MxStream of Chello?

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:19
Wat kan ik het beste kiezen, ik heb nu Chello, en ik vindt het bagger, is MxStream misschien een goede optie dat iemand weet?

• YoG
  • Niet online

YoG

Ligt er puur aan waar je woont, hier in a'dam is Chello overdag lekker snel maar soms best wel traag 's avonds.. de helpdesk en nieuwsservers zijn een ramp alhoewel t de laatste tijd met de nieuwsservers wat beter gaat..
MxStream loopt bij de buren gewoon stabiel op ongeveer 50 KB/sec.. de installatie was een bitch om te doen omdat er een spelfout zat in de handleiding..juist opeen cruciaal gedeelte, de dns server ofzo.. voor de rest draait t nog steeds goed bij hun. alleen die 8 KB/sec upstream hè.. |:(

spek pc, spek hifi, last.fm

• eX0duS
  • Laatst online: 12-08 10:19
dus mxtream is niks?

Verwijderd

ehm...

ik hoop dat de ADSL pakketten van XS4all wat sneller zijn...

ik heb nl. net een abbonement afgesloten voor 175,- per maand

Wat is de gemmiddelde downloadsnelheid eigenlijk met het "Grote" pakket van xs4all (ook MXStream)??

Verwijderd

/me Schopt em de goede morgen in!

Moggeh! :)

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-07 19:54

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

* jellyshock zegt goedemorgen!
maar om ff on-topic te blijven: toen bArt van de kabel werd geschopt in Rotterdam door UPC en we een chello abo opgedrongen kregen, ben ik overgestapt op XS4all ADSL (basic). Het bevalt me prima, altijd plusminus 60 Kbs.Alleen gebeurd het af en toe een enkel keertje ( 1X in de maand)dat ik opnieuw moet inloggen, das wel jammer. Maar voor de rest geen problemen. Wat me opviel is dat met streaming video en audio de verbinding veeeel stabieler is dan via kabel.

aAarGhh

• ShadowBumble
  • Laatst online: 17:30

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Op dinsdag 05 juni 2001 23:57 schreef 5chaap2k het volgende:
ehm...

ik hoop dat de ADSL pakketten van XS4all wat sneller zijn...

ik heb nl. net een abbonement afgesloten voor 175,- per maand

Wat is de gemmiddelde downloadsnelheid eigenlijk met het "Grote" pakket van xs4all (ook MXStream)??
XS4all gewone abbo is 50 kbps download en 8 kbps upload.

XS4all "PLUS" abbo is 100 kbps download en 12 kbps upload.

>:) >:) >:)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 23:03
daggut niet, mijn ouwe modem was al 56 kbps
duz ik denk dat je iets anders bedoelt :)

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op woensdag 06 juni 2001 09:45 schreef ShadowBumble het volgende:

Niet helemaal correct (*):

MxStream Basic:
theorie: 512/64 kbps => 64/8 kBps
praktijk: ~56 kB/s down en ~7 kB/s up (in kByte/s)

MxStream Extra:
theorie: 1024/256 kbps => 128/32 kBps
praktijk: ~112 kB/s down en ~28 kB/s up (in kByte/s)

Verschil tussen theorie en praktijk komt door de ADSL techniek, het is gewoon de standaard overhead die nodig is om betrouwbaar verkeer mogelijk te maken.

(*) waarden zijn uit ervaring met Planet Basis (Comfort) en Extra (Advanced) en XS4all Basic (er is geen merkbaar snelheidsverschil tussen Planet en XS4all)

• Change
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04-2025
Ik zit nu in H'sum ook met een Chello abbo, maar het is de laatste tijd ZO brak, vooral 's avonds, dat ik ook zeer sterk aan XS4All FastADSL zit te denken. Het is een stukkie duurder, maar ik zit nu tussen 1800 en 2300 soms 2 minuten te wachten op sites als download.com en zdnet.com.. en timeouts bij downloads etc...

Ben nu eigenlijk via de search op zoek naar de nadelen van ADSL maar ik heb ze nog niet echt gevonden, dus dit begint er goed uit te zien voor XS4All...

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 22:54 schreef het_beest het volgende:
Wat kan ik het beste kiezen, ik heb nu Chello, en ik vindt het bagger, is MxStream misschien een goede optie dat iemand weet?
Ik heb het hier beide, omgeving Rotterdam, en ik ben iig zeer te spreken over Chello, en MXstream, tsja, het is gemiddeld dus trager dan Chello in mijn geval, alleen de grotere upload is af en toe wel erg prettig.

• ShadowBumble
  • Laatst online: 17:30

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Op woensdag 06 juni 2001 11:19 schreef Jake het volgende:

[..]

Niet helemaal correct (*):

MxStream Basic:
theorie: 512/64 kbps => 64/8 kBps
praktijk: ~56 kB/s down en ~7 kB/s up (in kByte/s)

MxStream Extra:
theorie: 1024/256 kbps => 128/32 kBps
praktijk: ~112 kB/s down en ~28 kB/s up (in kByte/s)

Verschil tussen theorie en praktijk komt door de ADSL techniek, het is gewoon de standaard overhead die nodig is om betrouwbaar verkeer mogelijk te maken.

(*) waarden zijn uit ervaring met Planet Basis (Comfort) en Extra (Advanced) en XS4all Basic (er is geen merkbaar snelheidsverschil tussen Planet en XS4all)
Lolz die 3 tot 8 kbps ronden we gewoon af want daar blijf je altijd mee schommelen >:) >:)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

Het ligt er maar net aan waar je woont.
In friesland zou mxstream geen verbetering zijn, maar in den haag weer wel.
ligt er echt aan waar je woont.

Verwijderd

dus ik haal gemmiddeld wel over de 100Kb/sec strax :)

maar hoe zit het met de stabiliteit en de ping in Multiplayer games !? heb nu in cs een gemiddelde ping van 39 met me kabelvoon Teryon-modem
Pagina: 1