The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Een x4 760k is misschien wel wat licht om je MKV's mee te her-encoden. Ik zou dan eerder voor een AM3+ build kiezen met een 6-core CPU (als het AMD-based gaat worden). Op een intel-platform zou ik voor een i5 Haswell kiezen. Het probleem zit niet zozeer in de HTPC-functionaliteiten; dat wil prima op deze build lopen.
Encoden doe ik nu op mijn desktop i5 3570K, probleem is dat je gelijk ruk all kunt doen. Dus dat wil ik liever niet meer.
Als het op de server gebeurd dan maakt de tijd die het erover doet om een film te hercoden niet zo heel veel uit.
Maar het moet wel een "echte" upgrade zijn t.o.v. de E8400
Per se AMD, tja. Is voor de buidel wel iets vriendelijker en begrijp dat ze tegenwoordig erg goed meekomen (of beter zijn in bepaalde dingen)
Als het op de server gebeurd dan maakt de tijd die het erover doet om een film te hercoden niet zo heel veel uit.
Per se AMD, tja. Is voor de buidel wel iets vriendelijker en begrijp dat ze tegenwoordig erg goed meekomen (of beter zijn in bepaalde dingen)
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Het probleem wat je krijgt als je het server-sided laat afhandelen is dat je op dat moment dus ook niets meer kan doen. Daarom zou ik ook voor veel cores kiezen ipv minder maar snellere cores.Bad Brains schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:26:
Encoden doe ik nu op mijn desktop i5 3570K, probleem is dat je gelijk ruk all kunt doen. Dus dat wil ik liever niet meer.
Met een FX6300 t.o.v. een E8400 zal je zeker wel winst gaan behalen. Kijk maar eens naar onderstaande vergelijkingen:
http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core2-Duo-E8400-vs-AMD-FX-6300
Het verschil wordt (uiteraard) groter ivm een FX8350
http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core2-Duo-E8400-vs-AMD-FX-8350
Alternatief zou een dedicated servertje zijn (eventueel via ESXi) waarbij je de resources goed kunt managen en een max aantal CPU en GB geheugen kan toewijzen, maar dan is XBMC oid er naast draaien eigenlijk geen optie. Het zou nuttig zijn als je bijvoorbeeld 2 VM's maakt, waarbij 1 dedicated draait voor her-encoden en 1 dedicated een MySQL.