Streaming NAS traag

Pagina: 1
Acties:

• snifrrr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-01 20:28
Situatie:
NAS DS412+ aangesloten op een DLINK D255 router.
Via wifi maakt oa een mac contact met deze router.

Als ik een simpele AVI file stream van een paar honderd mb dan hapert hij al.

Snelheidstest internetverbinding vanaf de Mac:
Down: 33 Mbit
Up: 50 Mbit

Een filmpje afspelen van de NAS zou volgens mij niet zo'n probleem moeten zijn, maar iets maakt het traag.

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 21:52
Wat gebeurd er als je jouw Macbook bedraad op de router aansluit (mits mogelijk)? Is de nas niet toevallig continu aan het repareren of uitpakken? Ofwel, wat doet je nas terwijl je probeert te streamen.

Je hardware is meer dan in staat om zelfs verschillende apparaten van een full-hd stream te voorzien, daar ligt het zeker niet aan. Zwakke punten is je nas-cpu en je wifi netwerk.

• snifrrr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-01 20:28
Helaas kan ik mijn nas niet bedraad aansluiten. Verder is zowel mijn mac als mijn nas op het moment niets aan het doen.
Als ik bestanden onderling kopieer
van NAS naar Mac dan snelheid van 3,57 mb p/s
van Mac naar NAS dan snelheid van 6,5 mb p/s

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:53
4 MBps => 32 Mbps.
(en een 'm' of 'M' maakt ook nogal wat verschil..........)

WiFi is (meestal) niet geschikt hiervoor.
Hoe ziet het spectrum eruit? Zitten er meer WiFi netwerken in de buurt? Op welke kanalen? Waar zit jij?

Waarom kun je niet bedraad aansluiten? (Ook niet om te testen?)

[ Voor 40% gewijzigd door Miyamoto op 09-09-2013 10:10 ]

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Om te beginnen alles tijdelijk bedraad aansluiten. Al lopen de kabels dwars door de woonkamer, of heb je tijdelijk geen internet, dat maakt niet uit. Zo kun je iig. het wifi deel uitsluiten.

Verder gebruiken de meeste netwerkkaarten de cpu. Dus kijk ook eens naar 100% cpu/core gebruik.

Je kunt ook nog de film op je Mac zetten en dan afspelen, dan weet je teminste dat je Mac de film normaal kan afspelen.

[ Voor 17% gewijzigd door A4- op 09-09-2013 10:19 ]