Plotselinge battery drain iPhone 5

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:40

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Hi,

Mijn nieuwe iPhone 5 ging vorige week nog een werkweek mee op één batterijlading bij voor mij normaal gebruik. Afgelopen vrijdag heb ik hem opgeladen (100%) en vanochtend was daar nog 48% van over.

Wel heb ik nieuwe apps gestart en door - mij onbekende - settings gebladerd. Ik vrees dat ik ergens iets heb ingeschakeld dat voor deze drain zorgt. Wat kan dit zijn?

Iets waar ik mij bewust van ben is het wijzigen van één mailaccount push naar handmatige fetch. Maar het lijkt me niet dat dit de oorzaak is. Daarna heb ik wat apps gestart die gebruikmaken van locatieservices maar volgens mij zijn deze niet actief.

Daarnaast heb ik "zoek mijn iPhone" ingeschakeld. Hiervan heb ik zelf het vermoeden dat dit mee kan spelen.

Iedereen wil meer battery lifetime en daarom vliegen de apps je om de oren. Dat is mijn bedoeling niet want vorige week was het prima. Zoals je hierboven kunt zien ben ik zelf al te raden gegaan. Daarnaast heb ik gekeken naar deze site.

Maar aangezien het vorige week 'normaal' was en in mijn ogen nu erger, vroeg ik me af of iemand nog de gouden tip heeft :).

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb je eerder geluk gehad met die week battery life, dat is echt uitzonderlijk. Maar wat je kan doen is natuurlijk al je veranderingen ongedaan maken en dan kijken wat hij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Maar wat je kan doen is natuurlijk al je veranderingen ongedaan maken
Dat is het punt dus: nieuwe iPhone, nieuwe alles.. Ik heb dus overal een beetje doorheen zitten bladeren en hier en daar wat aangepast. Daarbij heb ik niet elke stap bijgehouden. Natuurlijk heb ik wel al in het achterhoofd gehouden wat mogelijke batterijgevoelig is, zoals push/fetch (maar handmatige fetch kan nooit drainen mi) en "zoek mijn iPhone" (hoewel het toestel het hele weekend gewoon op de tafel heeft gelegen).

Daarom ben ik al op zoek gegaan naar wat de meestvoorkomende zaken zijn en heb die al aangepast. Maar ik hoop dat ervaren iPhoners mij kunnen zeggen "het is vast dit of dat".

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 11:58
Lees ik het nu goed dat jouw Iphone een week meeging met normaal gebruik? Ik vind 2 dagen al veel bij matig gebruik. Een week kan eigenlijk helemaal niet met normaal gebruik. Op de Apple site gaat hij 225 uur mee standby. Dat zou tot 9 dagen zijn.

Stand-bytijd: tot 225 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Ik weet niet, maar na 3 dagen zit je op de helft terwijl hij eerst een week mee ging. Dat zou ik nou niet echt een battery drain durven noemen.

Daarbij ben je de eerste die ik hoor waarbij een iPhone een week mee gaat. Ook bij nieuwe iPhones is het bij mij misschien 2 dagen geweest, 3 als je rustig deed. Op dit moment ben ik al blij als mijn iPhone 4 het einde van de dag haalt 8)7

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-09 17:43

4bit

Onward, to futility!

Een heel weekend met 50% batterij is normaal. Je bent volgens mij een zeer lichte gebruiker, en waarschijnlijk heb je je iPhone wat meer gebruikt vorig weekend tov een week geleden.

Welkom in de wereld der smartphones waar om de 2 dagen opladen zeer normaal is.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:34
mijn Iphone 5 moet 's avonds gewoon weer aan de lader hoor helaas.. gebruik m wel veel (nieuws, social media etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Konjo schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:13:
Lees ik het nu goed dat jouw Iphone een week meeging met normaal gebruik? Ik vind 2 dagen al veel bij matig gebruik. Een week kan eigenlijk helemaal niet met normaal gebruik. Op de Apple site gaat hij 225 uur mee standby. Dat zou tot 9 dagen zijn.
Vorige week heb ik hem maandagmorgen opgeladen en vrijdagavond stond hij op 2% of zo. Dat is dus een werkweek, geen kalenderweek. :).
Rupie schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:15:
Ik weet niet, maar na 3 dagen zit je op de helft terwijl hij eerst een week mee ging. Dat zou ik nou niet echt een battery drain durven noemen.
Zie bovenstaand. Ditmaal is hij vrijdagmiddag van de lader gegaan (15.00) en vanochtend 48% (was 07.30 uur). Dat is dus 52% in 64,5 uur. Dat is bijna 1% (0.8%) per uur. Dat kwam bij mij over als veel als je bedenkt dat het toestel het hele weekend onaangeroerd op tafel heeft gelegen - dus geen verplaatsing met zendmasten, niet bellen, niet internetten, nada.

Zodoende mijn vraag :).

[ Voor 11% gewijzigd door Eagle Creek op 09-09-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-09 16:49
Eagle Creek schreef op maandag 09 september 2013 @ 11:22:
[...]

Vorige week heb ik hem maandagmorgen opgeladen en vrijdagavond stond hij op 2% of zo.

[...]

Zie bovenstaand. Ditmaal is hij vrijdagmiddag van de lader gegaan (15.00) en vanochtend 48% (was 07.30 uur). Dat is dus 52% in 64,5 uur. Dan vind ik bijna 8% per uur erg veel, als je bedenkt dat het toestel het hele weekend onaangeroerd op tafel heeft gelegen - dus geen verplaatsing met zendmasten, niet bellen, niet internetten, nada.

Zodoende mijn vraag :).
Je maakt een rekenfout, het is 0,8 % per uur, en volgens mij loop je ons te trollen. Zo niet: zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Je hebt gelijk met de berekening, dat is mijn fout.
en volgens mij loop je ons te trollen.
:?
Zo niet: zucht.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

BaSsDruM schreef op maandag 09 september 2013 @ 11:31:
[...]

en volgens mij loop je ons te trollen. Zo niet: zucht.
Precies wat ik ook dacht...

Nou moet ik wel zeggen mijn vriendin gebruikt mijn oude iPhone 4 (bijna vier jaar oud) en die haalt nog 3-4 dagen (gebruikt geen 3G alleen wifi en minder intensief dan ik). Ik haal de laatste tijd met mijn iPhone 5 net aan een dag soms langer ligt er aan wat er op Whatsapp gebeurt met die groepsgesprekken (op de achtergrond, zelfs zonder meldingen of iets) die kosten ook idioot veel batterij bij mij, dus heb er een aantal verlaten en dat helpt al.

En dan nog is een dag voor een smartphone al veel, ik ken mensen met een One of een S4 die halen nog niet eens 8 uur.

Dus aan de topic starter, met een week, ben je naar mijn idee een van de weinige die zo'n idioot lange standbytijd haalt, je kunt het bijna niet normaal noemen. Wellicht dat Apple in de toekomst (iOS 8 ) bepaalde dingen inbouwt dat je batterij langer mee gaat, dit doen ze ook al met hun MacBooks dus lijkt me niet onrealistisch.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 11:58
Ga uit van een dag voor je smartphone batterij en dan is het op dit moment heel normaal. Dit is redelijk algemeen bekend vandaar de trol vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Van iPhonegebruikers hoor ik overal om mij heen dat ze zo blij zijn met het uithoudingsvermogen en ook in tests scoren iPhones hoog. Dat schept verwachtingen.

Fine fine.. ik ga zelf dan wel rondneuzen welke features aan of uit moeten. :)
Maar ook daarin verschillen de meningen weer enorm, zoals bijvoorbeeld al blijkt uit dit topic.

Nog één extra vraag:
Bij [Instellingen > E-mail, contacten, agenda's > Nieuwe gegevens > Geavanceerd > iCloud] staat bij "Handmatig": "Als 'Handmatig' is geselecteerd zoekt deze account alleen naar updates als de app actief is".

Maar welke app is dit dan? Ik heb geen iCloud-app.

[ Voor 13% gewijzigd door Eagle Creek op 09-09-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als ik weinig met mijn iphone 4s doe haal ik ook gewoon een week, dit is voor mij normaal. Ik gebruik geen 3g en wifi staat dan de meeste tijd uit.
Als wifi altijd aanstaat haal ik zo'n 3 a 4 dagen.
Maar als ik wil kan hij ook wel in één dag leeg :) ligt er maar gewoon aan wat ik er mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Ik vind het overigens een manco dat WiFi standaard aan blijft staan, ook in stand-by. Bij Windows Phone schakelt deze dan netjes uit.

Dat dit 2 dagen kan schelen op een week (werkweek vs week) wil ik overigens best geloven. Ik zet het 's nachts ook uit bijvoorbeeld. Ik bedenk me trouwens dat ik dat vorige week ook gedaan heb en dit weekend niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik mij afvraag, je berekent dan precies hoeveel % er per uur uitloopt enzo.

Waarom leg je de iPhone niet gewoon s'nachts aan de lader, dan weet je zeker (oké ook dit is weer relatief) dat je hem de hele dag kan gebruiken, en je bespaart weer een hoop tijd met rekenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• violiris
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik heb hetzelfde met mijn iPhone 4s, die weliswaar al een tijdje meegaat, maar opééns een hele korte batterijduur heeft.
En het gekke is: een flinke tijd geleden had ik dat ook opeens: i.p.v. een aantal dagen ging de batterij opeens nog maar een uur of 5 mee, en de telefoon was voortdurend warm.
Dus alle instellingen gecheckt, locatievoorzieningen beperkt en vergrendeld, etc. Ook begrepen dat vooral de Facebook-app en Whatsapp veel energie vreten (Facebook blijft nog een tijd actief na afsluiten bijv.), maar die had ik al langer dus dat was niet de (plotselinge) oorzaak. Maar wellicht alsnog een tip, Eagle..... ;-)
En of het door een update van iOS kwam of iets anders: opeens gedroeg de batterij zich weer normaal en kon ik steeds anderhalve dag tot twee dagen voort.

Nu sinds een paar weken dus weer hetzelfde verhaal: de batterij gaat plotseling maar een halve dag mee en de iPhone is vaak warm.

Zou het misschien toch aan iets in iOS kunnen liggen door een update o.i.d?
(Of misschien de update van een app?)
En zo ja, is het mogelijk om iOS te herstellen / opnieuw te installeren? Ik zie de mogelijkheid niet direct in de instellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Als je iPhone dat ineens doet en warm wordt helpt het soms al om een keer een soft reset uit te voeren. Ik heb het wel eens na een update gehad, even een reset en hij doet het weer 'normaal'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan deze app je wat meer inzicht geven in je energie verbruik:

https://itunes.apple.com/...ry-saver/id446751279?mt=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Bedankt voor de reacties :).

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:13
Eagle Creek schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:28:
Ik vind het overigens een manco dat WiFi standaard aan blijft staan, ook in stand-by. Bij Windows Phone schakelt deze dan netjes uit.
Wifi blijft alleen aan als je mobiele data hebt uitgezet. Heb je deze aan staan dan gaat wifi uit na +/- 10 sec in sleep mode (tenzij je een app hebt die er nog actief gebruikt, zoals bijv spotify/youtube. Maar dan kan je ook niet echt meer van 'sleep mode' spreken)

• violiris
Rupie schreef op maandag 09 september 2013 @ 18:42:
Als je iPhone dat ineens doet en warm wordt helpt het soms al om een keer een soft reset uit te voeren. Ik heb het wel eens na een update gehad, even een reset en hij doet het weer 'normaal'.
Oh, dank voor de tip!
Is dat die bij Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in -> Herstel alle instelingen ?

• Rupie
violiris schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:12:
[...]

Oh, dank voor de tip!
Is dat die bij Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in -> Herstel alle instelingen ?
Nee, door de home knop en de aan/uit knop samen een aantal seconden (10 geloof ik) ingedrukt te houden totdat het Apple logo verschijnt.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
En dit soort problemen is nog niet 100% verholpen geloof ik:
Battery drain door exchange

Vaak is er dan 1 agenda-item de oorzaak van de problemen, die wordt oneindig vaak gesynchroniseerd.
Dan moet je de accounts weghalen bij de synchronisatie, rebooten en daarna de accounts weer toevoegen.

• violiris
Ik gebruik de agenda van m'n iPhone niet, dus dat kan het iig niet zijn...
Maar ik heb de soft reset uitgevoerd, eens kijken of er nu iets verandert!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Rupie schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:15:
Daarbij ben je de eerste die ik hoor waarbij een iPhone een week mee gaat. Ook bij nieuwe iPhones is het bij mij misschien 2 dagen geweest, 3 als je rustig deed.
Hier wel hoor.. Heb een prive iPhone 5, moderate usage, 1 dag maximaal. Daarnaast een zakelijke iPhone 5, bijna een week. Wordt alleen een exchange account op gesynced, en weinig mee gebeld. Daarnaast gaat daar het beeldscherm niet vaak aan.
Moraal van mijn verhaal, het ligt meestal aan de vorm van gebruik. De telefoon zelf kan het dus wel.
(Rogue apps daargelaten, dat heb ik bij mijn vader een keer gezien, zelfs met restores kwam hij er niet vanaf. Clean install, battery drain weg.)

[ Voor 12% gewijzigd door UltraSub op 11-09-2013 13:54 ]

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
sverzijl schreef op woensdag 11 september 2013 @ 07:12:
[...]

Wifi blijft alleen aan als je mobiele data hebt uitgezet. Heb je deze aan staan dan gaat wifi uit na +/- 10 sec in sleep mode (tenzij je een app hebt die er nog actief gebruikt, zoals bijv spotify/youtube. Maar dan kan je ook niet echt meer van 'sleep mode' spreken)
Mja.. maar 3G verbruikt ook stroom. En 3G gaat helemaal niet automatisch uit.
Hoe je het ook went of keert: je zult handmatig de Wifi uit moeten schakelen en dat gaat niet automatisch, zoals bij WP.

Bedankt voor je toevoeging.

(In reactie op hierboven: betreft inderdaad een zakelijk toestel)

[ Voor 5% gewijzigd door Eagle Creek op 11-09-2013 15:14 ]

• sverzijl
Eagle Creek schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:11:
[...]
Mja.. maar 3G verbruikt ook stroom. En 3G gaat helemaal niet automatisch uit.
Hoe je het ook went of keert: je zult handmatig de Wifi uit moeten schakelen en dat gaat niet automatisch, zoals bij WP.
Nee, wifi gaat standaard wel automatisch uit, dus ik weet niet hoe je het wil wenden of keren;)

Enige uitzondering zoals ik al zei is als je je mobile data handmatig hebt uitgeschakeld, in dat geval blijft Wifi aan.

Maar als ik nu goed begrijp wil je dat beide automatisch uitgaan. Dat is inderdaad een geheel andere vraag, dat kan volgens mij niet met iDevices. Dat gebeurt dus wel met WP ?

[edit] Het kan overigens wel, maar niet zonder jailbreak : http://www.iphoneclub.nl/...one-met-auto3g-jailbreak/

[ Voor 16% gewijzigd door sverzijl op 11-09-2013 15:36 ]

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Het is maar hoe je ernaar kijkt haha.
Jailbraken mag (en wil) ik niet.

Toch bedankt 😊

-----

Bij WP schakelt wifi na een paar minuten uit in standby, 3g niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Eagle Creek op 11-09-2013 20:33 ]

• Pashtun
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:05
wat ik persoonlijk heb gemerkt is dat wanneer de verbinding slecht is ,de batterij snel leegraakt (Je ziet de procenten erafgaan)

• sverzijl
Pashtun schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:57:
wat ik persoonlijk heb gemerkt is dat wanneer de verbinding slecht is ,de batterij snel leegraakt (Je ziet de procenten erafgaan)
Dat sowieso ja. Tijdje terug op Texel waarbij ik op een plek zat met zeer slechte 3G coverage en daar hield de batterij het niet eens 1 dag vol. Normaal kan ik er max 2 dagen mee doen bij niet al te intensief verbruik (maar hij gaat standaard iedere nacht aan de lader).

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Roamen slurpt energie, dat is mij bekend en helaas weinig beïnvloedbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Eagle Creek op 12-09-2013 12:06 ]

• violiris
Helaas, nog steeds in een halve dag leeg (en warmer dan normaal).
Zou een 'hardere' reset nog uitkomst kunnen bieden? Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Na enkele aanpassingen gaat het nu weer een stuk beter.
Afgelopen maandagmiddag van de stroom afgehaald, nu vrijdagmorgen 41% over. Dus als dat zo doorzet mag die maandag weer aan de lader :)

Overigens is mijn iPhone 5 nieuw - geen upgrades van iOS of rare 'bugs'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Wil je die aanpasssingen nog delen :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Ten eerste http://ipod.about.com/od/iphone3g/tp/iphone-battery-life.htm doorgelopen.

- Brightness verminderd
- Bluetooth alleen ingeschakeld in de auto
- 3G standaard uit
- WiFi 's nachts uit
- Push uit (uurlijkse fetch is meer dan voldoende)

Zoek mijn iPhone staat nog wel ingeschakeld.

Daarnaast gebruik ik het toestel voor mijn doen normaal maar ik realiseer me dat mijn normaal voor anderen zuinig is. Wat ik normaal vind is meermaals per dag mail / agenda checken (handeling van paar minuten per keer), soms een appje starten (nu.nl, buienradar, etc.), enkele keren per dag een site openen,

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Laat dat iOS 7 ook maar zitten....... nieuws: Accu iPhone 5 sneller leeg na update naar iOS 7

En tips: http://computerworld.nl/m...5-batterijtips-voor-ios-7
;)

[ Voor 16% gewijzigd door Eagle Creek op 14-10-2013 09:34 ]

Verwijderd

die paar uuur....OMG!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Van 4,7 dagen naar 3,5 dag is meer dan 24 uur.

Dat vind ik meer dan die " :o mg paar uur"...

[ Voor 40% gewijzigd door Eagle Creek op 18-09-2013 20:26 ]

• violiris
Sinds de update naar iOS 7.0 gaat de batterij van m'n 4s weer veel langer mee en wordt de telefoon niet meer warm! :-)))

Verwijderd

ik raad je echt aan je iphone gewoon elke nacht aan de lader te hangen. scheelt je een hoop tijd en stress.

• violiris
Bij mij redde hij het zelfs dan niet!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:26:
ik raad je echt aan je iphone gewoon elke nacht aan de lader te hangen. scheelt je een hoop tijd en stress.
Ik heb geen stress van een iPhone hoor :+

Pagina: 1