Toon posts:

Wifi probleem tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen.

Mijn nichtje heeft last van disconnect, lagg problemen tijdens spelen van League of Legends.
Ik heb zelf via googled wat dat leverde niet veel op.

We hebben skype links laten liggen en toen via teamspeak geprobeerd nog steeds dc/lagg.
Toen had ze skype via haar mobiel dat hielp ietsje.
Ik zat zelf te denken modem te vervangen eentje met een betere signaal of een router.
Omdat afstand van de modem ietsjes groot is.
Het is een kpn experia box die zit in de woonkamer en zij zit op de zolder
weet iemand een oplossing? Alvast bedankt

(Ik reageer laat in verband met werk :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
Je weet dat de latency/vertraging/tijd om de data over te brengen wel stukken groter is dan bij een bekabelde verbinding?
Want mocht je dat niet weten: dat is het probleem :P

Uitgebreid: het WiFi deel van een router heeft een lagere prioriteit tegenover de bekabelde aansluitingen, een WiFi router krijgt een bepaalde hoeveelheid bandbreedte om via de draadloze verbinding te verdelen, als daar 1 apparaat op aangesloten is (neem als voorbeeld de computer van je Nichtje met daarop LoL spelende) dan zal je opzich weinig problemen hebben met het spelen van de game, afgezien van het feit dat alles wat trager is qua verbinding met de router.

Wanneer je zegmaar 3/4/5 apparaten op diezelfde WiFi router aansluit, dan begint elk apparaat internet te gebruiken, en die WiFi adapter in die router kan dan niet "voldoende" bandbreedte naar de computer doorsturen, omdat de andere apparaten ook internet zitten te tappen ;)

Dat is even de Jip & Janneke versie van het verhaal.
Hopelijk helpt dat.

Wat ik je wel kan aanraden; koop bij de action een Cat6-ethernet kabel van 10 meter voor €2,50 en trek die van die router naar de computer toe, problem solved!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[quote]TecHHeaD schreef op maandag 09 september 2013 @ 03:16:

Dat zij ik ook al tegen haar ouders zijn niet blij met een kabels.
Ik zal het tegen haar zeggen bedankt nog voor uw advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:26
Misschien is een powerline setje een alternatief.
http://tweakers.net/categorie/791/powerline/producten/

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Thanks voor de uitleg. Ik zit namelijk met exact hetzelfde probleem alleen dan bij de PS3 van mijn broertje. Dit zal naar alle waarschijnlijkheden ons probleem zijn aangezien er 4 laptops, 4 samsungs en een iPad op wifi zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat kun je hiermee doen Flex0r?
Ik heb deze producten vaker gezien maar wist niet zeker wat het was? :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mrjraider schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:30:
[...]

Thanks voor de uitleg. Ik zit namelijk met exact hetzelfde probleem alleen dan bij de PS3 van mijn broertje. Dit zal naar alle waarschijnlijkheden ons probleem zijn aangezien er 4 laptops, 4 samsungs en een iPad op wifi zitten :P
Ze hebben 1 laptop, 2 mobieltjes en nog 2 pc's (zij zelf ook) die aan de wifi zitten.
We hadden vroeger kabel tv had zelf die gaten naar me kamer gewoon 30m kabel gekocht.
nadat steeds dc's kreeg ingame ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:45
Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 23:19:
[...]

Wat kun je hiermee doen Flex0r?
Ik heb deze producten vaker gezien maar wist niet zeker wat het was? :3
Wat je hiermee doet is zeg maar je netwerkverbinding via het stroomnet laten lopen.

Je stop Adapter A in een stopcontact vlak bij je router en doet daarin de netwerkkabel van je router in de adapter (is dus kort kabeltje).
Daarna doe je Adapter B in het stopcontact vlakbij je computer/ps3/Tablet/etc en doe je een newerkkabeltje in Adapter B en verbind je met je computer/ps3/Tablet/etc/

Voorbeeld:

Je modem/router staat beneden in de gang in de meterkast en je wilt je PC op zolder verbinden met internet.
Dan doe je een Adapter A in een stopcontact bij de meterkast en doe je een netwerkkabel van de Adapter A naar de router/modem.
Daarna ga je naar zolder toe, doe je adapter B in het stopcontact wat dicht bij je PC is en doet daar een newerkkabel in en andere eind in je PC.
Hiermee gaat het newerksignaal door je stroomnet heen en ben je verbonden met internet.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:26
^ Dit dus d:)b
Gezien de afstand tot de router en het feit dat er geen kabels door het huis mogen is dit denk een heel goed alternatief en ook niet al te prijzig.
Laatst ook nog bij m'n vader thuis zo'n setje ingezet en het werkt prima.

[ Voor 88% gewijzigd door Flex0r op 10-09-2013 09:49 ]

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wylana schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 09:13:
[...]

Wat je hiermee doet is zeg maar je netwerkverbinding via het stroomnet laten lopen.

Je stop Adapter A in een stopcontact vlak bij je router en doet daarin de netwerkkabel van je router in de adapter (is dus kort kabeltje).
Daarna doe je Adapter B in het stopcontact vlakbij je computer/ps3/Tablet/etc en doe je een newerkkabeltje in Adapter B en verbind je met je computer/ps3/Tablet/etc/

Voorbeeld:

Je modem/router staat beneden in de gang in de meterkast en je wilt je PC op zolder verbinden met internet.
Dan doe je een Adapter A in een stopcontact bij de meterkast en doe je een netwerkkabel van de Adapter A naar de router/modem.
Daarna ga je naar zolder toe, doe je adapter B in het stopcontact wat dicht bij je PC is en doet daar een newerkkabel in en andere eind in je PC.
Hiermee gaat het newerksignaal door je stroomnet heen en ben je verbonden met internet.
Heel erg bedankt voor de uitleg ik zal dit doorgeven aan mijn nichtje en oom :)

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:45
Graag gedaan!

Mocht je nog meer overtuiging willen hebben.
Ik heb het zelf ook geimplementeerd voor mijn PS3. Werkt als een trein!

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Verwijderd

Topicstarter
Wylana schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:48:
Graag gedaan!

Mocht je nog meer overtuiging willen hebben.
Ik heb het zelf ook geimplementeerd voor mijn PS3. Werkt als een trein!
:)
Pagina: 1