Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietschiet
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 16:59
Hallo,

onlangs heb ik mijn Facebook-account verwijderd wegens privacyredenen. Het enige belangrijke dat Facebook me te bieden had was de chat, waar zo goed als al mijn contacten gebruik van maken. Na het lezen uit verschillende bronnen dat de FB Messenger-app ook zonder FB-account te gebruiken was op Android, besloot ik dus dat er meer voordelen verbonden waren aan het verwijderen van mijn profiel.

Nu stoot ik echter op het probleem dat ik me wel degelijk met een FB-account moet aanmelden. Er wordt geen andere optie gegeven. Weet iemand hier meer van? Ik woon in België. Is deze optie in Nederland wel beschikbaar? Indien nee, is deze er wel ooit geweest? Op Tweakers was er eind vorig jaar ook een artikel over geschreven:

nieuws: Facebook Messenger wordt te gebruiken zonder Facebook-account - update

Het zou namelijk wel vervelend zijn als de chat onlosmakelijk verbonden was aan een profiel op Facebook, waar ik al langere tijd een afkeer van heb. Op zo'n momenten wou ik dat diensten als Whatsapp wat wijder verspreid waren in dit Belgenland...

Alvast bedankt,

Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:03
Eigenlijk lijkt het me wel logisch dat je een FB account moet hebben wil je berichten kunnen versturen. De berichten worden namelijk volgens mij naar je profiel verzonden ipv naar de messenger zelf.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |