Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Versie beheer systeem met PDF

Pagina: 1
Acties:

• Lunoah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2023
Heb al aardig wat gezocht maar nog niet gevonden wat ik zoek.

Ik zoek een mogelijkheid waarmee ik PDF documenten (handboeken) extern kan laten controleren op de meest recente versie . Zodat een klant een notificatie krijgt indien er een nieuwere versie beschikbaar is.

Iemand die hier ervaring mee heeft of weet hoe dit het beste aan te pakken?

Ik zou bijvoorbeeld een vb applicatie kunnen maken met een embedded pdf viewer die op FTP de bestanden lokaal overschrijft. Is wel wat knullig.. en anderzijds ben ik dan het wiel opnieuw aan het uitvinden.

Iemand die de gouden tip heeft?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik ben bang dat ik niet snap wat je nu precies zoekt, wat je bedoelt met 'extern laten controleren op de meest recente versie'. Een viewer lijkt me helemaal onhandig, je gaat toch niet 'met de hand' in de pdf versienummers bekijken? Daar is metadata voor, tenminste de datum.

Als je zelf de handboeken maakt en publiceert: niet direct relateren aan de bestanden op de ftp-server maar juist aan het publicatieproces. Bijhouden wie op de hoogte wil worden gehouden van welke handleiding, en na publicatie een atteringsmail sturen.
Of makkelijker: bijv een RSS-feed bieden. Dan kan men het zelf in de gaten houden.

Als een derde partij maakt en publiceert: hangt erg af van wat de site(s) die derde partij(en) bied(en).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Lunoah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2023
Ok, toelichting :)

We maken handboeken voor onze producten.
klanten krijgen met het product een handboek mee.
Nu zijn er in de loop van de tijd veel wijzigen die worden bijgehouden in een handboek.
Bijvoorbeeld een vervangend onderdeel behoeft een ander beheer e.d.

Als de klant dit handboek in PDF meekrijgt is het wenselijk dat hij bij het openen weet of hij de meest recente versie heeft. Indien er een update beschikbaar is krijgt de klant dan een melding en kan hij deze downloaden. Indien de versie gelijk is krijgt hij deze melding niet :)

[ Voor 5% gewijzigd door Lunoah op 09-09-2013 16:16 ]

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dan zou je iets van Active Content in een PDF moeten plaatsen, bijvoorbeeld een Flash Element of stukje HTML wat gegevens uitleest van een (web)server. Zodat als het document wordt geopend, op de eerste pagina staat welke versie van het document er staat, en dan een frame met de online versie (en downloadlink).
De PDF viewer moet dit wel ondersteunen en tegenwoordig wordt dat soort actieve content als een veiligheidsrisico beschouwd en worden dergelijke functies standaard uitgeschakeld