Een VPN opzetten: wel netwerk, geen internet.

Pagina: 1
Acties:

• aCiDcHaOZ
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11 19:16

aCiDcHaOZ

The past is gone

Topicstarter
Goeiedag,

Ik ben aan het experimenteren met het opzetten van een VPN ... ik kan ermee verbinden maar ik heb geen internet toegang, alleen netwerk.

Door op de client "Use default gateway on remote network" uit te vinken heb ik wel internet maar dan gebruik ik dus niet de internet verbinding die de VPN server gebruikt.

even wat details .. de VPN server draait Windows web server 2008R2 en is een dedicated server die in frankrijk in een datacenter hangt en voorzien is van 1 statisch IP adres.

de client waarmee ik aan het kloten ben is Windows 7 professional.

Iemand suggesties?

Whoever controls the spice controls the universe.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Zonder bruikbare informatie is dat nogal lastig, misschien wil je op z'n minst een ipconfig /all. Daarnaast is het wel zo fijn om te weten wat niet werkt en hoe (en wat) je getest hebt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Je maakt dus via een netwerk (Internet?) een VPN verbinding met een Windows Server. Daarna wil je via deze VPN server het Internet op?

Zodra je verbonden bent, en je hebt het vinkje "Use default gateway on remote network" niet uitgevinkt, dan zal je cliënt proberen via de server het Internet op te gaan. Maar dat is een route die je wel toe zal moeten staan. Je zal dan wat dieper in de Routing & Remote Access Server configuratie moeten duiken.

Als de Windows Server niet de router is die naar het Internet gaat, zal je op de router die dat wel afhandelt een extra statische route toe moeten voegen. Namelijk dat de VPN IP range (die je VPN tunnel gebruikt) te vinden is achter het IP adres van de Windows Server. Anders weet het terugkomende verkeer niet waar ze je client moeten vinden.

Maar met wat meer informatie kunnen we wat specifieker helepn.