AC-Ryan Playon HD 2 mini kan pc niet vinden in netwerk.

Pagina: 1
Acties:

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-12 19:54
Hallo tweakers,

Ik zit al een flinke tijd te prutsen met het volgende. Ik heb al tijden een ACRyan Playon HD2 mini in gebruik die ik gebruik voor het afspelen van media afkomstig van mijn pc in de werkkamer. Onlangs is mijn oude router gesneuveld, en heb ik een verse install van windows 7 gedaan omdat er wat hardware was vervangen.

Ik heb in de nieuwe windows installatie de shares opnieuw aangemaakt, en die zijn prima te benaderen van mijn laptop via het netwerk. Echter mijn ACRyan is niet te benaderen, en anders ook ook niet, ACryan naar PC.

Ik heb een afbeelding ingevoegd van de netwerksituatie zoals die nu is.
UPCmodem --> switch --> Router --> PC. alles werkt prima, internet en shares onderling de pcs.

Ook als ik de switch en de router omdraai is bestaat het probleem nog steeds

op de ACRyan staat Upnp aan, en heb ik de ACRyan een statisch IP gegeven van 192.168.3.33, een automatisch IP wil hij namelijk niet verbinden.

Zie ik iets over het hoofd? de bekabeling is 100% in orde, die heb ik namelijk onderling uitgewisseld, en alles wat werkte bleef werken.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/6jzkwylux/Netwerk_situatie.png
imagur

[ Voor 1% gewijzigd door Djampire op 08-09-2013 23:13 . Reden: typos, en correctie zinnen ]

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:31
netwerk instellingen van hd2 mini uit zetten, dan hd2 uit zetten en weer aan, netwerk instellingen weer aan en eventueel hd2 weer even uit en aan... misschien word die dan weer herkend

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Als je de Linksys op z'n WAN poort hebt aangesloten dan ga je geheid tegen problemen aan lopen (tenzij je de juiste port forwards aangemaakt hebt).

Wat is het IP adres van de PC en van de AC Ryan?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Djampire
@lier linksys zit idd op WAN poort. IPadres van pc is: 192.168.3.10, ACryan zit op 192.168.3.33.

@superVeloce dat ga ik even proberen.

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Mogelijk als je de situatie duidelijker/uitgebreider uitlegt dat dan het probleem verholpen word.

- Welk UPC modem heb je, aangezien ik verschillende varianten heb gezien welke een router en een accesspoint al hebben.
- Waarom wil je de tweede linksys router gebruiken, miste je iets in het UPC modem (mogelijk wordt dit al beantwoord als je aangeeft welk modem je hebt)
- Hoe zat de oude router aangesloten, mogelijk was DCHP uitgeschakeld en was de WAN poort niet gebruikt (een "domme" switch i.c.m. een accesspoint)

Wat al eerder aangegeven werd is dat je ACryan player nooit op deze manier de computer gaat zien. Dit komt door de router. Als je de ACryan player eens aansluit achter de router bij de computer/printer en dan nogmaals probeert, werkt het dan wel. Dus de kabel welke je nu in je switch hebt gedaan in een van de LAN poorten van de router stoppen.

• Djampire
@MdBruin Ik heb jou tip opgevolgd en een extra kabel getrokken. en nu werken de shares weer.

Ik heb een los modem van UPC dat bij mijn TV kast in de woonkamer staat. Daar staat ook de UPC Horizon box, en omdat ik in mijn werkkamer vanwege mijn PC printer een fysieke (geen Wireless) verbinding nodig heb ik een linksys aangeschaft omdat er anders heel veel kabels van de woonkamer naar de werkkamer liggen.

iedereen bedankt voor het meedenken.

• MdBruin
Een switch was in dat geval genoeg geweest ;)

Een extra kabel trekken was niet perse nodig geweest, als je de router functie van de linksys had omzeilt was je er ook geweest (DHCP uitzetten op de linksys en niet de kabel in de WAN poort maar in een van de LAN poorten ;) )

• Djampire
Maar de linksys verzorgt in huis het draadloze netwerk, kan hij dat nog steeds als ik de DHCP uitzet en de kabel op een LAN poort zet ipv de WAN poort?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Djampire schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:21:
Maar de linksys verzorgt in huis het draadloze netwerk, kan hij dat nog steeds als ik de DHCP uitzet en de kabel op een LAN poort zet ipv de WAN poort?
Ja :)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• MdBruin
Wat je hooguit nog moet regelen is het IP adres van je ACRyan player, deze zou je gewoon weer op DHCP kunnen zetten.
De reeks welke je UPC modem afgeeft zal waarschijnlijk niet gelijk zijn aan die van de Linksys.
Voor het gemakkelijk beheren van je Linksys (denk aan het wireless gedeelte) zou ik deze een IP adres geven in de reeks van die het UPC modem uitdeelt.

Wat lier al aangeeft, de routing en DHCP wordt in het geval zoals ik beschreef gedaan door de router in het UPC modem.

Edit:

Een tipje voor de toekomst.
Ik zou voor mezelf een documentatie aanleggen hoe alles is geconfigureerd en aangesloten, je zal in de toekomst nog wel eens een keer last krijgen van hardware welke defect gaat. Je kan in zo'n geval altijd even in de documentatie kijken hoe en wat en waarom je het zo hebt aangelegd/geconfigureerd. Mijn vermoeden is namelijk wat ik al eerder aangaf dat je je oude router/ap als een domme unit had ingesteld ;)

[ Voor 31% gewijzigd door MdBruin op 10-09-2013 15:47 . Reden: toevoeging ]

• Djampire
OK het is me nu volkomen duidelijk, bedankt voor alle hulp!

Pagina: 1