oplossing voor?

iRacing Profiel

• blamauci
-Venom- schreef op maandag 09 september 2013 @ 20:21:
Nou er wordt wel erg negatief gedaan over deze bordjes, ik heb er zelf 2 en die draaien allebei gewoon netjes zelfs met een 125 watt x2 6000+ wat officieel niet kan ;)
Ja dude maar dat is de AM2 kant. Die werkt vast perfect. De problemen bij OP doen zich voor met een AM3 Cpu... Dit is het probleem die nforce chipset heeft veel faalbordjes op AM3 gehad. Asus had ook een stel van die bordjes die net zo hard faalde met dezelfde chipset en AM3 procs.

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:06
Andere pc draait met een AM3 sempron 140 unlockt als x2 ook perfect ;)
Pagina: 1