Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ultrabook o.a voor studie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een Ultrabook. Deze ga ik gebruiken met mijn studie dus ik heb een goeie batterijduur nodig. De look ervan moet ook mooi zijn. En niet goedkoop eruitzien. En stil kunnen zijn (voor tijdens colleges)
Ik wil liever een i7 erin dan een i5. 1080p (of meer) inclusief touchscreen. En daarnaast dun zijn. (13 inch ipv 15?)
Ik gebruik vooral internet, office, skype en ik wil hoge kwaliteit 1080p (mkv en dergelijke) films naadloos bekijken. Ik dacht aan de Samsung Ativ Book 9 plus vanwege de hoge resolutie en mooie look, touchscreen en dergelijke. Wat ik me afvraag is of die i5 niet veels te langzaam is voor bvb films. En of die Intel HD 4400 wel HD films goed kan afspelen. daarnaast dacht ik ook aan de Sony Vaio Pro, maar die schijnt veel problemen te hebben en veel geluid te maken. Daarnaast leek de Acer S7 me ook een goeie kandidaat.

Kunnen jullie me verder helpen?

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Mijn eerste ultrabook, inmiddels al meer dan een jaar geleden, was de Asus UX21E. Tegenwoordig is daar een touch versie van. Destijds had het beestje een i7 en een FullHD scherm. Dat in een 11" en een prachtige behuizing. De enige reden dat ik hem heb weggedaan is omdat er geen 3G en geen NBD mogelijk was. Het was verder een prachtig apparaat.

De Acer zou ik alleen nemen als je geld toe krijgt. Acer is vragen om problemen. De Samsung Ativ schijnt oke te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Om eerlijk te zijn krijg ik ook geld toe...

Ik heb die Asus ook gezien, maar ik vind alle Asus designs spuuglelijk.

Verwijderd

De V7 is een goede notebook volgens anandtech (= tegenwoordig haast nog de enige fatsoenlijke reviewsite).

Voor films heb je geen snelle CPU nodig. Elke GPU die de afgelopen 4 jaar is verkocht, met uitzondering van de GMA 950, kan zonder problemen 1080p video afspelen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:53:
De V7 is een goede notebook volgens anandtech (= tegenwoordig haast nog de enige fatsoenlijke reviewsite).

Voor films heb je geen snelle CPU nodig. Elke GPU die de afgelopen 4 jaar is verkocht, met uitzondering van de GMA 950, kan zonder problemen 1080p video afspelen.
Weet je het zeker? Ik heb namelijk 2 Hp's liggen hier. Eentje met een low end nvidia kaart en een ander met een Intel 4 series. Die beiden geen hoge bitrates trekken en films een lelijke tint meegeven.
Daarnaast vroeg ik me af of 4gb werkgeheugen niet te weinig is?

Verwijderd

Mijn vorige laptop had een AMD HD 4570, dat was de 2e generatie grafische chip met video decoder. Daarmee kan je zonder problemen 1080p video op hoge bitrate (>40mbit) afspelen. Volgens mij had nividia rond die tijd een vergelijkbare oplossing. De 9400M, beter bekend als het ion chipset, kan 1080p video afspelen.

Je dient wel een player te gebruiken die de video decoding van de GPU gebruikt (dus geen VLC). Zelfs een raspberry pi kan nog 1080p >40mBit afspelen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik KMplayer. DIe hardware decoding gebruikt. Dus alle Ultrabooks zullen in dat opzicht voldoen aan mijn eisen? Dan nog steeds mijn dringende vraag of die Ativ Book 9 Plus met maar 4gb werkgeheugen en een lage i5 processor niet te zwak zijn voor multi-tasken. I-tunes, internet, photoshop e.d.

Ik vraag me daarnaast af of alle Ultrabooks met dedicated GPU veel geluid maken?

Verwijderd

Volgens mij is het met bijna elke hedendaagse laptop mogelijk om aan jouw eisen te voldoen.

4GB vind ik echter weinig, tegenwoordig. Al helemaal omdat je het in een ultrabook niet kunt upgraden, maar op het moederbord zit vastgesoldeerd. 8GB zit ik tegenwoordig als minimum voor een niet upgradebare notebook.

Een laptop met GPU maakt niet per se meer geluid. Het is prima mogelijk om een laptop met flinke GPU fluisterstil te laten werken. Daarvoor zul je reviews moeten raadplegen van die specifieke notebook waar jij naar kijkt.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2013 23:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik al. Dus is het niet aan te raden om de Samsung Ativ Book 9 Plus te kopen wegens 4g geheugen..
Is de Lenovo U430 Touch een goeie alternatief? (of de Acer S7)

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
Volgens mij wil jij puur de i7 om het stickertje 'Intel Core i7' op je ultrabook te hebben. Heb jij met jouw eisen een i7 nodig? Absoluut niet, een i5 met HD 4400 is echt voldoende. 4GB geheugen is tegenwoordig ook ruim voldoende, maar meer is altijd beter zodat je laptop nog 4 a 5 jaar mee kan gaan.

i5 4200U: 1,6-2,6Ghz 3MB Cache
i7 4500U: 1,8-3Ghz 4MB Cache
Conclusie: 0,2Ghz en 1MB cache meer ga jij in de praktijk (bijna) nooit nodig hebben. Als het €50,- meer zou zijn, zou ik zelf wel voor de i7 kiezen. Maar op de Vaio Pro betaal je volgens mij €150,- meer voor een i7, wat ik echt belachelijk vind.

Als jij het geld wilt uitgeven voor een overpriced Ultrabook met i7 moet je dat vooral doen. :9 Heb je al de UX301 bekeken van Asus? Komt pas op 31 oktober uit, maar dan heb je ook een top of the line ultrabook (hopelijk tegen een schappelijke prijs).

Acer S7, Acer V7 (met SSD) en Sony Vaio Pro zijn allemaal goede producten voor een goede prijs. De Ativ Book 9 Plus vind ik persoonlijk echt te duur voor wat je krijgt.

[ Voor 17% gewijzigd door tweegroenethee op 09-09-2013 10:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik neig naar de S7-392 aangezien de ayivbook 9 plus nog niet leverbaar is. Morgen maak ik mijn keuze.
Pagina: 1